Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chip tuninng t5 174pk

vragen over de T5
joey2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:12

chip tuninng t5 174pk

Bericht door joey2 »

hallo allemaal

ik ben van plan om mijn t5 (174pk) te laten tunen bij TUNEX .nl
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf. Ze doen het voor € 225,-. Reden dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze een startend bedrijf zijn en willen eerst bekend worden.Trouwens, ze doen het via het OBD diagnose. Heeft iemand hier uberhaupt ervaring mee?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door Donald4Motion »

als je een nieuwe bus heb moet je wel even kijken of hun garantie geven op hun werk of 'onkunde'
voor 225kan je niet al teveel verwachten.

abt kan bevoorbeeld wel je garantie's overnemen.

Heb je een automaat of handbak?
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door ferry395 »

hoi ik heb geen ervaring maar zou wel graag ervaring willen horen voor een 174 pk heb wel eens horen zeggen dat het niet best is voor een 174 pk maar of dat waar is geen idee ik heb wel een adresje voor je kost iets meer maar hij doet het ook voor martin schilder ( dus met garantie ) meen iets van 350 euro maar dan wel goed dus gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door harry t5 191 »

s4rs,
('onkunde'
voor 225kan je niet al teveel verwachten.?)
Waar bazeer je deze mening op?
Kan duur alleen maar goed zijn?
Ja, er zijn door wjwers wel goede ervaringen gedaan met Tunex.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door Donald4Motion »

Nou die mening is gebaseerd op dat je voor dat geld geen motorgarantie heb.
en al helemaal niet als je wagen wat 'ouder' is of een beetje kilometers heeft, dus!

de tuning kan wel goed gebeuren maar de echte service komt pas mocht je onverhoopt iets
aan je blok krijgen of automaat(!). dan is goedkoop zeker duurkoop.
ik bedoel alleen te zeggen als je bij je dealer de boel laat chippen sta je sterker mocht er onverhoopt
iets fout gaan.

:knipoog
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door hendrikus »

S4Rs schreef:Nou die mening is gebaseerd op dat je voor dat geld geen motorgarantie heb.
en al helemaal niet als je wagen wat 'ouder' is of een beetje kilometers heeft, dus!

de tuning kan wel goed gebeuren maar de echte service komt pas mocht je onverhoopt iets
aan je blok krijgen of automaat(!). dan is goedkoop zeker duurkoop.
ik bedoel alleen te zeggen als je bij je dealer de boel laat chippen sta je sterker mocht er onverhoopt
iets fout gaan.

:knipoog
Dit ben ik helemaal met je eens. Wel een boel geld uitgeven aan een dikke T5, maar wel zo goedkoop mogenlijk tunen. Als er idd geen mogenlijkheid bestaat dat het bedrijf de garantie overneemt zou ik er ook nog wel eens over nadenken. Gebeurt er dan wel wat en het word of is bekend bij de dealer trekken ze hun handen er zo van af en moet je maar hopen dat je er uitkomt met de tuner.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door Guus NLB »

KIJK UIT: OBD-TUNING IS BIJ DE DEALER ZICHTBAAR ALS EEN 'VREEMDE, ONGEAUTHORISEERDE INLOGGER" !!!
joey2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:12

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door joey2 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties .Ik zie er toch maar van af want inderdaad voor dat geld kan het niet veel soeps zijn.
Ik heb een andere tuner op het oog JD uit Lochem hij kost € 699- en is er heel wat langer mee bezig dan 1 uur.WV dielers uit de buurt werken er ook mee I.v.m. garantie en zo.Ze hebben ook een rolbank, en elke auto wordt apart afgesteld,want elk motorblok is uniek zeggen ze. Ik heb hand een geschakelde versie en is 4 jaar oud.


groeten Joey
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door Schildertje »

Goede beslissing :klappen De mijne is daar ook gedaan tot volle tevredenheid :toppie
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door Donald4Motion »

daar hoor je goeie dingen over, ook op het tdi forum.
ook qua garantie's zit je goed.

succes! :zwaai
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door Roel »

Ik ben ook rond aan het kijken om te chippen, nu snap ik even een paar reactie's hier niet. Guusnl schrijft dat odb tuning zichtbaar is, maar JD eneneering werkt hier ook mee.
en ik heb ook bij Tunex op de site gekeken en bij hun kan je ook een verzekering afsluiten voor schade aan je blok....
En wat harry schrijft kan ik mij ook wel weer in vinden, als tunex €600,= had gerekend was het dan wel goed ?
Dus ik zit ook te twijfelen wat ik ga doen. blijf dit onderwerp nog even in de gaten houden :lach :lach :lach
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door hendrikus »

@Roel:

Denk dat het komt omdat JD ook voor dealers zelf werkt en ook veel meer doet dan alleen maar ''simpel'' tunen. Zag dat je bij tunex puur alleen software matig terecht kunt, maar bij JD kun je voor complete ombouwen terecht en denk dus dat daar meer know-how zit. En daarnaast de lovende reacties op vele site's en fora over JD.

Zag dat Tunex normaal ook duurder is, iets van 450 euro. ( en zo'n schaars gekleede vrouw op de site komt bij mij (persoonlijk) ook niet direkt heel serieus over )
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door shantos »

mijn T5 is ook bij JD getund en dit bevalt prima.
je krijg er een keurige uitdraai van de testbank bij van wat je vermogen en koppel was en hoeveel het is naar het tunen.
T5, Mei 2007, lwb,128kw,getund bij JD naar 208 pk, 60 jaar pakket, trekhaak,schuifdak, nu 750000 km
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door edjeraketje »

Ja, kan alleen maar beamen dat je bij dokter Dik aan het goede adres bent. Ben naar een nare ervaring door tuning van de software bij JD terecht gekomen. De oude software was de oorzaak dat er een scheur in een zuiger zat, de instellingen van brandstof inspuiting stonden maximaal en zelf de "choke" stond ingeschakeld. Ook de begrenzer was niet meer aanwezig. Door hoge toerentallen "slaat" de zuiger kapot. De zuigers zijn de zwakke schakel van het blok. Ben nog aan het bedenken of ik mijn oude blok ga voorzien van zuigers met een lagere compressie. En daarna nog een paar bezoekjes aan JD ga brengen. Vooralsnog te weinig tijd voor zulke acties!!!!
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: chip tuninng t5 174pk

Bericht door vaniac »

Ik zou nooit de compressie verlagen als ik meer vermogen wil. Dit gaat ten koste van het koppel. Als je toch voor andere zuigers gaat, zoek dan meteen sterkere, gesmede zuigers met een hittebestendige kop, eventueel in combinatie met sterkere drijfstangen. Daarmee is je draaiende gedeelte beter bestand tegen de hogere thermische belasting. Eventueel kun je zuigers aan de onderzijde noch extra koelen door motorolie.
Plaats reactie