Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bende opgepakt die auto's stript

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bende opgepakt die auto's stript

Bericht door René »

De Telegraaf


Bende stripte razendsnel auto’s in boerenschuren

INVALIDENBUS OP SCHROOTHOOP

Duikers stuiten op gestolen auto-onderdelen in zandwinput

door JAN COLIJN


ZEDDAM, donderdag
Hun laatste sprankje hoop is met bruut geweld de bodem ingeslagen. Bart en Riki Schoenmakers uit het Brabantse Alphen, beiden mindervalide, hoopten vurig dat de politie in de Achterhoek hun aangepaste camper ooit terug zou vinden. De dieven zijn nu weliswaar opgepakt, maar de geroofde VW Transporter is vrijwel zeker op de schroothoop beland.
Zoals deze krant meldde was het voor het eerst in hun 42-jarig huwelijk dat het echtpaar weer met vakantie ging. Al die jaren was het er niet van gekomen. Niet alleen omdat hun zoon Eric hulpbehoevend is, maar ook omdat Bart als rugpatiënt moeilijk ter been is en Riki vanwege posttraumatische dystrofie aan een rolstoel is gekluisterd.
Toen ze na ruim vier decennia eindelijk weer met vakantie gingen, werd het echtpaar in Zeddam bestolen van de camper, die onder meer was voorzien van een rolstoellift. Een paar dagen geleden maakte de politie bekend dat vier mannen zijn aangehouden voor een omvangrijke reeks autodiefstallen in de Achterhoek.
Terwijl het speciale rechercheteam overigens bezig was met het onderzoek naar de aanhoudende stroom autodiefstallen, deden intussen kikvorsmannen van een duikvereniging bij toeval een opmerkelijke vondst. Tijdens een oefening in een zandwinning stuitten ze op een grote voorraad auto-onderdelen en kentekenplaten, die daar door de opgerolde bende waren gedumpt.
Nadat enkele weken later twee verdachten op heterdaad werden betrapt, werden invallen gedaan in de twee schuren die als werkplaats werden gebruikt. Gaandeweg het onderzoek bleek dat de dieven – nadat ze hadden toegeslagen – in deze schuren zo snel mogelijk alle bruikbare onderdelen van de auto’s haalden. De verdachten zwijgen overigens in alle toonaarden wat er vervolgens met de gestripte wagens is gebeurd.
Volgens politiewoordvoerder Anton de Ronde is de kans minimaal dat de Schoenmakers hun camper ooit terugzien: „We zijn blij dat we deze zaak hebben opgelost, maar helaas is van de auto’s niets teruggevonden.” De politie gaat ervan uit dat de geroofde wagens als oud ijzer zijn verkocht.



--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom

Afbeelding

• Als oud ijzer verkocht: het gestolen busje van het echtpaar Schoenmakers.
FOTO’S: PERSBUREAU VAN EIJNDHOVEN


Bart Schoenmakers was nog niet op de hoogte dat de bewuste bende is opgerold. „Tjonge”, reageert hij verbijsterd, „ik denk dat we onze kampeerwagen nu wel kunnen vergeten. Mooi dat deze lieden toch nog zijn opgepakt, al is het natuurlijk een heel kleine pleister op de wonde.”
Volgens de politie kan het gedupeerde echtpaar via een civiele procedure proberen de schade te verhalen op de daders. „Een speciale medewerker van justitie begeleidt slachtoffers daarbij. En in dit geval hoeft het niet om de kale kip te gaan. Deze verdachten hebben immers verdiend aan de verkoop van de onderdelen.”
Schoenmakers zegt dit nu te overwegen. „We gaan contact opnemen met justitie wat de mogelijkheden zijn. We laten het er zeker niet bij zitten. De daders konden drommels goed zien dat ze te maken hadden met een camper, die was aangepast voor invaliden. Hoe lomp moet je dan zijn om er toch mee aan de haal te gaan?”
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

alstublieft breng deze gasten naar mijn toe (wil ook wel naar hun komen)zal hun is invalide maken ik weet wat het is als je auto gestolen wordt maar van een invalide echtpaar die dus blij waren met de bus echt ik heb hier geen woorden voor weet nog wel iemand die kennis met hun wil maken mijn hond americaanse stafford terrier die weet wel raad met dat soort randdebielen ik hoop voor die mensen dat ze via justitie nog iets terug krijgen maarja je kent het rechtssysteem hier in het fijne land dat is toch al klote

gr stefan989 (ex boomingbus)
LIFE IS LIKE A DREAM
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

:groteogen

Wat een verhaal zeg

Goed dat de daders opgepakt zijn

Maar ze zullen denk ik over een paar maanden weer vrij zijn

En de slachtoffers hebben er jaren last van :muur
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Erger nog, 2 liepen vorige week al weer vrij rond.
Zal mij niks verbazen dat de andere 2 inmiddels ook weer zijn losgelaten.
Of dit dezelfde figuren zijn als anderhalf jaar geleden zou ik ook wel graag willen weten. Toen was het hier ook 2 keer in de week raak.
Doetinchem en omliggende plaatsen zijn blijkbaar in trek voor dit soort bendes. :gif
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

normaal ben ik tegen de doodstraf
maar zulke mensen moeten toch wel heel zwaar gestraft worden
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

triest .... zeer triest :huilen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Bericht door Mixed Emotions »

Die mannen, vrouwen moeten eigenlijk de rest van hun leven dag en nacht, de gedupeerde mensen helpen.
Rolstoel duwen etc. etc.
Dan hebben ze geen tijd om andere dingen te doen en zijn ze te kontroleren, daarnaast zijn ze toch nog een beetje nuttig.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

het is erg zat dat ze niet van iemand andersmans spullen kunnen afblijven. en de :politie doet er naja bijna niks aan :ie

zet ze vast als je blief.

grt frank
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Bericht door pluuke »

Samen met andere criminelen en alle in beslag genomen drugs op een onbewoond eiland dumpen. Lost het zich vanzelf op. :toppie Beschaving is mooi maar soms zijn we te soft.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

Er zijn geen woorden voor zulke mensen..........Het lijkt me ook wel wat op een onbewoond eiland die gasten met wat drugs.......zijn we er zo vanaf.


Ik heb vandaag bericht gekregen van de "heren" die mij in Haarlem (zie eerdere topic)"wat "lichter" wilde maken, via de Politie.....of ik schadevergoeding wil betaling voor de schade die ik heb aangebracht aan de "heren" (kapotte bril, doktersbezoek, gescheurde jas en overhemd, gebroken kettingen etc.).........dan zien ze af van aangifte. Het is niet te geloven. Ik heb opgebeld en gezegd dat ik het wel "mondeling" wil gaan regelen met ze.

Hoe bedoel je we gaan hier in dit land naar de verdommenis.........

Maar, mocht er weer iemand aan m'n spullen zitten reageer ik toch weer hetzelfde.....bovendien heeft dit akkefietje nog een staartje, denk ik.

Groetjes Ernst.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

Ernst schreef:.....of ik schadevergoeding wil betaling voor de schade die ik heb aangebracht aan de "heren" (kapotte bril, doktersbezoek, gescheurde jas en overhemd, gebroken kettingen etc.).........dan zien ze af van aangifte.
gebroken kettingen? Kom op zeg, zwaardere schakels moeten ze maken! :gif
Ik bedoel dus, hele zware schakels!!!
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

gebroken kettingen? Kom op zeg, zwaardere schakels moeten ze maken! :gif
Ik bedoel dus, hele zware schakels!!![/quote]


Tja..........volgens hun heb ik (vier) kettingen van eentje gebroken, ik dacht al dat hij B A was van het A-Team....
Maar ja, al met al, weer een hoop gezeik.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

Strotje dichtknijpen...
wat dacht je daarvan.
heb vroeger wel s last gehad van een paar buurjochies, even "netjes" aangepakt, nooit meer last van gehad.
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

Vinnie schreef:Strotje dichtknijpen...
wat dacht je daarvan.
heb vroeger wel s last gehad van een paar buurjochies, even "netjes" aangepakt, nooit meer last van gehad.


Tja, dat heb ik dus in Haarlem ook gedaan terwijl ze half in m'n bus hingen.....maar in dit land kan je beter crimineel zijn dan een gewone burger.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

Ja, die criminelen worden beschermd door die gasten in blauw uniform met een Melkert-baan :politie
Als je ze nodig hebt zie je ze niet. En als je ze niet wilt zien....
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Plaats reactie