Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Elastisch koord - welke dikte?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Muug

Elastisch koord - welke dikte?

Bericht door Muug »

In Ijsland zag ik diverse camperbusjes met een elastiek rond het tentdoek. Het elastiek trekt het tentdoek bij elkaar als je het dak sluit. Zo hoef je niet bang te zijn dat het doek ergens tussen de schaarscharnieren "geknipt" wordt.
Zijn hier ook mensen die dat toegepast hebben? Welke dikte zou ideaal zijn? En welke lengte?
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
J vd Pal

Re: Elastisch koord - welke dikte?

Bericht door J vd Pal »

Bij een T4 California NIET DOEN!! De scharnieren zitten aan de binnenkant en dan trek je het doek dus in de scharnieren.

Als de scharnieren buiten zitten dan is het een handige oplossing. Ik zou niet dikker gaan dan 5 mm
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
Muug

Bericht door Muug »

J vd Pal schreef: 29 sep 2025, 14:49 Bij een T4 California NIET DOEN!! De scharnieren zitten aan de binnenkant en dan trek je het doek dus in de scharnieren.
Als de scharnieren buiten zitten dan is het een handige oplossing. Ik zou niet dikker gaan dan 5 mm
't is een Fischer camper :knipoog Scharnieren zitten aan de buitenkant inderdaad.

Te dik wordt te stug en trekt dan te hard tegen, die bedenking had ik ook al gemaakt. :toppie
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou een 3mm bungee koord daarvoor gebruiken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie