Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stekkerdoos binnen op de 230V aansluiten?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Brave_Sir_Robin
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2023, 09:52
Locatie: Deventer

Re: Stekkerdoos binnen op de 230V aansluiten?

Bericht door Brave_Sir_Robin »

SyncRoon schreef: 31 aug 2023, 19:42 Dat minikeukentje wat je wil plaatse moet wel zo zijn dat je het kookstel op gaspatroon in de bus kan gebruiken en dat deze VAST gemonteerd zit. Lijkt nu dat deze aan de zijkant opgeborgen word en voor gebruik dan op je keukentje te plaatsen. Dat is niet voldoende.
Ah, dat is een goeie, dan zal ik hem weer naast het spoelbakje vastzetten. Wel jammer van de ruimte, want ik ga dat toch vrijwel niet gebruiken, evenals het spoelbakje. Je ziet dat wel heel veel langskomen, dat men dat kookstel er aan de zijkant aan heeft hangen.
Om de 220V met vaste stekkerdoos aan te sluiten is niet zo handig met inbouwruimte. Kan denk ik wel net onderin maar ook niet makkelijk met de ronding. Weinig vlakke plekken op een goede plaats....opbouwdozen zijn snel weer te groot.

Ik heb daarvoor nog defa materiaal liggen uit enkele T3 slopers uit Scandinavie. https://stroomwinkel.nl/defa-wandcontactdoos.html

Voor de combimagnetron heb ik vanaf de omvormer aan B-stijl verlengkabel naar achteren en net voor de D-stijl een inbouw stopcontacht (met inbouwdoos erachter)

Volgens mij is trouwens de norm om 60 cm afstand tot een natte zone te hebben (in huis elektro) zou verstandig zijn dit ook in je bus te doen. zo kort op een wasbakje?

Je zou een stekkerblok tegen je dakrand kunnen bevestigen als stroompunt of gewoon een stopcontact achterin als ik heb en dan met verlengkabel en stekkerblok onder je bank in het laatje.
Ik wil het stekkerblok aan het keukentje maken, dat is een mooie centrale plek, en daar komt de 220V nu ook binnen. Wel even een ander plekje zoeken aangezien het kookstel er vast in moet. Heb je voor jouw stopcontact een aardlek en/of zekering zitten?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Stekkerdoos binnen op de 230V aansluiten?

Bericht door SyncRoon »

Nee stopcontact zit op de omvormer. Walstroom ga ik misschien de defa aansluitingen en kabels voor gebruiken die ik heb liggen. Voor de rest altijd gewoon met kabel en PRCD ertussen. (ja ook die gaan kapot dus ook op tijd testen)
Groet, Ronald
Plaats reactie