Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

vragen over de T6
Plaats reactie
JPW
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2024, 09:09

Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door JPW »

Hallo! Dit is mijn eerste berichtje. Ik ben nieuw op dit forum. Ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een VW Transporter T6 uit 2019. Helemaal blij ermee!

Iets waar ik niet uit kom.. In de laadruimte is extra interieurverlichting aangebracht. Het zijn drie op zich mooie led lampen. Echter.. ze gaan niet uit tijdens het rijden. Zoals de originele lampjes (mits in de goede stand) wel uit gaan na het starten of bij sluiten van de klep. Deze lampjes gaan helemaal niet uit. Nouja, behalve als ik de auto op slot doe :)

Iemand enig idee waar ik dit kan vinden/veranderen? Het is bij het rijden in het donker best storend. Er komt een hele bak licht van achter me, door het raampje in het tussenschot.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door krekwakwol »

Hallo en welkom hier.

Hoe/waar zijn de extra lampen op aangesloten.
Originele interieur verlichting is massa geschakeld, misschien hebben ze de verkeerde draad gepakt bij het aansluiten van de extra lampen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
JPW
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2024, 09:09

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door JPW »

Dank voor de reactie!!

Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe/waarop ze aangesloten zijn. Ik ga een lampje losmaken. Idem een van de originele lampjes en kijken of ik het zo kan vinden. Dank je!
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2026
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door chv »

Hallo JPW,
Heb je ook een naam?
Dat praat wat makkelijker.

Geen instructieboekje bij de bus gekregen?
Misschien zie je daarin waar de schakelaar zit.
En anders de vorige eigenaar/verkoper?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door vw_camper »

Als het over een originele VW California T6.1 gaat, kun je de verlichting in het camper deel in- en uitschakelen met een van de schakelaars boven bij het bedieningspaneel.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door Hanz »

chv schreef: 04 mar 2024, 00:03 Geen instructieboekje bij de bus gekregen?
Misschien zie je daarin waar de schakelaar zit.
En anders de vorige eigenaar/verkoper?
Het gaat over extra aangebrachte lampen in de laadruimte, die staan dus niet in het instructieboekje.
De vorige eigenaar vragen is wel een goed idee
vw_camper schreef: 04 mar 2024, 15:09 Als het over een originele VW California T6.1 gaat, kun je de verlichting in het camper deel in- en uitschakelen met een van de schakelaars boven bij het bedieningspaneel.
Het betreft een bus met laadruimte en een tussenschot. Dat zal vast geen California zijn.
JPW schreef: 02 mar 2024, 22:47 Deze lampjes gaan helemaal niet uit. Nouja, behalve als ik de auto op slot doe :)
Gaan ze uit als je de auto op slot doet of gaan ze al uit als het contact afgezet wordt? Dat maakt voor het zoeken wel verschil denk ik.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door Multivan Generation »

Bij je binnenspiegel zit er toch een schakelaar waar mee je de binnenverlichting kunt instellen?
0 is geen verlichting aan bijvoorbeeld.
Reageert de verlichting daar wel op?

Zo ja, dan lijkt het door gelust/aangesloten te zijn van/op de bestaande interieurverlichting.
Ze nee, heb je dan misschien een 2de accu?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JPW
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2024, 09:09

Re: Interieurverlichting blijft aan tijdens het rijden

Bericht door JPW »

Hallo allemaal! Dank voor jullie reacties. Mijn naam is Joost :) maar die gebruikersnaam was al vergeven.

Het gaat idd om niet originele verlichting. Het instructieboekje schrijft er niet over. En ze schakelen niet met de schakelaartjes boven de binnenspiegel.

Het is geen California. Ik heb een ‘gewone’ Transporter T6. Gesloten bestel zegmaar. Enkel cabine met een tussenschot.

Ik vermoed dat idd de verkeerde aansluiting gebruikt is.. puzzel even verder!
Plaats reactie