Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

airco

vragen over de T5
Plaats reactie
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

airco

Bericht door meermike »

heey beste je weet wellers,

Vraag een mechanische airco ombouwen naar een klimatronic??? totaal onmogenlijk? veel werk? duur?
wie weet raad? :winter
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: airco

Bericht door Guus NLB »

Waarom wil je dat in hemelsnaam :groteogen Zo'n systeem doet nou net altijd wat jij niet wilt :nuts Bovendien is zoiets vééél storingsgevoeliger.
Daarom heb ik juist de normale airco besteld, nog veel goedkoper ook.

Ik heb er verder geen verstand van, ik heb alleen maar 11 jaar een autoaircobedrijf gehad....
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: airco

Bericht door vaniac »

Ik heb het twijfelachtige genoegen gehad om uitgebreid proef te rijden met een multivan met climatronic. Zo'n climatronic leidt inderdaad een eigen leven en doet juist dat wat je niet wilt. Zo begint het ding opeens op volle kracht te blazen uit allerlei openingen als de zon op een bepaalde manier naar binnen schijnt en nog meer van dat soort ongein. Ik vind dat je in moderne auto's toch al bijna geen zeggenschap meer hebt over de techniek :groteogen :groteogen :groteogen .
Zo handbediende airco is dan een ware verademing, je mag nog zelf beslissen hoe koud dat je het hebben wilt en waar de lucht moet uitstromen. :klappen :klappen :klappen
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: airco

Bericht door belgacom »

Ik weet niets over het ombouwen, maar ik heb wel de climat control en het werkt SUPER. het leidt zeker geen eigen leven en werkt gewoon perfect. Altijd een juiste temperatuur zonder steeds aan de manuele knop te moeten zwengelen. En ik heb dan wel geen 11 jaar ervaring met auto-airco's maar dit is gewoon iets wat je prettig vind of niet. :knipoog
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: airco

Bericht door Johan nr.46 »

Ik heb een multivan met climatronic en ik vind het ook top. Heb hiervoor 2 t5's met mechanische airco gehad maar dit werkt echt super.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: airco

Bericht door dickydick »

ik heb ook een multivan highline met climatronic werkt perfect. en als je er een probleem mee hebt dat hij na de start bij warm weer ineens begint te loeien om koude lucht te kunnen blazen kan je hem natuurlijk altijd nog met de hand regelen. maar heb de auto nu een jaar en ik denk pas 2 keer handmatig ingegrepen.

groeten DickyDick :klappen
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: airco

Bericht door appie »

Bij ombouw naar een mv dashbord heb ik er een studie van gemaakt om ook climatronic in te bouwen.. Heb het in experimentele opbouw wel het display aan het werk gekregen maar toen bleek dat ook de compressor van een geregeld typ is en ook de achterkachel ontbreekt, ben ik maar gestopt en alles weer terug gebouwd. Dus bekabeling compressor dashbord en kachelhuis is anders. Dus wil je climatronic koop je een caravelle of multivan. Heb je nog behoefte aan een display kabelboom en kachelhuis heb ik voor een vriendenprijsje het setje nog beschikbaar.
Neemt de bus!
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Re: airco

Bericht door meermike »

Beste heren

Met veel genoegen heb ik alle heel verschillende reactie's na gelezen, kom tot de conlusie dat ik er maar vanaf zie.
@ appie sorry bedankt voor het aanbod maar je maakte niet echt goeie reclame om hem te verkopen... :bifun
het me overgens wel inens duidelijk....

Groet mike
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
Plaats reactie