In Ijsland zag ik diverse camperbusjes met een elastiek rond het tentdoek. Het elastiek trekt het tentdoek bij elkaar als je het dak sluit. Zo hoef je niet bang te zijn dat het doek ergens tussen de schaarscharnieren "geknipt" wordt.
Zijn hier ook mensen die dat toegepast hebben? Welke dikte zou ideaal zijn? En welke lengte?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Elastisch koord - welke dikte?
Elastisch koord - welke dikte?
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Re: Elastisch koord - welke dikte?
Bij een T4 California NIET DOEN!! De scharnieren zitten aan de binnenkant en dan trek je het doek dus in de scharnieren.
Als de scharnieren buiten zitten dan is het een handige oplossing. Ik zou niet dikker gaan dan 5 mm
Als de scharnieren buiten zitten dan is het een handige oplossing. Ik zou niet dikker gaan dan 5 mm
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
't is een Fischer camperJ vd Pal schreef: 29 sep 2025, 14:49 Bij een T4 California NIET DOEN!! De scharnieren zitten aan de binnenkant en dan trek je het doek dus in de scharnieren.
Te dik wordt te stug en trekt dan te hard tegen, die bedenking had ik ook al gemaakt.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik zou een 3mm bungee koord daarvoor gebruiken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...