Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 865
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Net de BFG's AT KO2 gewisseld op de expert.... wat een slijtageslag. voor al op 4mm en achter nog 7mm. Achter ook hele stukken uit het profiel. Ik heb ze bij ongeveer 36000km gemonteerd en nu 10 maanden en 20000 km verder. Dat is niet beter dan de General Grabber AT3 die ik ongeveer 25000km gereden heb. Ligt waarschijnlijk wel aan mijn voet en het zware werk met de aanhanger..... :groteogen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-09-04 om 20.17.17a.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-09-04 om 20.17.18b.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-09-04 om 20.17.21c.jpg
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 865
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Vandaag leuke dag aan Grevelingenmeer met aantal kinderen die uitgenodigd waren om te figureren in De wilde Noordzee

Met bus en schaftkeet aan de waterkant als uitvalsbasis voor de kleine snorkelaars. Koek en zopie voor allen en na afloop pannenkoeken voor de kids.

Tussendoor stiekum mijn dochter om kibbeling gestuurd :jumpklap

En ja, ik had toestemming en de sleutel om daar te kunnen staan :politie

Was een geweldig mooie dag nog zo voor aan het water.

Heb nu een luifel gemonteerd aan het dakrek. Bevalt al goed, nu nog bekijken of ik de luifel aan adapter/beugels op de bus bevestig zodat die ook gebruikt kan worden met hefdak open.
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-09-24 om 20.57.10.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-09-24 om 20.49.28a.jpg
Laatst gewijzigd door SyncRoon op 25 sep 2023, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door krekwakwol »

Leuk Ronald, superleuk project ook om dat met de kinderen te doen.
Geef je even een seintje hier als je weet wanneer het uitgezonden wordt?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 865
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Controle belastingdienst

Bericht door SyncRoon »

Vanavond rond 6 uur belde de vrouw dat heren van de belastingdienst aan de deur stonden. Ik vond dat wel vroeg voor de (kwartaal)aangifte omzetbelasting, daar heb je nog 30 dagen voor vanaf 1 oktober..... Nee was voor de camper.

Ik had laatst al eens gebeld en een beetje twijfelachtig antwoord gekregen dat ze nog informatie wilden/uitzochten en/of een brief gestuurd hadden. Ik zeg niks nada noppes van gezien of gehoord en nu verder? Weer het grote niks.....

Dus controle aan de deur. Ik zat net bij Breda in de KFC na een dag intensief cursus in Beesd en kon de sharebox gelijk maar even in de magnetron in bewaring zetten. Met de heren afspraak gemaakt om elkaar tegemoet te rijden en bij de ANWB aan Vierwegen (carpool A58) af te spreken voor de controle.

Net na 7 uur daar ter plaatse en de heren stonden me al op te wachten. Zo gezegd en gedaan, controle eisen kampeerwagen;

1) foto van de bus rondom met kenteken en chassisnummer
2) foto overzicht binnenkant (van buiten af door open deuren)
3) voorstoelen in achterste stand, verticale leuning, opmeten lengte binnenruimte (227cm) alles op foto
4) voorstoelen in draaistand voor gebruik in binnenruimte, foto
5) achterbank met bergruimtes (3x lades) foto
6) kookgelegenheid (in werking met de sharebox), check montage VAST ingebouwd. foto. Nee ze wilden niet delen in de boneless chicken...
7) stroom vanuit voertuig, check werking, omvormer en accu's -> foto
8) wasbak met watervoorziening, check en foto
9) hoogte wasbak/werkblad 78 cm - foto
10) tafel check, foto
11) breedte voertuig 156cm binnenruimte - foto
12) hoogte binnenruimte (onder bedplank) 132 cm - foto
13) stahoogte hefdak 227 cm aan voorzijde binnenruimte (achterste stand stoel met leuning verticaal) foto
14) stahoogte 170 cm naar achterzijde op 123 cm vanaf voorzijde binnenruimte (dus niet de opening voor de B-stijl) foto
15) bedplank lengte 182 cm - foto
16) bedplank breedte 115 cm - foto

Complimenten dat alles aanwezig was, werkend en gebruiksklaar. Ook de aanvraag was heel goed compleet en duidelijk en vrijwel in overeenstemming met wat ze nu zagen en controleerden.

Aan hun bevindingen kan je geen rechten ontlenen. Deze worden door Apeldoorn getoetst aan de eisen waarop dan een beslissing volgt. We wachten af.

Wat ik bemerkte aan hun vaststellingen en wijze van noteren, wat mogelijk dan een discussie kan zijn (ook van toepassing voor anderen)

A) opmeting binnenruimte hoogte van 130 cm t.b.v. mogelijkheid hefdak tot stahoogte 170 cm over 100x90 cm. Hoogte wordt gemeten tussen afwerking vloer (bovenzijde vloer, al dan niet verhoogd/geïsoleerd) en de onderzijde dak (in deze de onderzijde bedplank!) Met multivan vloer en de bedplank bij een CMC/FSL slaaphefdak had ik dus 132 cm. Ik heb hier niet over doorgevraagd maar mogelijk kan er een discussie ontstaan als de hoogte minder is dan de 130 cm (bv bij verlaagd bed) Het kan dan uitmaken of je een los bed hebt (uitneembaar) of dat deze vast zit met scharnier/gasveren. Ik was altijd uitgegaan van de fabrieksmaat hoogte/lengte binnenruimte maar mogelijk dat men hier dus de feitelijk aanwezige hoogte neemt. (dus ook vaste opbergruimte in achterklep kan bij KWB krap 2 meter lengte opleveren)

B) Hoogte/aanwezigheid werkblad was niet duidelijk. Magnetron was kookgelegenheid, blijkbaar is de norm dat je kookgelegenheid op die minimale 60cm hoogte moet zitten. Wasbakje met watervoorziening zit op 78 cm en dat hebben ze dan wel vastgelegd.

C) De stahoogte wordt gemeten in de binnenruimte. De eisen ten aanzien van de maten worden dan gemeten achter de voorstoelen in achterste stand met leuning verticaal. (achterzijde B-stijl ongeveer)
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-09-27 om 20.12.11.jpg
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 865
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Zojuist de brief met beslissing tot toekenning tarief kampeerwagen ontvangen. Dit met terugwerkende kracht tot datum afgifte kenteken. :jumpklap

Ik schrok in 1e instantie wel, voorblad met alle voorwaarden - u zij gewaarschuwd - dan volgen de wetsartikelen en van de zenuwen bekomen 2 regels met de beslissing :toppie
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door krekwakwol »

Gefeliciteerd, maar na die controle wist je dat eigenlijk al wel :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3219
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door J vd Pal »

Mooi resultaat! Van harte en geniet van de camper!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 865
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

genieten doen we.... of ik dan toch tijdens werkuren. Als ik alleen weg ben gebruik ik de multivan slaapbank icm 1 draaistoel. heb ik meer dan voldoende bed aan. De senseo is gesneuveld, nu aan de oploskoffie en heet water uit een kommetje in de magnetron.
20240212_124541.jpg
20240212_103208[1].jpg
20240212_200522.jpg
Groet, Ronald
Plaats reactie