Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm deactiveren

vragen over de T5
Jeanlouist5

Re: Alarm deactiveren

Bericht door Jeanlouist5 »

Ah oké. Weer wat geleerd. Wist ook niet wat VAG betekent…
Maar nu wel,
Denk je dat het programma vcds ook later, niet originele opties, in mijn geval een alarmsysteem, kan uitlezen?
En ook kan uitlezen van welk portier of schuifdeur de “niet gesloten” melding komt terwijl alles wel gewoon dicht zit..
Want dan zou ik misschien beter even bij de vw garage kunnen langsgaan on de bus uit te laten lezen, heb zelf namelijk geen vcds kost n paar centen maar dan weet je ook wat
Angelo-anneveld

Bericht door Angelo-anneveld »

Jeanlouist5 schreef: 23 jul 2025, 11:33 Ah oké. Weer wat geleerd. Wist ook niet wat VAG betekent…
Maar nu wel,
Denk je dat het programma vcds ook later, niet originele opties, in mijn geval een alarmsysteem, kan uitlezen?
En ook kan uitlezen van welk portier of schuifdeur de “niet gesloten” melding komt terwijl alles wel gewoon dicht zit..
Want dan zou ik misschien beter even bij de vw garage kunnen langsgaan on de bus uit te laten lezen, heb zelf namelijk geen vcds kost n paar centen maar dan weet je ook wat
Zeker kan dit. Heb het progamma thuis ben alleen op vakantie momenteel
Jeanlouist5

Nou, heel fijne vakantie!!!!
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Wij doen als wij in de auto slapen de deuren altijd op slot met de centralevergrendelingsknop in de bestuurdersdeur. Dan gaan de deuren wel op slot, maar gaat het alarm niet aan. Is dat een mogelijkheid voor jou?
Jeanlouist5

Hoi, jazeker is dat een mogelijkheid… op de camping
Maar de bus staat bij mij in de straat, dan slaap ik meestal gewoon im mijn eigen bed, ha ha. Als dan het alarm afgaat in de straat…. Dát is dus het probleem..
dank je wel voor je bericht, grt Jean Louis
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Jeanlouist5 schreef: 23 jul 2025, 16:23 Hoi, jazeker is dat een mogelijkheid… op de camping
Maar de bus staat bij mij in de straat, dan slaap ik meestal gewoon im mijn eigen bed, ha ha. Als dan het alarm afgaat in de straat…. Dát is dus het probleem..
dank je wel voor je bericht, grt Jean Louis
En met die knop alles op slot doen, en dan de bestuurdersdeur dichtdrukken, werkt dat?
Jeanlouist5

Meteen geprobeerd, nee, als ik de centrale deurvergrendeling knop op het bestuurdersportier indruk met de deur open, anders kan het natuurlijk niet, springt de auto niet op het slot. Dan werkt dus die knop niet. Werkt blijkbaar alleen als de portieren gesloten zijn. Merci, alle ingevingen zijn meer dan welkom!!!
Hanz

Bericht door Hanz »

Klopt, dat is een beveiliging om te voorkomen dat je de auto op slot gooit met de sleutel nog binnen. Het kan inderdaad alleen als alle deuren dicht zijn, want dan ben je zelf ook binnen. Zo doen wij het met kamperen ook.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jeanlouist5

Hoi Hanz, da’s n mooi systeem ja.
Even tussen haakjes, ik krijg steeds n blokkade als ik n bericht wil posten, van een firma genaamd Mangelot Hosting uit Enschede. Nog nooit meegemaakt. Heb jij dat al eens meegemaakt, op dit forum??? Eens kijken of ik dit bericht überhaupt jan versturen
Erwin L

Bericht door Erwin L »

Jeanlouist5 schreef: 23 jul 2025, 20:39 Hoi Hanz, da’s n mooi systeem ja.
Even tussen haakjes, ik krijg steeds n blokkade als ik n bericht wil posten, van een firma genaamd Mangelot Hosting uit Enschede. Nog nooit meegemaakt. Heb jij dat al eens meegemaakt, op dit forum??? Eens kijken of ik dit bericht überhaupt jan versturen
Had ik laatst ook, vanuit het niets. Mogelijk verdachte activiteit vanuit je ip adres. Was na twee dagen vanzelf weer weg.
T5 1,9 Tdi 2004
Hanz

Bericht door Hanz »

Jeanlouist5 schreef: 23 jul 2025, 20:39 Even tussen haakjes, ik krijg steeds n blokkade als ik n bericht wil posten, van een firma genaamd Mangelot Hosting uit Enschede.
Had ik laatst ook. PC opnieuw gestart en het was weg. Niet meer teruggekomen.
Jeanlouist5

Oefff, da’s n pak van m’n hart, het ligt niet persé aan mijn telefoon, net nu ik m zo hard nodig heb..
Maar was het bij jullie ook alleen op dit forum dat die host begon te vervelen?? Maar goed, ik heb de boel ook even uutgeschakeld, hopelijk is ie nu klaar.
Ben weer n hoop wijzer geworden, waarschijnlijk is laten uitlezen, VCDS, wel erg zinnig. Morgen eens bellen net de garage om te horen wat dat kost. Als ze dan kunnen lezen WELK portier, schuifdeur de valse “open portier” melding geeft, ben ik al verder, Multivan Generation (prettige vakantie gewenst!) had nog sloten, die kan ik dan misschien overnemen, de sensorswitch is waarschijnlijk stuk.
Dan zou ik 2 problemen getackeld hebben, dankzij het forum.
Hanz

Bericht door Hanz »

Jeanlouist5 schreef: 24 jul 2025, 00:13 Oefff, da’s n pak van m’n hart, het ligt niet persé aan mijn telefoon, net nu ik m zo hard nodig heb..
Maar was het bij jullie ook alleen op dit forum dat die host begon te vervelen?? Maar goed, ik heb de boel ook even uutgeschakeld, hopelijk is ie nu klaar.
Die blokkade van Mangelot Hosting heb ik alleen één keer ruim een week geleden op dit forum gehad. Browser sluiten en opnieuw starten hielp niet. Uiteindelijk PC uitgezet en opnieuw opgestart en probleem is tot nu toe niet meer teruggekomen. Op telefoon nog geen probleem gehad.
edwardfotografie

Bericht door edwardfotografie »

Heb je niet een knop achter de bestuurdersstoel waarmee je het alarm gedeeltelijk kunt deactiveren?

Deze schakelt interieur alarm en hellingshoek alarm tijdelijk uit uit.
bvddobb

Bericht door bvddobb »

edwardfotografie schreef: 25 jul 2025, 11:38 Heb je niet een knop achter de bestuurdersstoel waarmee je het alarm gedeeltelijk kunt deactiveren?

Deze schakelt interieur alarm en hellingshoek alarm tijdelijk uit uit.
Dat heeft 'ie niet, schrijft 'ie:
De bus heeft geen interieurbewaking en afsleepalarm.
Plaats reactie