Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage Voorste raamstijlen T4 California (1997)

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
CaliCoach
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Lekkage Voorste raamstijlen T4 California (1997)

Bericht door CaliCoach »

Goedemiddag,

Na het fiksen van het kachelfoam en dus het verwijderen van de trim van de voorste raamstijlen zag ik water uit de afdekkapjes/kabelhouders in de stijl druppelen.

Nu heb ik de rubber blokken in/op het dak opnieuw ingekit met carosseriekit, die zagen er ook nogal verdroogd uit en nu hoopte ik dat de lekkage en dus natte vloerbedekking voorin over was. Helaas zag ik vanochtend toch nog een druppel lopen en heb ik in ieder geval de eerdergenoemde kapjes allemaal ingekit. Nu is mijn vraag....waar in vredesnaam kan de lekkage nu vandaan komen behalve van een lekke voorruit? (ik moet nog testen met de tuinslang)

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lekkage Voorste raamstijlen T4 California (1997)

Bericht door Hanz »

Lekkage bij de rubber blokken komt niet langs de A-stijl naar beneden maar loopt door de goot naar achteren, richting bovenbed. Daar kan het eventueel naar beneden druppelen maar dan valt het eerder op de stoelen dan op de vloerbedekking. Alleen als het dak onder de rubber blokken totaal doorgerot is zou het via de A-stijl kunnen lopen. Maar als het in de A-stijl naar beneden komt is het vrijwel zeker lekkage via de voorruit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
CaliCoach
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Re: Lekkage Voorste raamstijlen T4 California (1997)

Bericht door CaliCoach »

Ahh kijk wat super voor de info Hanz! Dan maar een afspraak maken bij de Carglass aangezien mijn ruit ook al niet meer helemaal heel is :-(

Fijne week!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lekkage Voorste raamstijlen T4 California (1997)

Bericht door Hanz »

Die rubber blokken voor en achter zitten in de goot die oorspronkelijk de dakgoot van de T4 is. En de dakgoot staat uiteraard niet in verbinding met de binnenkant van de auto.
Als je de ruit laat vervangen controleer dan ook of de raamsponning nog wel roestvrij is en laat dit zo nodig meteen herstellen. Roest rond de voorruit is vaak de oorzaak van lekkage.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie