T5 2.0 benzine valt soms uit stationair (axa motor)

vragen over de T5
Plaats reactie
Jeroen81
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2018, 21:33

T5 2.0 benzine valt soms uit stationair (axa motor)

Bericht door Jeroen81 »

Hi,

Recent heb ik onze T4 benzine vervangen voor een T5 benzine. De T5 had ik gekocht met een kapotte motor en deze vervangen door een gebruikte. Ik had er al zeg 300 km mee gereden en wou er van de week een langere proefrit mee maken naar Denemarken :-). Na de eerste tankbeurt wou hij alleen niet meer aanslaan, uiteindelijk na een 10x proberen sloeg hij aan. Ik dacht dat het een eenmalig dingetje was, maar bij het eerste stoplicht ging hij opeens uit en wou hij ook niet meer aanslaan. Na 5 min wachten ging hij wel weer aan. Ik heb hem onderweg uitgelezen, maar geen codes gevonden. Voor de zekerheid in Duitsland nog bij de dealer laten uitlezen maar ook niks gevonden.

Ik vroeg me af of iemand dit bekend voor komt...bougies en kabels zijn vervangen. Als ik hem koud start slaat hij direct aan en loopt de motor netjes, dit ook vaak bij een warme motor. Als hij loopt rijdt de auto goed, zodra je tot stilstand komt bij het rijden (Stoplicht/oprit/afrit) slaat hij af en gaat hij niet direct meer aan.

Het is de 2.0 axa motor uit 2008, verder geen ingewikkelde motor dacht ik :-)
Plaats reactie