Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camper T4
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jun 2017, 11:22
Locatie: Limburg

Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door Camper T4 »

Hallo mensen ik ben op een leeftijd aangekomen dat je wel eens iets vergeet.
Zo wilde ik een keertje wegrijden terwijl onze camper nog op de netstroom aangesloten was.
Toen me dat gebeurde heb ik een label gemaakt die ik met de haak ophang aan de hendel voor de bediening van de ruitenwisser.
Hij is zolang en breed zodat je de sleutel niet in het contactslot kan steken.
Telkens als ik ergen stop en de camper aangesloten wordt, hang ik meteen deze lepel op zijn plaats en haal hem pas weg als de kabel los is. :ikrij :ikrij
Bijlagen
Zonder label.jpg
Met label.jpg
Camper T4 :ikrij
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door krekwakwol »

Bedankt voor de tip, voor wie hem nodig is.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door Hanz »

Als ik met de tent kampeer op mijn wandeltochten en de rugzak is ingepakt dan loop ik standaard altijd een rondje om de tent voordat deze ook plat gaat om te zien of er niets vergeten is. Die gewoonte heb ik bij de camper overgenomen, eerst een rondje om de camper voor we gaan rijden om te zien of er niets vergeten is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2137
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door Beckontheroad »

Zag dat laatst in de jachthaven van Vlieland, voer een boot uit de box met zn 230v walkabel nog aan de wal . ...dus je bent niet alleen;)
Tenzij het ook jouw boot ⛵ was ,


JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door MGA1600 »

Ik knoop altijd een rood lint aan het stuur als er “iets” is aangesloten (220V op een kampeerplaats of thuis de druppellader). Just in case……
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 763
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door limburger »

ik doe iets vergelijkbaars met motorrijden. ik heb een stukje dunne slang om de sleutel van het schijfremslot zitten. als ik deze wil gebruiken moet ik het slangetje eraf doen en dan gaat die om de contactsleutel. wil ik de motor pakken om weg te rijden zit het slangetje om de verkeerde sleutel en weet ik dat het schijfremslot er nog op zit...

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 710
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door websurfer »

Zo heeft iedereen zijn handigheidjes
ik doe zelf altijd het opruimen en mijn vrouw weet dat ik dan met rust gelaten moet worden.

en dan loop ik mijn standaard routine, luifel opruimen in camper, andere spullen op het bed of andere plek, dak dichtklappen, 220v kabel opruimen, oprijblokken opruimen in zak in deur, fietsenrek uitklappen en klemmen in bak bestuurdersdeur, fietsen erop en vastmaken, rondje rond de camper, fietsen nogmaals controleren, navigatie en dashcam en telefoons op 12v adapters en instappen en wegwezen
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: Waarschuwing 220V aansluiting camper.

Bericht door mdw »

Camper T4 schreef: 29 sep 2023, 19:46 Telkens als ik ergen stop en de camper aangesloten wordt, hang ik meteen deze lepel op zijn plaats en haal hem pas weg als de kabel los is. :ikrij :ikrij
Nu dat label niet vergeten te hangen.. :lach
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Plaats reactie