Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slechte geverfde laklaag verwijderen

vragen over de T4
Plaats reactie
_firewheels
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2022, 21:53

Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door _firewheels »

Beste medebuseigenaren,

Ik heb een vraag over het verwijderen van een erg slecht gespoten verflaag van de vorige eigenaar van mijn busje.
De vorige eigenaar heeft mijn oorspronkelijk groene t4 (2.4d 1996), waarschijnlijk. met spuitbussen of een roller omgetoverd naar een "The A Team" busje :bifun
Nou moet ik zeggen dat het er best grappig uit ziet, en zelf ook fan ben van de show. Maar ik heb liever toch de oude kleur terug:) Voornamelijk ook omdat het totaal niet netjes is gespoten zoals je in de afbeelding kunt zien. Ik vind de originele groene kleur toch een stuk mooier.

Is er een manier waarmee ik deze verflaag kan verwijderen zonder de originele laklaag die eronder zit te beschadigen? Ik ben bang dat wanneer ik dit opschuur ook gelijk de originele groene lak opschuur/beschadig.

Ik heb de preciese kleurcode gevonden, maar de 3-4 duizend euro om hem helemaal opnieuw te laten spuiten is wel een behoorlijk bedrag dat ik liever in motorisch onderhoud steek of voor het ombouwen naar camper.

Ik weet niet of hier voor mischien iets is wat je op een nette manier zelf kan doen? of mischien iets anders dat een prijsklasse lager licht dan het opnieuw laten spuiten?

Mvg,
Myrin
Bijlagen
IMG_0644.jpg
Nieuwe eigenaar van een t4
_firewheels
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2022, 21:53

Re: Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door _firewheels »

download.png
Nieuwe eigenaar van een t4
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door krekwakwol »

Maar ook als hij slecht gespoten is, zal de oude lak ws geschuurd zijn, dus ook niet netjes meer.

Maar je zou met een niet al te agresssief oplos middel kunnen proberen op een niet opvallende plek.

Of met commandant cleaner en een poetsmachine.

En daarna polijsten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
peetjeadhdtje
Berichten: 1001
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door peetjeadhdtje »

Waarom zou het busje gevefd zijn? Misschien om dingen te verbergen zoals roest, deuken reclame al of niet gedaan op vakkundige wijze.
_firewheels
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2022, 21:53

Re: Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door _firewheels »

krekwakwol schreef: 01 mar 2023, 23:41 Maar ook als hij slecht gespoten is, zal de oude lak ws geschuurd zijn, dus ook niet netjes meer.

Maar je zou met een niet al te agresssief oplos middel kunnen proberen op een niet opvallende plek.

Of met commandant cleaner en een poetsmachine.

En daarna polijsten.
Ik heb een vermoede dat de vorige eigenaar geeneens de moeite heeft gedaan om hem op te schuren, maar weet het niet zeker natuurlijk. Zou dat "commandant cleaner" de lak/verf wegkrijgen denk je?
Laatst gewijzigd door _firewheels op 02 mar 2023, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuwe eigenaar van een t4
_firewheels
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2022, 21:53

Re: Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door _firewheels »

peetjeadhdtje schreef: 02 mar 2023, 00:30 Waarom zou het busje gevefd zijn? Misschien om dingen te verbergen zoals roest, deuken reclame al of niet gedaan op vakkundige wijze.
Ik heb deze 2 foto's gevonden via kentekencheck. Zo zag de bus er uit in oktober 2019. Ik denk (en hoop) dat er geen reclame of gekkigheden op zitten. Wel wat roestplekken rond de wielkappen maar daar was ik mij al van bewust.
Volgensmij hadden de vorige eigenaren hem puur geverfd om mee te doen met de megarun: https://www.megarun.nl/foto-video/
een soort van tour waarin ze met ze alle door europa rijden en auto's/bussen in gekke kleuren verfen.
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-03-02 om 11.34.15.png
Schermafbeelding 2023-03-02 om 11.34.15.png (180.7 KiB) 223 keer bekeken
Schermafbeelding 2023-03-02 om 11.34.05.png
Schermafbeelding 2023-03-02 om 11.34.05.png (188.83 KiB) 223 keer bekeken
Nieuwe eigenaar van een t4
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Slechte geverfde laklaag verwijderen

Bericht door pwhooftman »

Probeer eens op een onopvallende plaats met wat thinner of het zwart dan oplost ( grote kans) en het groen niet ( waarschijnlijk niet maar geen garantie)
Plaats reactie