Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 biturbo 204 pk issues

vragen over de T6
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door Multivan Generation »

In de T5 was de 180 pk biTDI een motor met zorgen.

In de T6 is dat de motor met 204 pk.

Lees in dit artikel wat achtergrond.

https://www.autobild.de/artikel/vw-t6-p ... 93247.html

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pkvisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2019, 21:42

Re: T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door Pkvisser »

Hallo allen, hallo Peter,

Met regelmaat lees ik met interesse jullie berichten en zoektochten, op weg naar de mooiste camperoplossingen. Voor mijn T5GP ombouw heb ik meermaals de projecten hier geraadpleegd.

Inmiddels vind ik het tijd voor een vervolgstap. Ik vind veel ruimte als gezinsauto top, dus ben aan het kijken voor een T6 Cali Beach. Het aanbod met de 204pk diesel is groter dan die met 150 paarden. En daar loop ik een beetje stuk.

Ik heb er al enkele avonden aan besteed en ook via dit forum lees ik wel dat de 204pk een meer gevoelige motor is. Waar ik maar niet mijn vingers achter krijg is in welke mate de problemen met de 204pk versie voorkomen (m.n. EGR klep/koeler). Is het inderdaad net zo slecht als de 180pk versie uit de T5 of lees ik gewoon alle bekende problemen, maar valt het in het grotere geheel wel mee? Ik bedoel daarmee, als je deze diesel neemt, dat je er ook zonder al te veel moeite 4ton op de klok kan zetten (bij goed onderhoud/gebruik natuurlijk)?

Ben benieuwd naar de reacties!

Groet, Pieter
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 341
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door hugopoley »

Ik heb nu 3 jaar een T6 met 204pk en heb tot op heden geen enkel olie verbruik, ik heb hem met 80.000 km gekocht en er staan er nu ongeveer 160.000km op. Wel geef ik hem om de 15.000 een olie verversing.
Hiervoor heb ik bijna 3 jaar met een T5.1 180pk gereden en daar ook een kleine 70.000km mee gereden en dat ook zonder problemen..

De T5.1 was van 2014 en de T6 is van 2018. Misschien heb ik met beide geluk, maar goed onderhoud blijft in mijn ogen 1 van de belangrijkste punten om je bus goed te houden.
Pkvisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2019, 21:42

Re: T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door Pkvisser »

Hi Hugo,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Helemaal mee eens dat goed onderhoud uiteraard een kritieke voorwaarde is.
160k km’s zonder problemen klinkt goed.

Ben benieuwd naar nog meer ervaringen, ook met hogere km standen, zonder problemen. (Of lager, met problemen) :bonk

Groet! Pieter
Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jun 2017, 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door Woodworks »

Ik rij de transporter vanaf 2017. Heb wel een vervangende motor gehad en sindsdien geen enkel probleem.
Onderhoud is het belangrijkste maar ook hoe er met de bus is omgegaan.

Er staat bij mij nu 150k op en ben voorlopig nog niet van plan om hem weg te doen. Als ik alleen weg ga in het weekend laat ik zelfs mijn CC nog wel eens staan.
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS
Pkvisser
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2019, 21:42

Re: T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door Pkvisser »

Bedankt voor je ervaring - hoe lang had die eerste motor gedraaid dan en waarom vervangen?

Zijn er ook T6-ers zij met 250K+ km op de klok?
Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jun 2017, 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: T6 biturbo 204 pk issues

Bericht door Woodworks »

Pkvisser schreef: 23 apr 2024, 20:58 Bedankt voor je ervaring - hoe lang had die eerste motor gedraaid dan en waarom vervangen?

Zijn er ook T6-ers zij met 250K+ km op de klok?
Bij de 125k vervangen door hoog olie verbruik. Was wel extreem veel maar was bekend en garantie.
Verder een super fijne bus!
Ik kan er nog maar een paar jaar van genieten tot onze lieftallige burgemeester de diesel in de binnenstad verbied :muur
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS
Plaats reactie