Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hier is de nieuwe T7 Transporter

vragen over de T7
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter

Bericht door MarkV »

Dus er mankeert niets aan je ogen, Hanz :toppie
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter

Bericht door Multivan Generation »

MarkV schreef: 17 jan 2024, 12:39 Dus er mankeert niets aan je ogen, Hanz :toppie
Maar Hanz behoort waarschijnlijk ook niet tot de doelgroep,
die blijft gewoon rond rijden in zijn T4 2,5TDI originele Westfalia California Coach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter

Bericht door Hanz »

MarkV schreef: 17 jan 2024, 12:39 Dus er mankeert niets aan je ogen, Hanz :toppie
Inderdaad, en bovendien net een nieuwe bril, dus daar lag het niet aan. Ik had alleen verder moeten zoeken dan alleen die link die Peter gaf.
Ondertussen inderdaad iets meer gevonden. De EcoBlue is de dieselvariant van de EcoBoost benzinemotor. En de EcoBlue heeft inderdaad een distributieriem die in de olie draait (zie de info in het pdf-je). Ik wil niet beweren dat daarmee de Ford EcoBlue een slechte of een goede motor is. Ik draag alleen wat extra informatie aan.
Waar ik wel een beetje tegenaan hik is dat sommigen hier op het forum de T7 bij voorbaat al beoordelen als minderwaardige auto alleen op basis van het feit dat de auto in samenwerking met Ford wordt gebouwd, en dat zou weinig goeds kunnen beloven. Maar als ik even googel dan kan ik geen overmatig veel meldingen vinden over problemen met Ford motoren. Natuurlijk, er zijn wel problemen maar niet meer dan van Volkswagen of welk ander merk ook. En dan nog met name over de EcoBoost 1.0 motor, een benzinemotor dus die niet in de T7 gaat komen.
Pascal-141 schreef: 14 jan 2024, 07:49 Ook Ford kampt met serieuze motorproblemen ... hun ecoboost motoren (en dus ook de motor die in de Transit custom en nu ook de T7 ligt) zijn motoren waarbij de distributieriem in de motorolie draait . Een of andere Ford medewerker dacht toen dat dit minder wrijving zou geven met het oog op brandstofverbruik reductie.
Bij Volkswagen werkte ook zo'n slimme medewerker, ik vond tenminste dat Volkswagen ook motoren heeft gebouwd met een wetbelt constructie. En blijkbaar hebben ze er nog steeds vertrouwen in. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort motoren maar de tijd zal leren of deze techniek intussen zover gevorderd is dat het qua betrouwbarheid vergelijkbaar is met de traditionele droge distributie.

En nee, ik behoor niet direct tot de doelgroep, ik ben nog zeer tevreden met mijn T4. En als ik al over zou stappen naar een T7 dan eerder een hybride dan een diesel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter

Bericht door MarkV »

Een samenwerking met Ford kan ook positief zijn: Fords staan bekend als bovengemiddeld fijn sturende auto's.

Maar ik sluit me aan bij een eerdere reageerder, jammer dat VW zo'n sterk model niet in eigen beheer houdt.
Het kan in ieder geval altijd nog slechter, als je kijkt hoe BMW haar merkwaarden heeft verkwanseld de laatste jaren valt het bij VW nog wel mee :knipoog
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter

Bericht door Pascal-141 »

MarkV schreef: 17 jan 2024, 18:07 Een samenwerking met Ford kan ook positief zijn: Fords staan bekend als bovengemiddeld fijn sturende auto's.

Maar ik sluit me aan bij een eerdere reageerder, jammer dat VW zo'n sterk model niet in eigen beheer houdt.
Het kan in ieder geval altijd nog slechter, als je kijkt hoe BMW haar merkwaarden heeft verkwanseld de laatste jaren valt het bij VW nog wel mee :knipoog
Heb je al in een Transit Custom gereden , en eens 1 op 1 vergeleken met een T6.1 ?
Een vriend van me heeft sinds vorige zomer een nieuwe Custom , de afwerkingskwaliteit tegenover de T6.1 heeft toch een serieuze achterstand . Ja, op de Custom zitten veel "moderne" snufjes , maar de zithouding is beroerd , er is geen plaats bij de pedalen om je linkse voet kwijt te kunnen , de 2 persoonsbank is een marteling voor je rug en kont als je er wat langer moet inzitten , alles "lijkt" plastiekerig in de cabine . Hij heeft een 130pk versie , hij zegt dat deze niet vooruit te branden is .
Misschien is de afwerkingskwaliteit in het nieuwe model nu wat beter ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie