Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

IJsland 2016

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Muug

Re: IJsland 2016

Bericht door Muug »

Verzekeringen.... :nuts

Onze makelaar had mij per mail verzekerd dat we verzekerd waren voor Ijsland. :knipoog Mijn kameraad - ooit diverse jaren in die sector werkzaam geweest en gezond achterdochtig - drong erop aan om bij de makelaar aan te dringen (hehe) dat ze eens bij het hoofdkantoor informeerden.
Op woensdag, ergens tussen de Faroer en Ijsland, kreeg ik het antwoord "dat ik niet verzekerd was omdat Ijsland geen deel uitmaakt van Europa". :ie Maar omdat "wij u verkeerd advies gegeven hebben, gaan we u nu toch verzekeren op onze kosten". :jumpklap
Of dat dan ook met inbegrip van de vele F-roads was, daar blijft discussie over.

Feit is dat wij heel blij waren dat wij onze motorfietsen goed kenden, want er waren toch enkele bush repairs nodig. Zoals oa een slecht contact van het oliedruksensorcontactje. Een heel gedoe om eraan te kunnen (al het kuipwerk moet eraf), dat even op te schuren, wat toe te klemmen en terug te plaatsen, maar omdat we die moto's zo goed kennen, kunnen we dat zelfs langs de kant van de weg doen.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Muug schreef: 23 okt 2025, 12:02 "dat ik niet verzekerd was omdat Ijsland geen deel uitmaakt van Europa".
Bij ons staat IJsland gewoon op de groene kaart.
Muug

Bericht door Muug »

Ha, wacht effe.
wat ongevallen betreft zal Ijsland ook wel op mijn gewone verzekering (de groene kaart inderdaad, die in BE al enkele jaren gewoon wit is) staan, maar ik dacht dat het hier over reisverzekeringen ging. Mijn excuus voor de verwarring.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie