Hopelijk is er hier iemand met een goede tip…
Onze VW t4 2.0 benzine uit 2002 (oorspronkelijk Caravelle, met Westfalia inbouw omgebouwd tot camper door een vorige eigenaar).
De camper verbruikt teveel benzine (1 op 5/6), stinkt en de laatste tijd ging regelmatig de bobine kapot. Hij staat nu al een paar weken bij een garage en die hebben veel onderdelen vervangen of gerepareerd, maar hun metingen geven nog steeds aan dat hij veel te veel CO uitstoot (5.0 waar het maximum 0.5 zou moeten zijn?)
De motorECU is door hun opgestuurd naar een bedrijf en die hebben m gerepareerd maar het probleem blijft.
De garage geeft aan dat ze het liefst met een andere motor ECU zouden proberen te kijken of het probleem dan is opgelost, maar ze kunnen nergens een motor ECU voor een benzine 2.0 caravelle vinden (ik ook niet).
Heeft 1 van jullie een tip over hoe we verder kunnen? Wij hebben er erg weinig verstand van en het kost inmiddels al 3000+ euro en er is nog niet echt iets opgelost…
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Te hoog CO-gehalte VW T4 2.0 benzine
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 sep 2024, 16:52
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Te hoog CO-gehalte VW T4 2.0 benzine
Hallo steinbroers, welkom hier.
Als je even je regio door geeft, misschien is er een medeforummer die een goede garage voor je weet.
Of iemand die met je meekijken wil.
Want de kennis van een T4, helemaal met een benzine motor, wordt steeds minder, ook bij garages.
Je kunt jezelf en je bus hier
viewforum.php?f=11
Ook even voorstellen, niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd.
Als je even je regio door geeft, misschien is er een medeforummer die een goede garage voor je weet.
Of iemand die met je meekijken wil.
Want de kennis van een T4, helemaal met een benzine motor, wordt steeds minder, ook bij garages.
Je kunt jezelf en je bus hier
viewforum.php?f=11
Ook even voorstellen, niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Bas_Caravelle
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
- Locatie: Huizen N-H
Re: Te hoog CO-gehalte VW T4 2.0 benzine
Beste Stijn,
Het klinkt inmiddels flauw, maar een benzine motor in de T4 is enorm gevoelig op vacuum. Volgens mij heeft de ecu zelf ook een aansluiting. Geen vacuum is hoog verbruik. ( zoekfunctie! )
Daarnaast is relais 30 vervangen ( voeding ecu ) verstandig en de temperatuur zender voor de ecu.
Motor vervangen alleen als deze aantoonbaar compressie kwijt is. Is in de basis de 2.0 8v golf gti motor en onverslijtbaar.
Laat ook de lambdasonde checken of vervangen. Bij vervangen alleen de originele laten plaatsen!!!
Gr Bas
Het klinkt inmiddels flauw, maar een benzine motor in de T4 is enorm gevoelig op vacuum. Volgens mij heeft de ecu zelf ook een aansluiting. Geen vacuum is hoog verbruik. ( zoekfunctie! )
Daarnaast is relais 30 vervangen ( voeding ecu ) verstandig en de temperatuur zender voor de ecu.
Motor vervangen alleen als deze aantoonbaar compressie kwijt is. Is in de basis de 2.0 8v golf gti motor en onverslijtbaar.
Laat ook de lambdasonde checken of vervangen. Bij vervangen alleen de originele laten plaatsen!!!
Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5i 81kW Kombi, ex -
Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5i Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Vw T4 2.5i 81kW Kombi, ex -
Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5i Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle