Aangezien ik de originele VW T3 spiegels niet ideaal vind; met harde wind 'verwaaid' de spiegel en bij aanraking veranderd de stand ook. En dan is het (met name) gedoe om de rechter spiegel weer goed te positioneren.
Spiegels al een paar keer afgeschroefd om het klemmoertje aan te draaien, maar die nog strakker zetten leek mij niet verstandig. Dus na 15 jaar (zo lang heb ik de bus al) andere spiegels gemonteerd. Nee, geen beugelspiegels, wat nog wel eens gebeurt. Mijn bus is geen vrachtwagen.
Nu had ik voor mijn Land Rover Td5 een nieuwe geleiderol nodig voor de multi-V-riem i.v.m. lagerspeling. Deze besteld in GB en tevens maar 2 complete Land Rover spiegels mee laten komen (de verzendkosten bleven toch hetzelfde).
Op e-bay in Duitsland worden steuntjes aangeboden waarmee je simpel een Land Rover Defender spiegel op een T3 kunt monteren, maar helaas werden die niet naar Nederland verstuurd, toen ik die trachtte te bestellen. En die Land Rover spiegels blijven eigenlijk altijd goed staan hooguit klapt de arm naar de auto als de tak maar dik genoeg is. Arm weer terug drukken en hij 'klikt' weer in de juiste stand.
Dan maar zelf van die steuntjes maken!
Een stripje RVS besteld (8 x 30 mm), alles secuur uitmeten, gaten boren en verzinken en dan onder de juiste hoek aan elkaar lassen.
gekozen voor RVS omdat dit niet roest en prima te polijsten is. Geen gedoe met schilderen. En het past wel bij het chroom op mijn bus.
Boven: rechts al een Defender spiegel en links nog origineel.
De Land Rover spiegels staan verder naar buiten dan de originele T3 spiegels. Dus iets beter zicht 'achter' de bus.
Groet,
Erik.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Land Rover spiegels op mijn T3.
Land Rover spiegels op mijn T3.
Met beide LR spiegels:
De kosten vielen mee als je het werk (dat is hobby) niet rekent.
Spiegels inclusief verzending € 50,-
platte strip rvs € 30,-
plus 4 boutjes met verzonken kop om de spiegel aan de steun te schroeven.
O ja, en nog 2 rvs elektroden.
Groet,
Erik.
Spiegels inclusief verzending € 50,-
platte strip rvs € 30,-
plus 4 boutjes met verzonken kop om de spiegel aan de steun te schroeven.
O ja, en nog 2 rvs elektroden.
Groet,
Erik.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Land Rover spiegels op mijn T3.
Hele fraaie oplossing en uitvoering 
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Netjes en creatief, dat is het leuke van doe het zelvers op het forum 
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Als je iets nodig hebt wat alleen binnen Duitsland wordt verzonden kan je het altijd via de Huifkar verzendservice doen.
https://www.huifkarverzendservice.nl/
https://www.huifkarverzendservice.nl/
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)