Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ventilatie klep

vragen over de T4
Plaats reactie
Fredt421054
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 okt 2020, 00:30

Ventilatie klep

Bericht door Fredt421054 »

Hallo t4 tjes

Betreft t4 multivan 2.5 TDI 1999

Bij moet verhogen van de ventilator motor met of zonder aico om meer lucht binnen te krijgen hoor ik de aanjager wel maar komt de lucht niet altijd via de kanalen binnen. Vervelend, juist als je de aico ff wil gebruiken.
Weet iemand of de klep aangestuurd wordt door “ iets” . Mijn zoon zei een harde tik onder het dashboard kastje ( bij mij de airbag) wil nog wel eens helpen zodat de klep open gaat .
Soms doet alles het gewoon maar soms ook weer niet !
Weet iemand waar die klep zit ?

Bendakt alvast .
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ventilatie klep

Bericht door Hanz »

De kleppen die de luchtstromen regelen zitten in het kachelhuis en om daar bij te komen moet het dashboard eruit. Niet echt moeilijk maar wel een flinke klus.
Maar ik zou eerst het paneel met de bedieningsknoppen loshalen om te controleren of de kabels nog allemaal vast op hun plaats zitten.
En als je toch het dashboard eruit moet halen vervang dan ook direct de schuimrubber afdichting op de kleppen. Want bij de leeftijd van jouw bus zit dat er ook aan te komen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ventilatie klep

Bericht door Multivan Generation »

Fredt421054 schreef: 12 sep 2023, 18:12 Hallo t4 tjes

Betreft t4 multivan 2.5 TDI 1999

Bij moet verhogen van de ventilator motor met of zonder aico om meer lucht binnen te krijgen hoor ik de aanjager wel maar komt de lucht niet altijd via de kanalen binnen. Vervelend, juist als je de aico ff wil gebruiken.
Weet iemand of de klep aangestuurd wordt door “ iets” . Mijn zoon zei een harde tik onder het dashboard kastje ( bij mij de airbag) wil nog wel eens helpen zodat de klep open gaat .
Soms doet alles het gewoon maar soms ook weer niet !
Weet iemand waar die klep zit ?

Bendakt alvast .
Heb je climatronic?
Zo ja, dan kan het vaccuumkleppenblokje defect zijn.
Mocht je onderdelen nodig hebben, dan heb ik volgens mij nog onderdelen daarvoor liggen.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie