Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifdeur slot wil niet meer.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Hanz »

Het is ook goed mogelijk dat het slotveertje in het linker portier kapot is. Gebruik de zoekfunctie maar eens dan vind je hierover wel de nodige informatie.
Een kabelboom repareren is goed zelf te doen als je een beetje handig bent. Hier mijn topic hierover maar ook hier met de zoekfunctie nog meer te vinden.
viewtopic.php?p=389962#p389962
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Ali_Blabla »

Goed idee van het slotveertje.
Heb deze 1 of 2 jaar geleden nog gekocht via weetjewel voor de zekerheid. Was ik alweer vergeten :bonk
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Ali_Blabla »

Slot vandaag uitgebouwd en slotveertje is nog prima. Heb nu wel reserve-veertjes en dat is altijd handig.
Dan toch maar eens goed uitzoeken hoe het werkt met de kabelboom van de deur repareren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Hanz »

Er zijn ook kabelboomreparatiesets die het kapotte middendeel vervangen, dus zonder de stekkers. Deze bijvoorbeeld, wel goed uitzoeken of je de kabel voor het juiste bouwjaar en type hebt en met de vereiste aansluitingen (elek. ramen, verwarmde spiegel, luidspreker en dergelijke).
https://www.teilehaber.de/itm/kabelrepa ... 50723.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Ali_Blabla »

Bij nader inzien lijkt zo’n reparatieset zonder stekkers voor mij de betere optie. Voornamelijk om de prijs.
Ik heb elektrische ramen, verstelbare en verwarmde spiegels en CV. Geen speakers in de deuren.
Het is nog best lastig zoeken, lang niet overal wordt duidelijke info gegeven behalve het aantal kabels. Denk dat ik maar aantal kabels die ik heb moet tellen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Hanz »

Volgens mij is het een kwestie van het defecte middenstuk uit de kabelboom verwijderen en dan de reparatieset kleur aan kleur weer verbinden. Wel even checken of de kleuren van de reparatieset overeenkomen met de bestaande draadkleuren. Als het gesoldeerd moet worden dan is het wel slim om er een krimpkousje omheen te doen tegen vocht en kortsluiting. En inderdaad even de draden tellen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
cor_stijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2022, 14:21

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door cor_stijn »

Toevallig heb ik sinds kort dezelfde symptomen. Al een tijdje een op hol slaande CV, tenzij ik het slot van - in mijn geval - bijrijdersportier handmatig van het slot draai.
En sinds vandaag een slot van de schuifdeur die helemaal niet meer in beweging komt.
Die ga ik inspecteren.
Ben benieuwd of topicstarter nog verder is gegaan met de kabelboom.
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Schuifdeur slot wil niet meer.

Bericht door Ali_Blabla »

Hoi Cor_stijn,
Ik heb uiteindelijk een kabelboom zonder stekkers besteld. Deze ligt al een tijdje te wachten tot ik de tijd heb om het aan te pakken. (Moet eerst nog een zolder verbouwen…)
Plaats reactie