Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankooptips T5 Multivan camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door Hanz »

V4-Wim schreef: 17 jun 2023, 10:31
Hanz schreef: 09 jun 2023, 22:16 Als de prijs een probleem is kan je ook eens kijken naar een universele peesrail. Dan ben je met een paar tientjes klaar.
Zijn daar ook sjor ogen voor verkrijgbaar? Ik heb al wat gezocht maar kan daar zo niets over vinden.
Nee, geen sjorogen nodig. In de rand van de luifel zit een pees (ronde draad) die in de rail wordt geschoven. Wind- en waterdicht.
Wat zou je met sjorogen willen doen? Zie ook de vraag van Peter.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Excuus. Kun je een keder- of peesprofiel ook gebruiken om zaken mee op je dak vast te sjorren, zoals een sup of kleine kano? En zijn daar dan sjor ogen voor te krijgen?
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door Multivan Generation »

Kijk eerst eens in je regengoot op je dak, of daar toevallig geen C-rail gemonteerd zit. Multivans hadden die in dat bouwjaar volgens mij standaard.

Een pees of kederrail zijn er primair voor ontworpen om daar in de lengterichting een zachte pees door te schuiven. Die zijn vaak van polyester . Daarnaast kun je korte adapter stukjes er in schuiven met een stukje pees van zeg 5 cm en een stuk zeildoek van een paar cm met een zeiloogje er in. Dat is gedacht om stilstaand wat lichte zaken mee op te hangen.
Voor een dynamische belasting tijdens rijden en vooral remmen(noodstop) zijn die volledig ongeschikt.

Voor hetgeen jij voor ogen hebt, kun je C-rails gebruiken en wellicht beter nog airline rails/cargorails.

Even aanvullend, ook bij een multirail met vaste luifel sluit dit niet volledig aan, maar dan ga je 10cm verder vanaf de bus zitten.

Zie ook hier..viewtopic.php?t=67225&start=270
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Daar was ik al wal bang voor. Een c rail is niet aanwezig helaas.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door Multivan Generation »

Originele worden soms op Marktplaats aangeboden. Dat zou ik zeker in de gaten houden, als ik jou was.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Het wordt wat off topic zo maar inmiddels zit er een peesgoot aan de bestuurderszijde. Het Reimo hefdakkie valt te breed uit om bijvoorbeeld van die airline rails te monteren. En zo'n multirail is mij te duur aangezien ik hem maar incidenteel zal gebruiken. Nu maar op zoek naar een luifeltje.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Wallietax
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2021, 14:41

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door Wallietax »

Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Haha, nee. Ik heb 2ehands een parasol luifel met 2 zijwandjes gescoord op mp
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Plaats reactie