Het zat er al aan te komen, maar met de nieuwe aankondiging van de afschaffing kwarttarief, gaat het er nu echt van komen: mijn 150KW VR6 multivan met westfalia alkoofdak in toffe brabantia kleur gaat in de verkoop.
Ik zie er als een berg tegenop, want in mijn bescheiden ervaring is het verkopen van een auto een cowboyland. En helemaal als het een beetje bijzonder apparaat is, met wat werk voor de klussert.
Wie heeft een tip voor hoe ik dit het best kan aanpakken?
T4 multivan VR6 150Kw omgebouwd met california coach camperdak
Geen gezeik? Dan ergens in de veiling zetten...... Ik heb zo een auto verkocht voor 100% meer dan mijn vraagprijs op MP. Geen bandenschoppers, geen benzine aan proefritten kwijt, geen gezever achteraf.
Lokaal hebben wij hier een handelshuis waar je spul kan inbrengen en vervolgens wordt dat via Troostwijk geveild. (inbrengveiling) Je betaald dan de kosten (vast bedrag of X percentage van bod) aan de tussenhandel, troostwijk neemt het opgeld en de staat de BTW (tenzij marge)
Je kan bij Troostwijk kijken of er veilingen in de buurt worden georganiseerd en door wie. Of andere veilinghuizen in de omgeving zoeken.
Ilja1974 schreef: ↑20 sep 2023, 11:32
Het is alleen nog maar een voorstel .
Ik ben niet optimistisch. Grijs kenteken voor particulieren ging er ook plotseling vanaf. En als je het van een afstandje bekijkt, is het kwarttarief eigenlijk ongeveer rekeningrijden, maar dan grof geschat en zonder handhaving. Dikke auto voor wènâg. Een goede deal en dat kan nooit blijven bestaan, is de ervaring uit het verleden. Wel nogal sneu voor iedereen die sinds de corona een camper heeft gekocht, maar ja; geld moet blijkbaar rollen.
Zelf was ik toch al van plan te verkopen. Troostwijk klinkt als een goede manier om een hoop van het gedoe in de kiem te smoren.
T4 multivan VR6 150Kw omgebouwd met california coach camperdak