Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

vragen over de T7
Plaats reactie
Hobbyist
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door Hobbyist »

Ik heb me al zo goed ik kon geïnformeerd over de T7 1.4TSI Hybrid om er een aan te schaffen.
Momenteel rijd ik nog met een T5 transporter 2.5TDI 174pk van 2005 , maar met de lage emissie normen hier word het heel lastig rondrijden.

De keuze voor een Hybrid is voornamelijk dat ik veel korte ritjes rijd (wat niet goed is voor een diesel roetfilter problemen , niet lang genoeg rijden om motor warm te rijden enz..).
Heb zelf de mogelijkheid om t laden thuis met zonnepanelen, en de wagen is makkelijk aanpasbaar voor mocht ik alsnog eens grote voorwerpen zou moeten vervoeren. Plus het comfort van een transporter naar dit model is ook wel meegenomen.

Is er iemand die al met de T7 een tijdje rondrijd en er zijn ervaring wilt delen ?
Klopt het opgegeven verbruik beetje met wat ze opgeven ?
Zijn er problemen met de software in het dashboard ?
Blijkt hetzelfde dashboard te zijn als de Golf 8 en daarover zag ik problemen met de rij assist / uitval van het scherm ...
Volgens de dealer zouden deze niet bij iedereen voorkomen en er zou in de komende weken nieuwe software een uitrol krijgen.

Hopelijk kan er mij iemand zijn ervaring delen hierover en of interessante info vermelden.
Alvast bedankt.
Hobbyist
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door Hobbyist »

Tot nu toe weinig reactie hierop.

Wie weet er van rondrijden van de T7 modellen ?
volgens mijn dealer zouden ze er een 200 tal in bestelling hebben wat ik natuurlijk niet kan controleren.

Wat mezelf wel opvalt is dat ik er nog geen enkele in de buurt heb zien rijden.
Zijn er dan tot nu toe zo weinig ingeschreven Multivans voor het moment of lopen de bestellingen hopeloos achterop door chips tekorten oid ?
PH6
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2023, 11:08

Re: Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door PH6 »

Heb mijn zwarte T7 L1H1 Hybrid Energetic nu ruim een jaar, sinds maart 2022. Daarvoor 10 jaar een T5 4motion 140 pk 6 versn gereden.
Wat een verschil in rijgedrag en luxe........, nu 28000 km verder. Ben de tel kwijt qua software updates, perioden lang dagelijks een zwart scherm met restart :-( 1 keer apart naar de garage voor een clean-up van de computer, daarnaast 1x regulier onderhoud (inclusief een aantal modificaties).
Na een paar duizend km's in Nederland de T7 voor een weekend meegenomen naar Duitsland, hij is nu goed ingereden ;-)
Qua verbruik in het begin op de lokaal / snelweg ca 7-8 liters per 100km, nu gemiddeld gecombineerd 5-6 liter per 100km, lange afstanden alleen op benzine 7+ liter per 100km. Alleen elektrisch is de range nu 40-45km, s'winters 30-35km.
Waar ik wel rekening mee houdt is bij vertrek dat ik de motor direct inschakel wanneer ik de snelweg op ga, dus niet elektrisch starten en dan op de snelweg overgaan op de (koude) motor :winter
ACC is geweldig (alleen zal nooit wennen aan de remafstand.....), verkeersbordenherkenning waardeloos (letterlijk constant in de ankers.....)

Resumé, gelet op 28000km in 15 mndn, nu eens kijken naar een omslagpunt berekening.

Nog vragen, stel ze gerust

Groet, Peter
van T5 4motion naar T7 hybride :yes
Hobbyist
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door Hobbyist »

Hoi Peter,

Bedankt voor jou ervaring te delen, was hier al even niet meer komen kijken omdat er amper reactie was.

Mijn T7 Hybrid Life Business zou eind augustus afgeleverd worden en hoop dat de levering niet teveel afwijkt qua datum.
Komende van een T5 transporter 2.5 tdi 174pk van 2007 (gesloten versie lwb) met 360d km op de teller nu is dit een hele grote verandering.
Heb 2x een testrit kunnen maken van een klein uurtje (helaas steeds op drukke momenten) wat eigenlijk voor een bredere ervaring wel kort is gezien de vele nieuwigheden die er voor mij nu bijkomen.
Ik doe vaak korte afstanden en dan zal ik vaker ook elektrisch kunnen rijden wat ten goede zal komen voor mijn verbruik (opladen via zonnepanelen).
Mooi om een reëel verbruik te horen op grotere afstanden, alsook de tip om de autoweg op te rijden met warme motor.

Volgens mijn dealer zouden ze er een ruim aantal verkocht moeten hebben , al zie ik dat hier nog niet in de omgeving rondrijden ( tweetal opgemerkt in ruim 2 maanden tijd). Denk dat het in NL ook niet zo een vaart loopt in de aantallen die rondrijden om een ervaring te horen.
Vragen zullen er zeker nog wel zijn , maar zolang ik de wagen niet heb beperk ik mij tot wat er te vinden is op het net.

Zo ben ik aan het uitkijken naar een fietshouder welke op de rails binnen kan gemonteerd worden, maar voor dit model nog niet veel gevonden.
Alsook een bevestigingshaak op de rail(s) om last vast te maken binnen, deze zou ik kunnen bestellen bij de dealer hoorde ik.

Binnenkort dus wel meer info ....

Alvast bedankt.
Groeten Luc
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door Multivan Generation »

Hobbyist schreef: 19 jul 2023, 12:14

Zo ben ik aan het uitkijken naar een fietshouder welke op de rails binnen kan gemonteerd worden, maar voor dit model nog niet veel gevonden.
Alsook een bevestigingshaak op de rail(s) om last vast te maken binnen, deze zou ik kunnen bestellen bij de dealer hoorde ik.

Binnenkort dus wel meer info ....

Alvast bedankt.
Groeten Luc
Wellicht kun je hier ideëen opdoen?
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 2A#p507655

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Kelmat
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2024, 06:39

Re: Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door Kelmat »

Hallo

Mijn enige vraag is, hebben jullie lang moeten wachten ?
Ik heb in december 22 de lange versie hybride besteld en die is nog steeds niet aangekomen.
Liep de bestelling bij jullie wel goed ?
Hobbyist
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Ervaringen met de T7 1.4TSI Hybrid

Bericht door Hobbyist »

Ik heb mijn Multivan besteld in april '23 ...
helaas nog steeds niet geleverd.
Laatste update die ik kreeg zou voor mei dit jaar zijn.
Plaats reactie