Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Locatie elektra componenten T5

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Ladotec
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2024, 21:47

Locatie elektra componenten T5

Bericht door Ladotec »

Hallo allemaal,

Wij zijn bezig met de ombouw van een oude taxi T5 naar camper en zitten nu midden in de uitzoekfase van de elektra.
We hebben er voor gekozen om alles uit te voeren met Victron materiaal en gaan de volgende onderdelen gebruiken:
1) DC/DC lader
2) MPPT
3) 230V Lader
4) Omvormer

Op internet zijn er voldoende schema's te vinden dus dat is het probleem niet. Maar ik kan nergens voorbeelden vinden voor de locatie waar je die componenten eventueel zou kunnen/willen plaatsen...
Ons keukenmeubel is een bouwpakket á la fabriekmeubel (hoge kast achterin en keuken tot aan bestuurdersstoel). Het liefst willen we de schaarse ruimte in de kastjes gebruiken voor opslag, maar ja waar laat je dan die elektra componenten..?
De locatie van de HH-accu wordt trouwens onder de bus (in de oude bak van mij CNG-tanks) of onder de bestuurdersstoel. Dat gaan we komende weekend even bekijken als hij toch op de brug staat.

Waar hebben jullie alles geplaatst?

Alvast bedankt voor jullie tips/trick en ervaringen.

Gr. Lars
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Locatie elektra componenten T5

Bericht door chv »

Ik zou al deze componenten in elk geval binnen de bus plaatsen. Al was het alleen al als bescherming tegen lagere temperaturen en vocht. Het ligt onder andere aan de afmetingen van je (huishoud)accu(‘s) of je die kwijt kunt onder de voorstoel(en).
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
MickF
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Locatie elektra componenten T5

Bericht door MickF »

Hoewel ik nog niet klaar ben is het plan om alles in de wand achter bestuurderstoel te plaatsen, zo heb ik de CEE stekker onder dashboard door richting motorkap laten lopen om daar de aansluiting te maken. De HH-accu komt dan onder bestuurdersstoel en omvormer en zekeringen in de wand (hier een kastje voor gemaakt zodat er meer plek is voor alle onderdelen).
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Plaats reactie