Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Frenz
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2024, 19:09

Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Frenz »

Naast de probleempjes in de bus, hebben we er ook twee buiten de bus.

Allereerst is een gasverenset op het hefdak nu wel een must geworden nu er een glas/glas zonnepaneel van 24kg op ligt, zelf zo'n 450N set bestellen of is er in de buurt van Breukelen/Utrecht een goede inbouwer?

Daarnaast heeft de fietsendrager z'n beste tijd gehad, de plastic schroeven zijn redelijk verrot en de onderste rechts bij de klep is dol en schiet vaak los. Ook is een drager voor twee fietsen voldoende voor ons. Nu zitten er beugels in de achterklep bovenin waar hij aan hangt, maar zie zitten op 90cm van elkaar (hart naar hart). Bij bijvoorbeeld een Fiamma voor een T4 is die afstand 65cm. Weet iemand welke drager past op mijn beugels?
20240406_180037.jpg
20240406_180048.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Multivan Generation »

Beste is jouw huidige drager blijven houden. Meest stabiele drager.
Gewoon probleem oplossen.
Onderdelen kun je ook desnoods van bijvoorbeeld Thule gebruiken voor een knop.
Bouten bij de bouwmarkt

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 710
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door websurfer »

ik zou ook deze gebruiken en wat verroest is vervangen is vaak goedkoper dan een nieuwe kopen

ps zou wel de volgende keer bij het dak dichtdoen even checken of het doek van achter er niet tussen zit (zit het elastiek binnen midden achter nog wel vast ?)
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Multivan Generation »

En je ophangbeugels van je drager hangen gewoon over de rand van de achterklep.
Mocht je een andere drager willen, dan je huidige verwijderen en daarna kun je de ophangbeugels zo verwijderen van achterklep. Zie ook hier om een indruk te krijgen hoe het werkt.

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 06 apr 2024, 21:11 Beste is jouw huidige drager blijven houden. Meest stabiele drager.
Gewoon probleem oplossen. . .
Groetjes Peter
+1
Een betere drager voor je T4 ga je niet vinden. En als je hem dan toch wilt vervangen omdat je aan een drager met twee goten genoeg hebt dan is er (hier op het forum) genoeg belangstelling om hem over te nemen. Dus vooral niet weggooien omdat je denkt dat hij versleten en onbruikbaar is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Frenz
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2024, 19:09

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Frenz »

websurfer schreef: 07 apr 2024, 13:44 ik zou ook deze gebruiken en wat verroest is vervangen is vaak goedkoper dan een nieuwe kopen

ps zou wel de volgende keer bij het dak dichtdoen even checken of het doek van achter er niet tussen zit (zit het elastiek binnen midden achter nog wel vast ?)
hahaha, ik wist dat ik die opmerking zou krijgen, terecht overigens.

Ik hoor wat jullie zeggen, heb al zitten googlen naar vervangende onderdelen. Spreekt me ook veel meer aan om te repareren ipv te vervangen. Dank!
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 220
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Dropmans »

Hij ziet er inderdaad best nog wel prima uit!
Ik heb een veel ouder type afgelopen jaar nog een beetje opgeknapt.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Toufexes
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2024, 14:52
Locatie: Haarlem

Re: Fietsdrager & gasveren hefdak T4 Westfalia

Bericht door Toufexes »

Hebben jullie enig idee waar je onderdelen zou kunnen krijgen voor dit rek? Ik heb deze ook aan onze Generation hangen waarbij de middensteunen, naast het kentekenbord, vergaan zijn.

Ik heb er nu een champagnekurk door midden gesneden waardoor de steunen nog wel functioneren, maar ik zou het mooier vinden als ik de rubberen steunen zou kunnen vervangen :-).

Hier nog een fotootje:
IMG_3100.jpeg
VW California Generation 2001
Plaats reactie