Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel uit T4

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Bullie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2023, 17:19

Standkachel uit T4

Bericht door Bullie »

Hoi,

We hebben hier een standkachel van eberspacher B2l (benzine), maar we missen de display/timer. We hebben wel het kastje met de wipschakelaar en thermostaat. Zoals ik het kan zien zou het kastje met het display alleen de rode met de rood/gele doorverbinden, maar klopt dat wel?
Kan deze kachel zonder wel functioneren, want het enige wat nu werkt is de ventilator als je op ventileren drukt, verder word er nergens iets aangestuurd. Kan iemand mij in de goede richting wijzen?
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 667
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Jan anno NU »

Hallo
Welkom op :wjwnl

Geen idee in welke uithoek je woont , best handig om dat in je profiel te zetten , maar je kan als je er niet uitkomt kontakt opnemen met Oskar
Hij is erg handig met standkachels.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=19
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4812
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Hanz »

Op deze site vind je een installatiehandleiding en een handleiding voor troubeshooting.
https://www.butlertechnik.com/technical_library/b2l-d44
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bullie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2023, 17:19

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Bullie »

Dank jullie voor de antwoorden, ik kom zelf uit de regio Helmond, ben redelijk technisch onderlegd maar na het lezen van het schema kom ik er nu niet 100% uit. De troubleshooter had ik nog niet, deze kan ik wel eens doornemen, ook zal ik Oscar eens benaderen, misschien weet hij zo al dat dit zonder het display wel of niet moet werken.

Word vervolgd, ik zal kijken of ik later wat fotootjes kan toevoegen. :jump
Bullie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2023, 17:19

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Bullie »

Inmiddels contact gehad met Oskar, na wat mail wisselingen lijkt het erop dat toch het regelkastje de boosdoener is, hij wil nog even als hij tijd heeft een blik werpen op het schema.

Word vervolgd...
Bijlagen
kachel.jpg
Bullie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2023, 17:19

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Bullie »

Update:

Probleem getackeld, na digitale inspanning van Oskar is de boosdoener het bedieningspaneel, deze is defect.
De eigenaar heeft besloten om dit niet meer te repareren en verder af te zien van dit systeem.

Bij deze wil iedereen bedanken voor de inspanning, met name Oskar :kus , zonder hem had ik nog steeds in het donker getast. :gekte :jumpklap

Bedankt, deze mag op slot. :T5cruisin
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Beckontheroad »

Bullie schreef: 12 apr 2023, 20:48 Update:

Probleem getackeld, na digitale inspanning van Oskar is de boosdoener het bedieningspaneel, deze is defect.
De eigenaar heeft besloten om dit niet meer te repareren en verder af te zien van dit systeem.

Bij deze wil iedereen bedanken voor de inspanning, met name Oskar :kus , zonder hem had ik nog steeds in het donker getast. :gekte :jumpklap

Bedankt, deze mag op slot. :T5cruisin
En, die eigenaar, dat ben jezelf?

Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Bullie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2023, 17:19

Re: Standkachel uit T4

Bericht door Bullie »

Nee, gelukkig niet! :bifun
Plaats reactie