Hanz schreef: 13 mar 2025, 12:20
Beste Westie,
Het is misschien niet netjes en ook niet mijn gewoonte om een advertentie van een ander van commentaar te voorzien. Maar ik zal even uitleggen waarom bij jouw advertentie er meteen een aantal alarmbellen gingen rinkelen.
Je hebt je zelf net aangemeld op het forum en het eerste bericht is een advertentie voor verkoop van je camper. Dit is bijna altijd een sterke indicatie dat het om een handelaar gaat die op zo’n manier gratis zijn koopwaar onder de aandacht brengt.
Mijn Dehler staat ook op marktplaats die advertentie kosten zijn de laatste jaren niet gratis meer te noemen. Daar komt de tekst ook vandaan. Echte liefhebbers weten bij het zien van de bus al wat voor bus het is. En als ik hem niet aan liefhebbers had willen verkopen kan ik hem op meerdere site s gratis aanbieden daar is dit forum geen unicum in .
Dan verkoop je een Dehler waarvan je hoog opgeeft en die zelfs beter/handiger zou zijn dan een Westfalia maar je kiest als forumnaam voor ‘Westie’. In het algemeen gezien als koosnaampje voor een Westfalia. Maar goed, het zou ook nog het ras van je hond kunnen zijn.
Mijn eerste camper was een westfalia vandaar de naam.
Je benadrukt dat je pas de derde eigenaar bent. Inderdaad is het vaak een goed teken als mensen hun auto lang in bezit hebben want blijkbaar is het dan een prettige en goede auto. Maar vervolgens verkoop je hem zelf al na een maand, zonder daarvoor een reden aan te geven. Alweer een indicatie dat we waarschijnlijk met een handelaar te maken hebben.
Als iemand echt interesse heeft vragen ze vanzelf waarom je hem weg doet.
Wat betreft het aantal eigenaren geldt: eigenaar is degene op wiens naam het kenteken geregistreerd staat. Dat een auto twee eigenaren in dezelfde familie heeft doet daar niets aan af. Dus je bent gewoon de vierde eigenaar, wat overigens nog steeds niet veel is voor een auto van 26 jaar. Ik zeg ook niet dat je hierover maar iets verzint maar de informatie is gewoon niet correct en als jij het aantal eigenaren als belangrijk punt aanvoert dat moet het wel kloppen. Dit soort informatie is voor iedereen makkelijk te checken en dan geeft het geen vertrouwen als het niet klopt.
Dit is idd dat ik de 4 de eigenaar ben
Je hebt een bijzondere camper te koop, goed bouwjaar, goed type motor, weinig kilometers, maar het is niet de enige Dehler zoals je schreef in je advertentie. Ja, het is de enige Optima 4.7 met een TDI 102pk motor op diesel. Maar dat zet je er allemaal niet bij. Zo kan een ander wel zeggen dat hij de enige California op Marktplaats heeft omdat zijn auto toevallig de enige oranjekleurige is op dat moment. Ook dit komt over als een beetje opgezwollen advertentietekst en doet denken aan jargon van handelaren.
Ik waardeer het dat je alsnog hebt uitgelegd hoe een en ander in elkaar steekt maar ik hoop ook dat je begrijpt dat bij mij die alarmbellen afgingen.
Handelaren zetten meestal hun camper niet op een forum als
Dit te koop maar op vele andere kanalen. Een forum als dit is juist met en voor echte liefhebbers van de Volkswagens campers
Het is zeker te waarderen dat je deze bijzondere camper op het forum aanbiedt en het is natuurlijk heel jammer dat je tot de conclusie bent gekomen dat dit voor jou niet de juiste camper is.
Wel spijtig dat je dit niet meteen bij aankoop gezien/bedacht hebt. Dat derde bed in een soort hangmat is niet voor iedereen aantrekkelijk zoals ik al eerder schreef, en het blijkt nu voor jou ook een breekpunt te zijn. De Dehler heeft in feite maar twee volwaardige slaapplaatsen.
Het is een gezin camper voor 3/4 personen waarvan de ouders dan idd beneden slapen en de kinderen boven.
En als een cruise control zo belangrijk is dan was het verstandiger geweest om van tevoren uit te zoeken wat zoiets kost als je het achteraf in moet bouwen.
Heb dit forum en google geraadpleegd en daar scheen alles makkelijk te gaan vandaar dat ik dus ookndscht dat dit een fluitje van een cent zou zijn maar helaas is het anders gebleken.
Maar achteraf kijk je een koe in de kont, dus daar heb je nu niets meer aan.
Nogmaals succes met de verkoop en het zou mooi zijn als hij bij een liefhebber hier op het forum terecht komt.