Ik ben René uit Maastricht , in het bezit van T4 2.5 TDI acv 1998 102 pk. 360.000 km op de klok
Maar kan ook 460 zijn.. geen NAP. JE WEET het niet hé.
Ik lees graag dit forum en ben er al veel wijzer van geworden.
Op het moment vertoont mijn bus verschillende gebreken.
En sta op een punt van óf de bus, omgebouwd tot camper, te verkopen of nog te investeren...
Aangezien het een bouwjaar is dat VW minder goed metaal gebruikte is ie dus roestig... Elk jaar bijwerken maar het zit “dieper”. Roest blijft natuurlijk terugkomen.
Aangezien ik de bus 7 jaar geleden kocht voor maar €5000,- valt mijn afschrijving wel mee...
Alhoewel het pijnlijk zou zijn om afscheid te moeten nemen..
We hebben gewoon iets met ons voertuig hé?...
Vandaar dat ik het erg prettig zou vinden om met een kundige zelfsleutelaar eens zou sparren over wat en hoe...
Veel jongens wonen erg ver das jammer.
Compressie laten meten donderdag jl. gemiddeld 19 bar.
Diesel specialist zegt, blok is dood
Gebeld met Sjef in O. zegt: blok is op
Ik zei dan had 1 cilinder helemaal geen compressie waarde!!
Dat terwijl de bus loopt als een tierelier
Wel olie verbruik 1 op 2000 km
Maar dat was vanaf het begin, dat verteld de verkoper je natuurlijk niet!
Met JB dieverbrug gesproken, hij zegt, als ie met -6 gr C start is ie in orde.
Heel kundige man zo te vernemen aan de telefoon.
Maar Dat is voor mij erg ver rijden. En niet weten wat er allemaal aankomt qua kosten.
Nogmaals , als ik een zo goed als roestvrije bus had zou ik de investeringen wel doen, maar nu is het een een dilemma.
Lees ook dat verstuivers toe zijn aan revisie
Dueselspecialist ging die niet meer afpersen omdat volgens hem te weinig compressie was.
Dus JB zegt, compressie is goed.
Diesel specialist zegt, is dood.
Sjef te O zegt ook , dood.
Dus op welk advies ga je bouwen?...
Het is een complex verhaal dat nog niet helemaal is verteld maar dat wordt te veel.
Disriem is aan de beurt dus ook pomptiming komt daar bij
Om alleen de pomptiming te controleren vroegen ze me €150 tot € 200,
Kwalmt in het begin
Maar soms ook NIKS.
SOMS 3 km kwalm
Soms NIKS
Turbo speling gechekt , 1 mm axiale speling , radiaal niks, zover ik voel.
En dan heb ik het nog niet over de koppeling die er ook aan komt misschien over 20 of 30.000
De bak? Hoelang gaat ie nog mee?
Als er iemand is in de buurt van Maastricht met technisch kenners en kunde zou ik het prettig vinden om eens te sparren.
Vriendelijke groet ,
Rene.