Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stoel vorm

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Stoel vorm

Bericht door Luitjes »

Ik rij sinds enkele dagen in een T5, maar het valt me toch erg tegen om een juiste zithouding te creëren... Mijn lengte is 1.85 en breed geschouderd, maar niet noemenswaardig anders gebouwd dan een gemiddeld persoon Vooral de zitlengte van de stoel is aardig kort. Hoe zijn de ervaringen van mensen met een gelijke lengte als ik?
Nou weet ik dat er genoeg oplossingen zijn om dit probleem op te lossen. Maar goede oplossingen zijn toch aardig prijzig. Ik vraag me dan ook af of er verschil zit in stoel vorm tussen de verschillende T5 uitvoeringen, wellicht dat een stoel uit een ander type vw ook past?
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Stoel vorm

Bericht door Kobus »

Ik ben ook 1.85, breedgeschouderd en kan niet anders zeggen dat ik uitstekend zit. Ik heb een origineel stalen tussenschot en zit zo ver mogelijk naar achteren. Ik zit vrij rechtop maar zou niet anders willen. Ook op langere ritten zit ik prima, zeker met de armleuningen erbij.
stop the rat race
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Stoel vorm

Bericht door matje86 »

stoel vorm voor de t5 is eender
er kan alleen een hoogte verstelling en een lende steun aanzitten
inprinciepe kan elke opmaat (lees bodem bevestiging)gemaakte stoel in de t5
ps er rijden ook t4 met t5 stoelen
Afbeeldingframe
Afbeeldingmet lende en hoogte en armleuningen
Afbeeldingstandaart stoel
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Stoel vorm

Bericht door EricP »

Ben 1.93 maar zit goed voorin. Stoel satt kwa hoogte in de midden stand en helemaal naar achteren en vrij recht.
Zit beter als in een Mondoe, A6 (vorig model) en andere personen auto's.
Wel is het zo dat als je een schot direct achter de voorstoelen hebt je (aanzienlijk) minder plaats hebt.

Groet EricP
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Stoel vorm

Bericht door Luitjes »

Nou mooi om te horen dat iedereen het bevalt :knipoog


Maar niemand problemen mee dat je de zitting niet in je knieholten hebt zitten?
Had hiervoor een Nissan Patrol en rijd regelmatig in een peugeot 607, dus deze T5zitting is wel erg wennen voor mij.
Denk er toch overna om een andere stoel te plaatsen gezien ik toch redelijk wat kilometers maak op jaar basis, is het aan te raden om een 2ehands te kopen op het internet of is het verstandiger een nieuwe aan te schaffen?
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: Stoel vorm

Bericht door eht294 »

Ik rijd mijn prive kilometers met een Renault Laguna 2004, deze auto's staan bekend om de zeer goede stoelen, toch zit ik in de T5 ook erg prettig en van te korte stoelen beslist geen last, wel is de zit totaal anders dan in een personen auto (mss even wennen) ik stap na 400 km nog uitgerust uit.
ben 1.92 mtr en 104 kg
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Stoel vorm

Bericht door matje86 »

over het algemeen is nieuw ok
2de hands vaak al voorgevormd naar de vorige bewoner(en gebreken?)
ook een optie om in je stoel een draaiplateau te plaatsen, waardoor de stoel ong 3 cm omhoog gaat(bij potijk in almelo ong 150 euro)
of zelf een verhoging maken zodat je stoel omhoog en achterover gaat
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Stoel vorm

Bericht door Guus NLB »

Ik vind de stoel bijzonder goed van vorm en kwaliteit terwijl ik ook nogal breed ben. Hij staat bij mij altijd in de laagste stand.

Als ik een advies mag geven: ga eens met de auto naar een goede interieurbekleder die de originele stoel qua pasvorm geheel kan aanpassen. Dat heb ik vroeger met de stoelen in m'n eerste Renaults Espace ook laten doen (van die smalle iele stoeltjes) en gaf zeer goed resultaat.
Ik heb toen zelfs de "zijwangen" geheel laten vergroten.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Stoel vorm

Bericht door vaniac »

Er zijn inderdaad bekledingsbedrijven die stoelen op maat aanpassen voor chaufeurs met zitklachten. :klappen :klappen :klappen
Happy Camper #644
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:54

Re: Stoel vorm

Bericht door Happy Camper #644 »

Savas in 's Hertogenbosch is zo'n bedrijf waar originele stoelen aangepast kunnen worden. Is aanzienlijk voordeliger vergeleken met drastische alternatieven. (Geen bindingen met dit bedrijf overigens!). Soms zijn kleine correcties voldoende, wordt gemeten met 'proefstoelen' , ze rijden zelf in ...... Transporters! :yes
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Re: Stoel vorm

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik zou niet naar Savas in Zaltbommel gaan...... onplezierige ervaringen.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
jr
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:40
Locatie: julianadorp
Contacteer:

Re: Stoel vorm

Bericht door jr »

Ik vind die stoel in de T5 ook niet geweldig... Vooral als je de stoel omhoog brengt, lijkt hij wel voorover te gaan en ik wil zo graag achterover, ik mis de steun/het gevoel onder de kniën.
We heben nu aan de voorkant van de bevestiging busjes geplaatst en nu is het beter.
Wie klein denkt, zal nooit groot worden
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: Stoel vorm

Bericht door jeroen »

heb een t4 40.000 per jaar ik heb een gebruikte stoel van a.s.s. (google) hebben vaak stoelen gebruikt. deze worden gewoon met nieuwe onderdelen voor jou op maat gemaakt...scheelt veel geld.. Het in en uitstappen is na 3 jaar nog altijd een beetje lastig omdat je over de hoge wang van de stoel in de bus moet klimmen.. maar het zit uiteindelijk een stuk beter dan de originel stoel..vnl omdat hij stugger is en je het dus lange volhoud..

beetje zoeken loont wel de moeite.. er is ook nog een bedrijf wat tevredenheidsgarantie geeft.. maar die stoelen zijn echt rond de 1500 euro..maar die geven dat geld echt terug als het niet bevalt..

Jeroen
Plaats reactie