Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kachelmotor/aanjager

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

kachelmotor/aanjager

Bericht door Lammert »

Hallo T4 Liefhebbers. IK heb een probleem met mijn aanjager. Hij vertikt het af en toe om te draaien. Dan haal ik het interieur filter eraf, geef een tikje tegen de fan en dan draait ie weer. Nou ben ik de boel aan het slopen om de fan eruit te krijgen. Zal waarschijnlijk de koolborstels zijn, edoch deze schijnen niet te vervangen te zijn. Dan zal de fan eruit moeten, maar dat lukt me nog niet. Zit mogelijk de airbag in de weg. Hoe krijg ik die eruit. Kan nog niet de goeie manier vinden. Wil de bus nog wel een tijdje houden met een werkende fan. Ik knutsel verder, heeft iemand nog een idee?
Met vriendelijke T4 groeten. :T44EVER :driveT4
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Snautzer »

Dash board eruit.
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Lammert »

Doe mijn best. :T44EVER
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Multivan Generation »

Kijk even goed welk onderdeelnummer je nodig hebt, ik heb nog een paar ventilatoren liggen. Misschien zit de juiste er wel bij Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Lammert »

Hallo Peter, bedankt voor je aanbod, heb al besteld bij Artaparts. Het is me vandaag te koud om buiten te freubelen. Heb de tijd. Mijn oorspronkelijke ruime garage met verwarming is omgebouwd tot een mini woning. Het gevolg is, buiten werken. Maar komt wel goed.
:T44EVER :driveT4
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Multivan Generation »

Wat kost dat nu?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Lammert »

Volkswagen Transporter T4, 1991 - 2003.
Op voorraad
kachelmotor/ aanjager[compleet}
€43,92
Artikelnummer: 0322773
OEM: 893 819 021

Viel mij niet tegen. Kan het er niet voor maken.
:T44EVER
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Multivan Generation »

mmm als die van mij passend waren,
dan had je hem tegen verzendkosten gehad :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Freds »

Ik heb hierover nog een vraag.
Zelfde probleem hier: de aanjager doet het soms wel een hele tijd en dan ineens weer niet, in alle standen. Eerst dacht ik het te hebben opgelost door het stekkertje aan de aanjager wat aan te drukken. Dan deed ie het weer. Nu moet ik mazzel hebben, want ook wat morrelen onder het dashboardkastje geeft niet het resultaat meer.
Hoe kan ik testen wat er loos is? Is het slim om via het interieurfilter de ventilator op gang te brengen en is het dan zeker de aanjagermotor?
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Snautzer »

Ja vaak als ze bijna versleten zijn gaan ze met een heel klein beetje hulp nog rond. Stand 1 zetten en een duwtje aan de ventilator geven met een schroevendraaier ofzo. Gaat hetcdan draaien....
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Lammert »

Ja als je wat aan de ventilator rommelt doet hij het weer. (Tijdelijk) Heb hem gedemonteerd, krijg hem wel uit zijn huis, maar niet verder. Heb hem weer terug geplaatst. Hij doet het weer. Ik verwacht maar tijdelijk. Kon hem niet uitwisselen. Demontage ging niet, airbag zit in de weg. Krijg hem er met geen mogelijkheid onder dashboard vandaan. Klinkt een beetje lullig, maar ging/gaat niet. Ik wacht tot hij er weer mee afnokt en dan nog maar eens kijken met demontage. 'tIs een klote job voor zover ik het gevoel heb. Airbag moet er uit en dat valt niet mee. Iemand anders een oplossing? Ik hoor het graag.
Lammert :driveT4 :T44EVER
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Lammert »

Hallo, eindelijk de kachel ventilator uitgewisseld tegen een nieuwe. Ik was er wel een stevig uurtje zoet mee. oorzaak airbag zat in de weg. Rechts de boel losgehaald. Ventilator roostertje eruit.(Rechts) Radio met toebehoren eruit. Airbag deksel iets omhoog geklapt. Daarna met mijn kleine handjes door radio ruimte en rechts ventilator ruimte met sleuteltje 10 de airbag losgehaald. Kan dan een 10cm omhoog. Toen kon de ventilator eruit en met een beetje moeite naar links eruit gehaald. Nieuwe ventilator erin. Paste precies, heb dus de goeie gekocht. Alleen het stekkertje was een ander model. stekkertje uitgewisseld. Daarna ventilator getest ok. alles weer gemonteerd in omgekeerde volgorde. Wel een gepiel om de ventilatie buizen weer goed te krijgen, maar gelukt. Alles werkt weer en de airbag is niet geploft. Had de stroom niet afgeschakeld. Door de werkzaamheden tijdelijk de bijrijders stoel eruit gehaald. krijg je wat meer bergruimte.
En alleen nog veel rijgnot met een T4. Ikke wel in elk geval.
De groeten Lammert :T44EVER :driveT4
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: kachelmotor/aanjager

Bericht door Snautzer »

:jumpklap
Plaats reactie