Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stroomschema huishoudaccu T5 2012

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
barbuitenhuis
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 feb 2022, 19:16

stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door barbuitenhuis »

We zijn gestart met de ombouw van onze net aangeschafte T5 GP 2012 (180pk 4M, SWB). Af fabriek was deze voorzien van een huishoudaccu, maar die zit er niet meer in. Wel een hoop bedrading. Wat is wat, wat is weggeknipt, enz? De puzzel is gestart.
PXL_20230601_191426531.jpg
Hoe zit het bedradingsschema van een af fabriek huishoudaccu er uit (2012)? Of kan ik dat ergens downloaden? Ik heb gezocht, maar niet gevonden.

Tnx
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door Multivan Generation »

Uit de vloer komt een dikke rode draad, die gaat naar de 80A of grotere zekering,
Dan naar een relais houder met relais 100(voor zover aanwezig) en onderaan die relais houder zitten 4 draden.
1 Dikke aankomende rode
2 dikke vertrekkende rode
3 een dunne zwarte wat het B+ signaal (aansturing voor relais) geeft
4 een dunne bruine wat de massa is.

Vanaf het relais met een dikke rode draade met een oogje op de 2de accu.
Het oogje met de rode draden wat er nog los bungelt kun je ook op de plus-pool aansluiten.

Het kabelboompje met de 3 zekeringen is waarschijnlijk voor een trekhaak.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
barbuitenhuis
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 feb 2022, 19:16

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door barbuitenhuis »

Bedankt, dat puzzelt lekker verder
T5 180pk 4Motion 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door Multivan Generation »

Mocht je geen relais er meer in hebben, dan heb ik die nog liggen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 473
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door Remco_T5 »

Let even op, er is al veel in geknutseld. Ik zie een kroonsteen maar volgens mij ook draadjes met plakband. Benieuwd hoe het zit.
Ik heb zelf een 2013 met accu af fabriek. Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont want dan kunnen we ze vergelijken.
20211113_133028.jpg
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
barbuitenhuis
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 feb 2022, 19:16

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door barbuitenhuis »

Remco_T5 schreef: 14 jun 2023, 22:47 Let even op, er is al veel in geknutseld. Ik zie een kroonsteen maar volgens mij ook draadjes met plakband. Benieuwd hoe het zit.
Ik heb zelf een 2013 met accu af fabriek. Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont want dan kunnen we ze vergelijken.

20211113_133028.jpg
Bedankt voor opmerking en het aanbod. Dat is idd een aandachtspunt, neem ik mee bij de puzzel. Ik woon in de Achterhoek, dus helaas niet in de buurt. Maar als ik een keer in de buurt ben, dan neem ik even contact op.
T5 180pk 4Motion 2012
gubbelsj
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2022, 11:21

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door gubbelsj »

Hoi Peter, even een vraagje L. boven de grijze stekker zit daar onder een relais op of weer een steker met kabels?
ben ook een dak om aan het bouwen allen de bediening van het dak nog.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door krekwakwol »

gubbelsj schreef: 30 jul 2023, 11:13 Hoi Peter, even een vraagje L. boven de grijze stekker zit daar onder een relais op of weer een steker met kabels?
ben ook een dak om aan het bouwen allen de bediening van het dak nog.
Alvast bedankt.
Hoi, misschien is het dan handiger om een eigen ombouw topic te starten, dan blijft het ook voor jouw wat overzichtelijker en kun je de antwoorden op jouw vragen makkelijker terug vinden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stroomschema huishoudaccu T5 2012

Bericht door Multivan Generation »

gubbelsj schreef: 30 jul 2023, 11:13 Hoi Peter, even een vraagje L. boven de grijze stekker zit daar onder een relais op of weer een steker met kabels?
ben ook een dak om aan het bouwen allen de bediening van het dak nog.
Alvast bedankt.
Ben je nog steeds bezig?
search.php?author_id=16719&sr=posts

Onder de bestuurdersstoel zitten aan de deurzijde 4 stekkers boven elkaar. Daar zitten geen relais aan die zijde, wel meer voorzijde rechts in diezelfde console. Maar dat had je al kunnen weten want relais passen niet op een andere plek door een andere vorm van de relais houders.

Ben het met de vorige schrijver eens, om zelf een projectpagina aan te maken, dat is ook leerzaam voor anderen. Nu lijkt het er op dat je alleen maar informatie komt ophalen. En dat is mijns inziens niet de kracht van een forum.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie