Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De welbekende olie ellende van de CFCA

vragen over de T5
Plaats reactie
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door runnerted »

Mannen en uiteraard vrouwen.

Vrolijk kerstfeest voor iedereen.

Helaas merk ik dat mijn bus meer olie gaat drinken dan dat zijn baasje bier drinkt.
In 3 dagen tijd ruim een liter bijgevuld en 400 kilometer gereden. 2010 BiTdi 180 pk.... Ik heb me inmiddels ingelezen in het probleem. Mijn huidige kilometerstand is 283000 kilometer. deze motor zit er nu net 100.000 kilometer in...

Mij werd altijd verteld dat de zuigerveren het probleem waren maar dat is slechts een symptoom. De kombikoeler in mijn bus eindigt op een A dus de boosdoener is gevonden.
Diagnose moet nog officieel gesteld worden maar met dit verbruik ga ik uit van het ergste.

Nu lees ik hier het forum enorm goeie verhalen over JB autoservice uit Dievenbrug. '' afstand is geen probleem '' is in deze toch wel een klein ding... bijna 190 kilometer enkele reis vanaf mijn huisje...

Zijn er andere bedrijven in de regio Den-Haag die eenzelfde goeie tovenaars zijn net zoals Jos? Ik ben op zoek naar iemand die mij de diagnose kan bevestigen, een offerte op kan maken voor revisie van motor ( ruilmotor mag ook ), de turbo controleert op speling, een nieuwe kombikoeler type D monteert en alle werkzaamheden eromheen kan uitvoeren van A tot Z.... Met andere woorden. ik breng de bus en als die klaar is kom ik hem weer halen :lach
Graag hoor ik ook wat jullie kwijt waren voor de revisie.
Ik heb geen garantie, bus is bijna 12 jaar oud en reparatie moet uit eigen zak betaald worden helaas.

Ik heb even overwogen om de bus met kapotte motor de handel in de zetten maar 3500 a 4000 euro zijn bedragen die mij niet aanspreken.. geld voor een nieuwere bus is er niet, althans de bussen zoals ik ze graag zie beginnen bij 26.500 ex btw... als particuliere koper bijna niet te behappen. En dan de hamvraag wat koop je voor dat geld? wat mankeert er aan de bus.....

Ik ben dan goedkoper uit mijn bus te laten maken en op te rijden.

Ik hoor graag jullie ervaring met de reviseer goeroe's die we in Nederland hebben .

Dank allen voor de reacties alvast

Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 565
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door Remco181 »

Ik heb geen ervaring met andere goeroe's, maar wel met JB in Dieverbrug en ik zou geen seconde aarzelen om 190 km te rijden om bij hem aan te kloppen... :driveT5
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door runnerted »

Het is natuurlijk niet 1x 190 maar in totaal 6x.. bus brengen.. bus halen en daarna nog eens terug voor een 1000 beurt🤣🤣🤣
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door Mart s »

Beste Ted ,

Mp carworks heeft ook connecties met jb ,ik ben zelf ook bij hem in de service met mijn vw Transporter .

Je kan je eigen inlezen op mp carworks op internet .

Groeten mart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door Multivan Generation »

Hoe kan het verkeren hè...

viewtopic.php?p=497940#p497940

Wat is 6x 190km als je daarna een probleemloze bus hebt..?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door runnerted »

MV, ik snap je punt :nuts


Net opgehangen met Jos na een telefoon gesprek van 22 minuten.. Afspraak staat in de agenda en JB wordt de hersteller.

Hou jullie op de hoogte
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: De welbekende olie ellende van de CFCA

Bericht door Jurjen »

Weer een hele opluchting om te zien dat ik niet alleen ben... 180pk biTurbo 4 motion, gekocht in 2010 :yes

in 2014 nieuwe motor bij nog geen 120.000km, 2015 en 2016 is de cilinderkop hersteld door de prutsers van Wittebrug

Nu op 270k kreeg ik de beruchte oranje oliekan in mijn scherm voor de 3e keer in een half jaar - nu moest er 1,5 liter olie in om gauw weer af te fikken in de motor.

No way dat ik weer naar Wittebrug - garantie tot de voordeur - ga... :bonk Dat wordt dus een retourtje Dieverbrug als ik het zo hoor. :gekte - ik hou jullie op de hoogte. :wjwnl
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Plaats reactie