Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Instellingen Victron TR Smart 12/12-30 DC-DC

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Instellingen Victron TR Smart 12/12-30 DC-DC

Bericht door chv »

Hi Weetjewellers,
Heeft iemand ervaring in het zelf instellen van bovengenoemde Victron Acculader?
Vanwege mijn “slimme” dynamo heb ik voor mijn California huishoudaccu configuratie met 2 huishoudaccu’s de Victron aangesloten op de accu onder de bestuurdersstoel die weer verbonden is met de tweede accu onder de koelkast.
De huishoudaccu’s zijn 2 nieuwe 100ah AGM accu’s van Beaut. Ik heb nu (via de app) n voor een van de voorinstellingen van Victron, namelijk AGM spiral cell. Maar ik vraag me af of dat de beste keuze is.
In elk geval geeft het California bedieningspaneel al na twee uur aan dan de capaciteit van de accu’s naar 0 % zou zijn gezakt, terwijl na 3 dagen de koelkast nog gewoon werkt.
Met andere woorden: info op bedieningspaneel lijkt geen enkele indicatie te geven over de werkelijke toestand van de accu’s.
Stap 1 lijkt me in ieder geval zorgen dat de Victron optimaal is ingesteld.
Wie kan me daarmee helpen?

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Instellingen Victron TR Smart 12/12-30 DC-DC

Bericht door Multivan Generation »

Eerste focus zou de juiste instellingen in het California bedienpaneel te zetten, moeten zijn, lijkt me.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Instellingen Victron TR Smart 12/12-30 DC-DC

Bericht door chv »

Aan dat bedieningspaneel kan ik, in tegenstelling tot het bedieningspaneel van een T4, niets instellen.
Althans heb ik nog niets kunnen vinden waar ik iets kan instellen.
Bovendien wil ik hoe dan ook de juiste instellingen weten van de lader/booster weten.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie