Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

flessenhouder

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

flessenhouder

Bericht door jovdt »

In mijn T5 GP california van 2015 is het onmogelijk om de flessenhouder te verwijderen . Het indrukken van de 2knoppen lukt en de flessenhouder komt perfect los maar verwijderen lukt niet....hij blijft onderaan vastzitten wat ik ook probeer. Stuk trekken met brute kracht zou nog kunnen lukken :lach maar dat kan de bedoeling niet zijn . Ik kan dus niet aan mijn zekeringen en dat zou nodig zijn vermits mijn mistachterlicht niet meer werkt. Zou het kunnen dat vanaf dat laatste bouwjaar veranderingen zijn aangebracht zodat nog meer moet verwijdert worden voor de flessenhouder onderaan loskomt???? op voorhand bedankt voor de input.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: flessenhouder

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij zit er nog een torxschroefje onderaan.

Succes

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: flessenhouder

Bericht door SyncRoon »

Ik kan dus niet aan mijn zekeringen en dat zou nodig zijn vermits mijn mistachterlicht niet meer werkt.
Heb je een trekhaak? Controleer dan of je een 13/7 verloopstekker er (nog) in hebt zitten of dat het schakelpalletje in de contactdoos nog werkt (vuil/oxidatie).

aangepast op achterliggend probleem.
Laatst gewijzigd door SyncRoon op 27 jun 2023, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: flessenhouder

Bericht door Multivan Generation »

SyncRoon schreef: 26 jun 2023, 22:56 Heb je een trekhaak? Controleer dan of je een 13/7 verloopstekker er (nog) in hebt zitten of dat het schakelpalletje in de contactdoos nog werkt (vuil/oxidatie).
Vraagje: wat heeft dat met het verwijderen van de flessen houder in het interieur te maken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: flessenhouder

Bericht door jovdt »

Multivan Generation schreef: 27 jun 2023, 07:11
SyncRoon schreef: 26 jun 2023, 22:56 Heb je een trekhaak? Controleer dan of je een 13/7 verloopstekker er (nog) in hebt zitten of dat het schakelpalletje in de contactdoos nog werkt (vuil/oxidatie).
Vraagje: wat heeft dat met het verwijderen van de flessen houder in het interieur te maken?
Ik denk dat hij wou helpen wat de zekering betreft.....Zal dat direct even nakijken .
Bedankt al voor de input. Wat het boutje betreft ,er staat niets vermeld in de handleiding...enkel het wegdrukken van de twee klemmen en dan uitnemen .... :vraagteken
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: flessenhouder

Bericht door SyncRoon »

https://www.youtube.com/watch?v=XGG60Ec ... hannel=zWa

zou gewoon eruit pakken mogen zijn?
Groet, Ronald
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: flessenhouder

Bericht door jovdt »

SyncRoon schreef: 27 jun 2023, 13:17 https://www.youtube.com/watch?v=XGG60Ec ... hannel=zWa

zou gewoon eruit pakken mogen zijn?
Thanks duidelijk maar hij blijft koppig vastzitten .....hou jullie op de hoogte
PieterH
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 mei 2022, 21:33

Re: flessenhouder

Bericht door PieterH »

Als ik de knoppen achter de flessenhouder indruk kan ik het geheel wegtrekken. Heb er eerst ook moeite mee gehad maar uiteindelijk lukt het. Even een beetje rommelen. Ik heb destijds bij vw Amersfoort gevraagd en die zeiden daar hoef je nooit bij? Bij verkeerde aansluiting aanhangwagen gaat zekering 19 er uit!
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: flessenhouder

Bericht door jovdt »

Bedankt Peter voor de info....ik blijf nog rommelen :nuts
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: flessenhouder

Bericht door Multivan Generation »

Heb je de bekerhouder er boven al open gedaan, op het moment dat je de flessen houder probeert te verwijderen.?

Dat geeft net wat meer ruimte.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: flessenhouder

Bericht door jovdt »

Multivan Generation schreef: 09 jul 2023, 21:38 Heb je de bekerhouder er boven al open gedaan, op het moment dat je de flessen houder probeert te verwijderen.?

Dat geeft net wat meer ruimte.
Ook dat is reeds geprobeerd maar het blijft verbazend hoe koppig dat ding is....Nu mijn mistlicht en dus nr19 van de zekering kan nog wel even wachten maar hopelijk moet ik de andere zekeringen niet onverwachts vervangen ....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: flessenhouder

Bericht door Multivan Generation »

Zie hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... 57-857020/

onder punt 45 een opbouw van het geheel van flessenhouder..

Zie ook puntjes 29 en 38 :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: flessenhouder

Bericht door jovdt »

Uiteindelijk opgelost.....met breuk tot gevolg.... Hierbij wat foto's en het uiteindelijke probleem.
DSC01427.jpg
DSC01426.jpg
DSC01425.jpg
De flessenhouder heeft op het einde een uitstulping en laat deze nu teveel restjes of kantjes hebben waardoor deze kwam vast te zitten in de uitsparing. Zelfs na het afbreken van het onderste stuk heb ik dit met een platte schroevendraaier uit de opening moeten wrikken ....met behoorlijk wat kracht. Nadien het stuk opgeschuurd en in de opening geplaatst om te controleren of het nu makkelijk verwijderbaar was. Na een een aantal keer schuren en proberen leek alles vlot te lopen . Met tweecomponentenlijm alles terug samengesteld en teruggeplaatst....alles werkt perfect . Flessenhouder gaat er nu vlot uit en de zekeringen zijn bereikbaar. :jumpklap
jovdt
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: flessenhouder

Bericht door jovdt »

Nog wat foto's
DSC01429.jpg
Bijlagen
DSC01428.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: flessenhouder

Bericht door Multivan Generation »

Hierbij nog wat nuttigs:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=70577

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie