Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Volkswagen Dehler optima 4.7 te koop

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Westie1996

Volkswagen Dehler optima 4.7 te koop

Bericht door Westie1996 »

Verkoop het liefst de Dehler aan een liefhebber zijn zeer uniek en komen nauwelijks te koop.

Richtprijs 16.950 euro

Bij deze bied ik aan,

een zeer unieke Dehler optima camper
Op basis van een Volkswagen t4 met de onverwoestbare 2.5 liter TDI 5 cilinder met 102 pk (kenners weten dat je fluitend de 4ton passeert met deze motoren) de Dehler behoeft eigenlijk geen uitleg de echte kenners weten het vakmanschap waarmee deze camper is ingebouwd. Dehler is een zeiljacht bouwer en half jaren 80 zijn ze ook begonnen met campers inbouwen altijd op een Volkswagen basis dit is het laatste model uit de reeks namelijk 1999, daarna is het bedrijf helaas failliet gegaan en maken ze op de dag vandaag enkel nog maar zeilschepen. Maar alles is met kwaliteit afgewerkt denk aan mooie houten elementen en is het net of je je op een zeiljacht bevind. De keuken bevind zich net als bij de ford nugget in de hoek wat erg handig is.

Ik heb de camper overgenomen van de 3 de eigenaar die deze 17 jaar lang in bezit heeft gehad eerst 3 jaar door zoon waarna 14 jaar van vader en ik ben zelf dus de 4 de eigenaar. In deze jaren heeft de eigenaar ook altijd zijn beurten en onderhoud verricht. voor zijn leeftijd 1999 ziet hij er echt nog super netjes uit.

De camper heeft slechts 192.500 km gereden en voor deze motor is dit echt een schijntje en net ingereden.

De Dehler heeft 4 zitplaatsen en je kunt er met 3 mensen in slapen. Doordat er geen plank in het hefdak zit heb je direct de vrije ruimte en is het ruimtelijker dan bijvoorbeeld een westfalia camper of nugget hierdoor mis je wel het bed en slaap je hier in een hangmat ongeveer tot 60/70 kg kan je hier prima in slapen.

Kortom een zeer unieke camper worden erg weinig aangeboden en dit is ook de enige optima 4.7 op 2.5 liter diesel met 102 pk op marktplaats. de Dehler zijn in indeling en kwaliteit bijna gelijk als de bekende Westfalia campers enkel wel wat goedkoper 😜

Op onzin biedingen wordt niet in gegaan camper staat zeker niet in de weg

Voor verdere vragen kunt u een berichtje sturen

Krijg de foto s helaas niet gedraaid 😂
Bijlagen
IMG_3315.jpeg
IMG_3323.jpeg
IMG_3299.jpeg
Laatst gewijzigd door Westie1996 op 13 mar 2025, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanz

Re: Volkswagen Dehler optima 4.7 te koop

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum Westie en een mooie camper die je te koop hebt. Wel even correct blijven in je advertentietekst.
Westie1996 schreef: 10 mar 2025, 20:59 . . .
Ik heb de camper overgenomen van de 2 de eigenaar die deze 17 (14) jaar lang in bezit heeft gehad en ik ben zelf dus de 3 de eigenaar. In deze jaren heeft de eigenaar ook altijd zijn beurten en onderhoud verricht. voor zijn leeftijd 1999 ziet hij er echt nog super netjes uit.
De camper is in 2008 ingevoerd en was toen al 9 jaar oud. Hoeveel eigenaars de wagen heeft gehad in die 9 jaar is niet bekend maar je bent minimaal de vierde eigenaar. Overigens zegt het aantal eigenaren niet zo veel over de kwaliteit van de auto. Tenzij iedere eigenaar hem binnen een jaar weer wegdoet.

Kortom een zeer unieke camper worden erg weinig aangeboden en dit is ook de enige op marktplaats.
Op dit moment worden er 8 Dehler campers aangeboden op Marktplaats. Minder dan Westfalia's maar die van jou is zeker niet de enige.

de Dehler zijn in indeling en kwaliteit misschien nog wel beter als de bekende Westfalia campers
Of de indeling beter is dan andere campers hangt natuurlijk vooral af van je eigen wensen. Zo'n derde slaapplaats in een soort hangmat zal voor veel mensen niet aantrekkelijk zijn.
De bouwkwaliteit van een Dehler is zonder meer goed te noemen.
Niettemin succes met de verkoop, het is zeker een bijzondere aanbieding.
Nog een laatste vraag: Je hebt hem zelf pas een maand in je bezit. Waarom zo'n fantastische camper na een maand alweer weg doen? Misschien omdat je gewoon een handelaar bent in plaats van een enthousiaste Dehler liefhebber?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

En om dan nog een opmerking hier aan toe te voegen.
Voor verkoop hebben we een andere rubriek, maar dat valt me vaak op dat mensen zomaar ergens wat plaatsen en zich niet even in het forum verdiepen, laat staan de regels lezen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
chv

Bericht door chv »

krekwakwol schreef: 11 mar 2025, 09:10 En om dan nog een opmerking hier aan toe te voegen.
Voor verkoop hebben we een andere rubriek, maar dat valt me vaak op dat mensen zomaar ergens wat plaatsen en zich niet even in het forum verdiepen, laat staan de regels lezen.
+1
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
brugseb
Contacteer:

Bericht door brugseb »

Lid geworden net na eigenaar te worden, en geen maand later als eerste bericht te koop zetten.
Voelt aan als gewoon een handelaar, ik volg Hanz wel in zijn vraag...
Neemt niet weg dat je hier iets te koop kan aanbieden, maar zou netjes zijn om dan open kaart te spelen?
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Dehler is vooral knudde dat het kunststof interieur op leeftijd gevoelig(er) wordt voor schade. En niet vervangbaar, fatsoenlijk reparabel of 'gebruikt' te scoren. Heb altijd het gevoel gehad je als in een porseleinkast te moeten bewegen.
Groet, Ronald
Westie1996

Hanz schreef: 10 mar 2025, 21:46 Welkom op het forum Westie en een mooie camper die je te koop hebt. Wel even correct blijven in je advertentietekst.
Westie1996 schreef: 10 mar 2025, 20:59 . . .
Ik heb de camper overgenomen van de 2 de eigenaar die deze 17 (14) jaar lang in bezit heeft gehad en ik ben zelf dus de 3 de eigenaar. In deze jaren heeft de eigenaar ook altijd zijn beurten en onderhoud verricht. voor zijn leeftijd 1999 ziet hij er echt nog super netjes uit.
De camper is in 2008 ingevoerd en was toen al 9 jaar oud. Hoeveel eigenaars de wagen heeft gehad in die 9 jaar is niet bekend maar je bent minimaal de vierde eigenaar. Overigens zegt het aantal eigenaren niet zo veel over de kwaliteit van de auto. Tenzij iedere eigenaar hem binnen een jaar weer wegdoet.

Weet niet helemaal hoe alles hier werkt dus hoop dat het goed lukt zo.

De vorige eigenaar heeft de camper gekocht van de eerste eigenaar die hem nieuw gekocht heeft. daarna heeft zijn zoon hem 3 jaar voor reizen gebruikt en logischerwijs dus ook op zijn naam gezet daarna 14 jaar lang op vader zijn naam gestaan. maar is dus wel van de zelfde eigenaar geweest in die 17 jaar vandaar dat ik hem op 3 de eigenaar gezet heb. Heb alle import papieren er bij dus ga niet zomaar iets verzinnen.

Kortom een zeer unieke camper worden erg weinig aangeboden en dit is ook de enige op marktplaats.
Op dit moment worden er 8 Dehler campers aangeboden op Marktplaats. Minder dan Westfalia's maar die van jou is zeker niet de enige.

Dat zijn geen optima s 4.7 die op marktplaats staan maar allemaal profi s en de enige die vergelijkbaar is is op benzine en 4x4. Ben dus de enige optima 4.7 met een 2.5 liter TDI motor met 102 pk op diesel vandaar dat ik het er bij vermeld.

de Dehler zijn in indeling en kwaliteit misschien nog wel beter als de bekende Westfalia campers
Of de indeling beter is dan andere campers hangt natuurlijk vooral af van je eigen wensen. Zo'n derde slaapplaats in een soort hangmat zal voor veel mensen niet aantrekkelijk zijn.
De bouwkwaliteit van een Dehler is zonder meer goed te noemen.
Niettemin succes met de verkoop, het is zeker een bijzondere aanbieding.
Nog een laatste vraag: Je hebt hem zelf pas een maand in je bezit. Waarom zo'n fantastische camper na een maand alweer weg doen? Misschien omdat je gewoon een handelaar bent in plaats van een enthousiaste Dehler liefhebber?
Ben zeker geen handelaar maar een enorme liefhebber van Volkswagen campers. De rede dat hij weg gaat is dat er geen cruisecontrol makkelijk in te bouwen is en via de website s zou dat ook makkelijk moeten kunnen. Maar uiteindelijk bij navraag kost dit 1500 euro en vind ik dat fors in prijs. En verder mis ik voor me zelf het bed boven zeker omdat ik met regelmaat ook iemand mee wil nemen en het iets te gezellig vind om dan samen in het bed onder te liggen.

Dacht ook dat het mooi was de bus via jullie forum aan te bieden omdat ik dan dacht juist echte liefhebbers te kunnen vinden. Helaas blijkt het dan wel weer dat ik als handelaar en leugenaar wordt weg gezet en dat vind ik erg jammer.

Logische is ook als er een rubriek staat met campers en je wil een camper aanbieden dat je deze dan ook zet onder dat onderwerp.
Westie1996

SyncRoon schreef: 12 mar 2025, 19:32 Dehler is vooral knudde dat het kunststof interieur op leeftijd gevoelig(er) wordt voor schade. En niet vervangbaar, fatsoenlijk reparabel of 'gebruikt' te scoren. Heb altijd het gevoel gehad je als in een porseleinkast te moeten bewegen.
Denk dat het er vooral aan ligt hoe je er mee omgaat. Alles is nog in perfecte staat en dat na 26 jaar. Westfalia is weer anders en uiteraard ook kwalitatief super hoogwaardig. Het is er net aan wat je wensen zijn.
Westie1996

brugseb schreef: 12 mar 2025, 18:40 Lid geworden net na eigenaar te worden, en geen maand later als eerste bericht te koop zetten.
Voelt aan als gewoon een handelaar, ik volg Hanz wel in zijn vraag...
Neemt niet weg dat je hier iets te koop kan aanbieden, maar zou netjes zijn om dan open kaart te spelen?

Lees al langere tijd op het forum mee maar nooit de tijd gehad en of genomen om lid te worden. Toen ik deze camper wilde verkopen leek me het juist mooi dat via het forum te doen omdat ik juist liefhebbers de kans wil geven een mooie Dehler te kunnen kopen. En zelf zoek ik ook liefhebbers inplaats van handelaren. Vind het daarom erg jammer dat er gelijk met argumenten wordt gesproken en stempels worden opgeplakt die er niet zijn.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Hoe is het met de toelating als kampeerwagen geregeld? Heb je beschikking van de belastingdienst dat kwarttarief is toegekend ivm je slaapplaatsen voorin? Dat zou volgens de huidige eisen niet kunnen dus met gebuik van bestuurder en bijrijder zitplaats.

Verder geloof ik graag dat de bus lang bij 1 eigenaar is geweest en weinig km heeft gemaakt. Dat zie er zo ook aan af. Maar na 26 jaar kan je niet de verwachting hebben of scheppen dat dit ook nog 26 jaar goed gaat. Integendeel zal de bus meer onderhoud vragen en zullen herstellingen veel meer gaan kosten als dat voor het specifieke dehler deel al mogelijk is. Ik wens de bus zeker een een goed thuis, mensen die hem/haar binnen stallen in een verwarmde garage, schorsen voor de winter, enkel 3 weken per jaar naar zonnige oorden rijden.... . :kus
Groet, Ronald
Hanz

Bericht door Hanz »

Beste Westie,
Het is misschien niet netjes en ook niet mijn gewoonte om een advertentie van een ander van commentaar te voorzien. Maar ik zal even uitleggen waarom bij jouw advertentie er meteen een aantal alarmbellen gingen rinkelen.
Je hebt je zelf net aangemeld op het forum en het eerste bericht is een advertentie voor verkoop van je camper. Dit is bijna altijd een sterke indicatie dat het om een handelaar gaat die op zo’n manier gratis zijn koopwaar onder de aandacht brengt.

Dan verkoop je een Dehler waarvan je hoog opgeeft en die zelfs beter/handiger zou zijn dan een Westfalia maar je kiest als forumnaam voor ‘Westie’. In het algemeen gezien als koosnaampje voor een Westfalia. Maar goed, het zou ook nog het ras van je hond kunnen zijn.

Je benadrukt dat je pas de derde eigenaar bent. Inderdaad is het vaak een goed teken als mensen hun auto lang in bezit hebben want blijkbaar is het dan een prettige en goede auto. Maar vervolgens verkoop je hem zelf al na een maand, zonder daarvoor een reden aan te geven. Alweer een indicatie dat we waarschijnlijk met een handelaar te maken hebben.

Wat betreft het aantal eigenaren geldt: eigenaar is degene op wiens naam het kenteken geregistreerd staat. Dat een auto twee eigenaren in dezelfde familie heeft doet daar niets aan af. Dus je bent gewoon de vierde eigenaar, wat overigens nog steeds niet veel is voor een auto van 26 jaar. Ik zeg ook niet dat je hierover maar iets verzint maar de informatie is gewoon niet correct en als jij het aantal eigenaren als belangrijk punt aanvoert dat moet het wel kloppen. Dit soort informatie is voor iedereen makkelijk te checken en dan geeft het geen vertrouwen als het niet klopt.

Je hebt een bijzondere camper te koop, goed bouwjaar, goed type motor, weinig kilometers, maar het is niet de enige Dehler zoals je schreef in je advertentie. Ja, het is de enige Optima 4.7 met een TDI 102pk motor op diesel. Maar dat zet je er allemaal niet bij. Zo kan een ander wel zeggen dat hij de enige California op Marktplaats heeft omdat zijn auto toevallig de enige oranjekleurige is op dat moment. Ook dit komt over als een beetje opgezwollen advertentietekst en doet denken aan jargon van handelaren.

Ik waardeer het dat je alsnog hebt uitgelegd hoe een en ander in elkaar steekt maar ik hoop ook dat je begrijpt dat bij mij die alarmbellen afgingen.

Het is zeker te waarderen dat je deze bijzondere camper op het forum aanbiedt en het is natuurlijk heel jammer dat je tot de conclusie bent gekomen dat dit voor jou niet de juiste camper is.
Wel spijtig dat je dit niet meteen bij aankoop gezien/bedacht hebt. Dat derde bed in een soort hangmat is niet voor iedereen aantrekkelijk zoals ik al eerder schreef, en het blijkt nu voor jou ook een breekpunt te zijn. De Dehler heeft in feite maar twee volwaardige slaapplaatsen.
En als een cruise control zo belangrijk is dan was het verstandiger geweest om van tevoren uit te zoeken wat zoiets kost als je het achteraf in moet bouwen.
Maar achteraf kijk je een koe in de kont, dus daar heb je nu niets meer aan.
Nogmaals succes met de verkoop en het zou mooi zijn als hij bij een liefhebber hier op het forum terecht komt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Westie1996

Hanz schreef: 13 mar 2025, 12:20 Beste Westie,
Het is misschien niet netjes en ook niet mijn gewoonte om een advertentie van een ander van commentaar te voorzien. Maar ik zal even uitleggen waarom bij jouw advertentie er meteen een aantal alarmbellen gingen rinkelen.
Je hebt je zelf net aangemeld op het forum en het eerste bericht is een advertentie voor verkoop van je camper. Dit is bijna altijd een sterke indicatie dat het om een handelaar gaat die op zo’n manier gratis zijn koopwaar onder de aandacht brengt.

Mijn Dehler staat ook op marktplaats die advertentie kosten zijn de laatste jaren niet gratis meer te noemen. Daar komt de tekst ook vandaan. Echte liefhebbers weten bij het zien van de bus al wat voor bus het is. En als ik hem niet aan liefhebbers had willen verkopen kan ik hem op meerdere site s gratis aanbieden daar is dit forum geen unicum in .

Dan verkoop je een Dehler waarvan je hoog opgeeft en die zelfs beter/handiger zou zijn dan een Westfalia maar je kiest als forumnaam voor ‘Westie’. In het algemeen gezien als koosnaampje voor een Westfalia. Maar goed, het zou ook nog het ras van je hond kunnen zijn.

Mijn eerste camper was een westfalia vandaar de naam.

Je benadrukt dat je pas de derde eigenaar bent. Inderdaad is het vaak een goed teken als mensen hun auto lang in bezit hebben want blijkbaar is het dan een prettige en goede auto. Maar vervolgens verkoop je hem zelf al na een maand, zonder daarvoor een reden aan te geven. Alweer een indicatie dat we waarschijnlijk met een handelaar te maken hebben.

Als iemand echt interesse heeft vragen ze vanzelf waarom je hem weg doet.

Wat betreft het aantal eigenaren geldt: eigenaar is degene op wiens naam het kenteken geregistreerd staat. Dat een auto twee eigenaren in dezelfde familie heeft doet daar niets aan af. Dus je bent gewoon de vierde eigenaar, wat overigens nog steeds niet veel is voor een auto van 26 jaar. Ik zeg ook niet dat je hierover maar iets verzint maar de informatie is gewoon niet correct en als jij het aantal eigenaren als belangrijk punt aanvoert dat moet het wel kloppen. Dit soort informatie is voor iedereen makkelijk te checken en dan geeft het geen vertrouwen als het niet klopt.

Dit is idd dat ik de 4 de eigenaar ben

Je hebt een bijzondere camper te koop, goed bouwjaar, goed type motor, weinig kilometers, maar het is niet de enige Dehler zoals je schreef in je advertentie. Ja, het is de enige Optima 4.7 met een TDI 102pk motor op diesel. Maar dat zet je er allemaal niet bij. Zo kan een ander wel zeggen dat hij de enige California op Marktplaats heeft omdat zijn auto toevallig de enige oranjekleurige is op dat moment. Ook dit komt over als een beetje opgezwollen advertentietekst en doet denken aan jargon van handelaren.

Ik waardeer het dat je alsnog hebt uitgelegd hoe een en ander in elkaar steekt maar ik hoop ook dat je begrijpt dat bij mij die alarmbellen afgingen.

Handelaren zetten meestal hun camper niet op een forum als
Dit te koop maar op vele andere kanalen. Een forum als dit is juist met en voor echte liefhebbers van de Volkswagens campers

Het is zeker te waarderen dat je deze bijzondere camper op het forum aanbiedt en het is natuurlijk heel jammer dat je tot de conclusie bent gekomen dat dit voor jou niet de juiste camper is.
Wel spijtig dat je dit niet meteen bij aankoop gezien/bedacht hebt. Dat derde bed in een soort hangmat is niet voor iedereen aantrekkelijk zoals ik al eerder schreef, en het blijkt nu voor jou ook een breekpunt te zijn. De Dehler heeft in feite maar twee volwaardige slaapplaatsen.

Het is een gezin camper voor 3/4 personen waarvan de ouders dan idd beneden slapen en de kinderen boven.

En als een cruise control zo belangrijk is dan was het verstandiger geweest om van tevoren uit te zoeken wat zoiets kost als je het achteraf in moet bouwen.

Heb dit forum en google geraadpleegd en daar scheen alles makkelijk te gaan vandaar dat ik dus ookndscht dat dit een fluitje van een cent zou zijn maar helaas is het anders gebleken.

Maar achteraf kijk je een koe in de kont, dus daar heb je nu niets meer aan.
Nogmaals succes met de verkoop en het zou mooi zijn als hij bij een liefhebber hier op het forum terecht komt.

Daar hoop ik ook van harte op dat is altijd het mooiste dat zo n fantastische camper bij een goede eigenaar terecht komt
Westie1996

Westie1996 schreef: 10 mar 2025, 20:59 Verkoop het liefst de Dehler aan een liefhebber zijn zeer uniek en komen nauwelijks te koop.

Richtprijs 16.950 euro

Bij deze bied ik aan,

een zeer unieke Dehler optima camper
Op basis van een Volkswagen t4 met de onverwoestbare 2.5 liter TDI 5 cilinder met 102 pk (kenners weten dat je fluitend de 4ton passeert met deze motoren) de Dehler behoeft eigenlijk geen uitleg de echte kenners weten het vakmanschap waarmee deze camper is ingebouwd. Dehler is een zeiljacht bouwer en half jaren 80 zijn ze ook begonnen met campers inbouwen altijd op een Volkswagen basis dit is het laatste model uit de reeks namelijk 1999, daarna is het bedrijf helaas failliet gegaan en maken ze op de dag vandaag enkel nog maar zeilschepen. Maar alles is met kwaliteit afgewerkt denk aan mooie houten elementen en is het net of je je op een zeiljacht bevind. De keuken bevind zich net als bij de ford nugget in de hoek wat erg handig is.

Ik heb de camper overgenomen van de 3 de eigenaar die deze 17 jaar lang in bezit heeft gehad eerst 3 jaar door zoon waarna 14 jaar van vader en ik ben zelf dus de 4 de eigenaar. In deze jaren heeft de eigenaar ook altijd zijn beurten en onderhoud verricht. voor zijn leeftijd 1999 ziet hij er echt nog super netjes uit.

De camper heeft slechts 192.500 km gereden en voor deze motor is dit echt een schijntje en net ingereden.

De Dehler heeft 4 zitplaatsen en je kunt er met 3 mensen in slapen. Doordat er geen plank in het hefdak zit heb je direct de vrije ruimte en is het ruimtelijker dan bijvoorbeeld een westfalia camper of nugget hierdoor mis je wel het bed en slaap je hier in een hangmat ongeveer tot 60/70 kg kan je hier prima in slapen.

Kortom een zeer unieke camper worden erg weinig aangeboden en dit is ook de enige optima 4.7 op 2.5 liter diesel met 102 pk op marktplaats. de Dehler zijn in indeling en kwaliteit bijna gelijk als de bekende Westfalia campers enkel wel wat goedkoper 😜

Op onzin biedingen wordt niet in gegaan camper staat zeker niet in de weg

Voor verdere vragen kunt u een berichtje sturen

Krijg de foto s helaas niet gedraaid 😂
Jan anno NU

Bericht door Jan anno NU »

Nu nog even stoppen met het quoten van die grote lappen tekst en je zit hier helemaal goed .

Links onder zit de knop " plaats reaktie " als je reageerd op iets wat wat er net boven staat geschreven.
Remco_T5

Bericht door Remco_T5 »

Soms helpt het om het formaat van de foto iets te wijzigen, bijvoorbeeld naar 95% (of lager) en dan op te slaan. Werkt bij mij.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie