Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

electronica / t4 / camper Pro's help !

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door Timmm »

Hoi Peepz,

Zit met het volgende ; Heb een t4 98 tdi 102pk bestel gekocht en verbouwt tot camper met een orgineel inbouwset. Helemaal compleet. Enige is dat ik heel weinig weet van de electronica en ik "dacht" alles redelijk correct te hebben aangesloten maar ik zit met de volgende problemen :

Als ik nu de auto start dan gaat mijn standenkachel aan, ik krijg hem dan niet meer uit via mijn bedieningdconsole hij lijkt wel vast te zitten en gaat hard blazen, als ik de auto uitzet is de standenkachel prima te bedienen en functioneert hij goed. :muur

Heb bij het aansluiten van eht middenconsole ook de lampjes aangesloten van de spiegeltjes in de zonnekleppen en de verlichtingslampjes in het midden van mijn bus. De lampjes doen het allemaal prima enige is dat de lampjes niet reageren op mijn deuren. dus als ik mijn deur open dat ie aanspringt. :muur

De nieuwste en laatste keur is nu dat zodra ik mijn sleutel in het contact steek ik een soort tril zie van alle tellers en een tril geluid vrij kort. Dan als ik de auto wil starten trilt alles als een gek en reboot ie lijkt eht wel... de kmteller die tot de 1000 gaat reset en de tijd gaat weer op 00:00 vaag of niet ? !
:muur

Nougoed het is me wel duidelijk dat ik van alles verkeerd heb aangesloten maar waar kan ik het best beginnen of weet iemand een betaalbare specialst die hem door kan meten of kan kijken waar de problemen liggen ?

Groetjes Tim
Surf's Up
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door dukerider »

Ik zou beginnen met het één en ander terug af te koppelen en dan zien wat er gebeurd.
Het kan ook een massaprobleem zijn.
Ben je zeker dat alles een goede massa heeft?
Veel geluk met de zoektocht.
RON
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door Roger B. (11)61 »

Wat bedoel je met standkachel? motorverwarming die tevens als standkachel gebruikt kan worden of een aparte luchtverwarming?

De eerste hoort bij deze buitentemperaturen met lopende motor aan te gaan na het starten.



Je teller verhaal ken ik, dacht dat het aan mijn slechte accu lag (deed het alleen bij koude start en dan had ie ook heel even moeite rond te draaien op de startmotor............... echter met nieuwe accu heb ik het probleem nog steeds

Domme vraag over verlichting..... staan de schakelaars van de lampjes wel op "deur"?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door keesv »

Allereerst Is de set die je ingebouwd hebt een orginele westfalia set uit een schadeauto

Zo ja dan kun je het beste eerst
de massapunten onder bij de gordel aan de bestuurdersstoel kant voorkant keukenblok controleren en die op de wielkast linksachter en of ook het metalen plaatje (weerstans er tussen zit dan (als het type na 1996 is) het massapunt bij de thermostaat op de c stijl
daarna kun je de vier draden uit het blokje die je doorverbonden hebt naar de zekeringkast losnemen ik geloof zo uit mijn hoofd
een blauwe
een grijsblauw
een zwart
en een zwartrood
Vaak wordt de zwartrode die in het plafond (bij het blokje) verandert in rood zwart verkeerd aangesloten.
De binnenverlichting werkt waarschijnlijk niet omdat je wel een nieuwe kabel gelegd hebt maar niet de massacontacten in de deuren hierop aangesloten hebt.

Succes groeten Kees
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door Timmm »

wauw,

volgens mij kan ik hier een hele hoop mee.
Enorm bedankt.

Standenkachel is onafhankelijk en heb ik onder de auto opgehangen.

Ik heb inderdaad een orginele inbouw set en de zwart rode draad was hel dus kan best dat die toch verkeerd zit. ik dacht als ie laadt dat ie goed was. De draden voor naar de deur lagen er al volgens mij dus ik heb alleen draden bijgelegd voor de verlichting in de zonnekleppen de middenlampen zitten met een stekker en die klopt wel denk ik maargoed ben nu nergens meer zeker van. En
Surf's Up
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door Timmm »

Heeft U toevallig ook een overzicht van waar die 4 draden inclusief die roodzwarte heen moeten ? ik zag laatst hier een mooi plaatje van de zekeringskast met alle aansluitingen.

groetjes en alvast enorm bedankt
Surf's Up
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door keesv »

Als je je emailadres ff stuurt mail ik je een paar plaatjes weet niet hoe ik dit opload hier.

Grtz Keesv
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: electronica / t4 / camper Pro's help !

Bericht door Timmm »

Keesv,

Mijn email = timide27@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt !

Mvg Timmm
Surf's Up
Plaats reactie