Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Positie onder tankdop ombouwen tot Walstroom ("AdBlue")

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xPascalle
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2023, 16:47
Locatie: Eindhoven

Positie onder tankdop ombouwen tot Walstroom ("AdBlue")

Bericht door xPascalle »

Hi,
Voor mijn VW T5 (2011) camper ombouw project wil ik de Walstroom aansluiting graag maken op de plek waar bij andere bussen (e.g. T6) de AdBlue dop zit. Dus de positie onder de tankdop.

Is er iemand die dit eerder heeft gedaan of hier ervaring mee heeft?

Alle hulp en tips zijn welkom!

Groetjes Pascalle
Groet, Pascalle

T5.1 camper ombouwen , tips zijn welkom !
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Positie onder tankdop ombouwen tot Walstroom ("AdBlue")

Bericht door Hanz »

Hoi Pascalle,
welkom op het forum. Wat betreft de plaats van de walstroomaansluiting lijkt het mij ook belangrijk om te weten waar de accu en de lader komen. En ik heb het idee dat er op de positie onder de tankdop niet heel veel ruimte is en ik denk dat je er aan de binnenkant ook slecht bij kunt. Ik heb nog nooit gezien dat de walstroomaansluiting op die plek zit. Wat is de reden dat je hem juist daar wilt hebben?


Je hebt deze vraag in twee verschillende forums gesteld, dat is niet handig. Dit forum (VW T5 camper) is volgens mij het meest geschikt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
xPascalle
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2023, 16:47
Locatie: Eindhoven

Re: Positie onder tankdop ombouwen tot Walstroom ("AdBlue")

Bericht door xPascalle »

Hanz schreef: 21 aug 2023, 09:38 Wat betreft de plaats van de walstroomaansluiting lijkt het mij ook belangrijk om te weten waar de accu en de lader komen. En ik heb het idee dat er op de positie onder de tankdop niet heel veel ruimte is en ik denk dat je er aan de binnenkant ook slecht bij kunt. Ik heb nog nooit gezien dat de walstroomaansluiting op die plek zit. Wat is de reden dat je hem juist daar wilt hebben?
De Accu en de lader komen onder de bestuurdersstoel en onder de bijrijdersstoel. Daarom is de tankdop lekker dichtbij.

Wij willen de walstroom lekker anoniem achter een klepje onder het klepje van de tankdop maken. We vinden de walstroom aansluiting niet mooi... Dus als die "onzichtbaar" achter een klepje geplaatst kan worden: graag! Dat is ons idee :)
Het idee is dus ook dat die niet zichtbaar is, dus misschien daarom nog nooit eerder 'gezien' ? ;)

Afbeelding
Hanz schreef: 21 aug 2023, 09:38 Je hebt deze vraag in twee verschillende forums gesteld, dat is niet handig. Dit forum (VW T5 camper) is volgens mij het meest geschikt.
Ja, beginnersfoutje ... Ik had het al op het andere forum geplaatst maar bedacht me daarna dat dit een betere plek zou zijn ...
Groet, Pascalle

T5.1 camper ombouwen , tips zijn welkom !
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Positie onder tankdop ombouwen tot Walstroom ("AdBlue")

Bericht door Multivan Generation »

Zie ook dit topic..

viewtopic.php?f=24&t=53468
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie