Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vacuum regel systeem bij T4 AAC 2.0L benzine motor

vragen over de T4
Plaats reactie
toniperoni
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2021, 23:09

vacuum regel systeem bij T4 AAC 2.0L benzine motor

Bericht door toniperoni »

Hallo allemaal,

In mijn benzine T4 is gerommeld met de vacuüm leidingen. Toen ik de bus kocht zat er nog een doosje onderdelen bij en daar zaten oa. wat vacuüm slangen in. Als ik op internet kijk naar soortgelijke 2.0L busjes zie ik een vacuüm buis zitten die ik niet heb. Kan iemand mij helpen met het identificeren wat dit zou moeten zijn? Ik heb er een plaatje bij gemaakt omdat ik niet een goed en volledig plaatje kon vinden op internet. Voor alle AAC rijdens :)
Het gaat mij om leiding van A naar C. De leiding van inlaatspruitstuk naar L heb ik wél in mijn bus zitten. De T-splitsing naar A en via A naar C heb ik niet. Ik zie ook geen aansluiting voor C op het schutbord.

wie kan mij helpen aan deze informatie?

ps. Ik ben me gaan verdiepen in de vacuüm leidingen omdat ik een variërend stationair probleem heb, ik dacht zelf dat dat komt door 'valse lucht' via het vacuüm systeem..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 276
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: vacuum regel systeem bij T4 AAC 2.0L benzine motor

Bericht door Bas_Caravelle »

Hallo,

Jouw omschrijving van het probleem in je amdere post lijkt mij niet uit je vacuum te komen. Eerder een registratie probleem van een sensor. Een schommelende waarde…

Er zijn handige harry’s hier op het forum die met uitlezen heel veel kunnen…

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
toniperoni
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2021, 23:09

Re: vacuum regel systeem bij T4 AAC 2.0L benzine motor

Bericht door toniperoni »

Dank voor je reactie.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zal is kijken waar ik m kan laten uitlezen. Was hier niet ook software voor beschikbaar dat ik op een laptopje kan installeren? Hoe heet dat scan programma ookalweer?

Daarnaast ben ik er ook achter wat die aansluiting bij C is. Waarschijnlijk iets te maken met de ventilatie koud/warm lucht klep.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 765
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: vacuum regel systeem bij T4 AAC 2.0L benzine motor

Bericht door limburger »

dat is voor de recirculatieklep, verse buitenlucht of hergebruik binnenlucht. meestal heb je graag verse buitenlucht, maar soms is die niet zo vers...
afgedopt zou dat motorisch niets moeten uitmaken.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie