Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Anti diefstal beveiliging

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Anti diefstal beveiliging

Bericht door René »

Hoi,

Ik zoek al tijden een goed anti diefstal systeem.
Niet alleen geschikt voor een auto die dicht bij huis staat maar ook voor een die ver van huis en onhoorbaar verweg staat.

ik kwam dit tegen.
GPS tracker
het voordeel van deze tracker, waar ik dus naar zocht is dat hij een extra stuurdraad heeft.
Hierdoor zou dmv een sms bv het motormanagement uitgeschakeld kunnen worden.


Heeft iemand dit al? En hoe is de verzekering daarmee omgegaan? Extra korting?

groeten berrie
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door j.d.hukema »

Ik ken het systeem wel maarinformeer eerst even bij je verzekering.Je zal waarschijnlijk te horen krijgen dat het door een erkent bedrijf ingebouwd moet zijn en er een cetificaat moet kunnen overleggen.Als dit allemaal in orde is dan geven ze ook nog wel eens korting op je verzekering.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door Christoffel »

Wil je een goedgekeurd systeem wat ook door de verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd wordt zul je een klasse 4 of 5 alarm moeten monteren.

Klasse 4 is een stand alone systeem. Het bevat een gsm module voor de communicatie met een meldkamer en een gps module voor de plaatsbepaling.
Er zit inderdaad de mogelijkheid op om een uitgang te schakelen. Echter is het in Nederland per wet verboden om een voertuig op afstand stil te zetten. Wat wel toegestaan is, is om de startmotor te onderbreken, zodat als ze de auto ergers zouden parkeren, deze niet meer te starten is.

Klasse 5 is hetzelfde als klasse 4, echter is deze gekoppeld met een klasse 3 alarm. Als het voertuig alarm af gaat, wordt er een melding naar de meldkamer gemaakt, zodat deze vervolgens contact met de eigenaar kan opnemen, plaats van voertuig en statis ( zien of cantact al dan niet ingeschakeld is en of het voertuig rijdt) kan dan doorgegeven worden, en eventueel actie kan worden ondernomen.

Echter hangt aan deze systemen een abonnement van z'n 10 euro per maand. En dan nog de aanschaf en montage. Niet goedkoop dus.

Een goedkoper altenatief is een gsm/gps module van bv CONRAD te kopen, deze uit te rusten met een prepaid telefoonkaart en deze in je voertuig te monteren.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door Oskar 725 »

Alleen is het nadeel van prepaid dat na verloop van tijd je bel tegoed niet geldig meer is!? Of loop ik achter? :ie
Groet, Oskar.
vincent
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2008, 17:42

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door vincent »

Hallo Berrie/Rene

Korting krijg je bij de verzekering in ieder geval met een Bear lock (versnellingsbakvergrendeling). Dit wordt erkend als de hoogste veiligheidsklasse. Om je bus te stelen moeten ze met een oplegger komen of met goed gereedschap (boormachine, slijptol, en een origineel versnellingsbak onderdeel en passende bouten. In alle gevallen zijn ze niet in 5 minuten klaar. Onze eerste bus had dit niet toen die in 2004 in Nijmegen werd gestolen. Hadden we toen ook maar een trackersysteem gehad..... Ik hoor ook graag ervaringen van gebruikers van dit systeem.

groeten, Vincent
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door René »

Kijk,

Ik laat wel eens wat een half jaar in het buitenland staan en daar past geen bearlock op.
Ook heb ik een auto die alleen in de zomer bij huis staat en in de winter erg ver weg in een donkere schuur.
Ook daar past geen bearlock op. http://multivan.web-log.nl/multivan/2007/06/t1.html

kennis had ook iets op een prepaid in mekaar geknutselt en inderdaad die was verlopen op moment dat hij hem nodig had.

Vandaar dat ik naar een elektronische oplossing zoek.
Dus graag de reactie's of andere oplossingen.

En op afstand uit zetten mag mischien niet.
Stelen mag toch ook niet?

Groeten Berrie
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door pluuke »

Volgens mij claimt Orange dat je prepaid beltegoed niet verloopt zolang er waarde op zit.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door kroonhome »

Hallo allemaal,

Het probleem van het verlopen van een prepaid telefoonkaart is misschien te voorkomen bij een telefoonabonnement met twee sim kaarten op het zelfde nummer. Alleen is het de vraag of beide simkaarten gelijktijdig in gebruik mogen zijn en is het waarschijnlijk niet mogelijk dat er naar elkaar gebeld wordt. Op deze manier verloopt in ieder geval de geldigheid van de simkaart niet ongemerkt. Bij systemen waar GPS en GSM wordt gebruikt moet natuurlijk de stroom voorziening ten alle tijden gewaarborgd zijn, anders is het een kwestie van de accu losgooien en wordt je T4 gewoon met een lepelwagen afgevoerd. :muur
Van Bearlock heb ik het advies gekregen wanneer de bus in een parkeervak staat de neus niet naar de straat kant mag staan en bij file parkeren de voorwielen tegen de stoeprand aan gestuurd moeten worden. E.e.a. om het oplepelen te bemoeilijken. :alarm

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door GerJol 716 »

Berrie en Rene schreef: Ook heb ik een auto die alleen in de zomer bij huis staat en in de winter erg ver weg in een donkere schuur.
Ook daar past geen bearlock op. http://multivan.web-log.nl/multivan/2007/06/t1.html

Groeten Berrie
Berrie, voor je T1 is er wel een Bearlock--------> Bearlock voor T1
Staat onder in artikel.

Succes, Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door j.d.hukema »

Je kunt bij kpn een abbonnement krijgen waar meedere telefoons op kunnen. Heb ik ook en iedereeen heeft zijn eigen simkaart en nummer. Je betaald dan maar een abbonnement en er kunnen totaal vijf nummers op.Moeten wel familie zijn.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door Roger B. (11)61 »

kroonhome schreef:Hallo allemaal,

Het probleem van het verlopen van een prepaid telefoonkaart is misschien te voorkomen bij een telefoonabonnement met twee sim kaarten op het zelfde nummer. Alleen is het de vraag of beide simkaarten gelijktijdig in gebruik mogen zijn en is het waarschijnlijk niet mogelijk dat er naar elkaar gebeld wordt. Op deze manier verloopt in ieder geval de geldigheid van de simkaart niet ongemerkt.
Groetjes,
Arjan
Nou, nee dat gaat niet werken, als je een duo sim hebt en een van beide toestellen wordt uitgeschakeld, dan is je andere kaart ook onbereikbaar (netwerk zag als laatste actie de afmelding, en tot er een aanmelding is ben je dus onbereikbaar.

Gelijktijdig aan wil niet zeggen dat beide simkaarten bereikbaar zijn, ook hier is het mogelijk dat je auto wel gezien wordt en jij onbereikbaar bent,

Een duosim is niet geschikt voor dit doeleinde, eigenlijk alleen geschikt voor meerdere toestellen net gelijk nummer waarvan er telkens maar één ingeschakeld is (wel eerst de ander uitzetten alvorens de ene aan te zetten)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door j.d.hukema »

Het is geen duo simkaart.Elk toestel heeft zijn eigen nummer en simkaart.Dus houd wel in dat je een twee toestel moet hebben.Alleen de abonnements kosten worden maar door een toestel betaalt.En alle toestellen kunnen gewoon bellen.Als je nog een oud toestel hebt kan je deze er voor gebruiken.Simkaart kopen en aanmelden is alles wat je moet doen.Op mijn abonnement kunnen vijf nummers bellen.Heb dit al een paar jaar.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door Oskar 725 »

Leuk deze discussie, zo leer ik nog eens iets op mobiel telefoon gebied! :jumpklap :yes :klappen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door Roger B. (11)61 »

euhh Dick... mijn opmerking ging over het stukje dat ik in mijn Posting gequote had, dat jou versie niet over duokaarten gaat begreep ik wel (immers duo kaart is zoals duo al zegt maar voor 2 sims en niet tot 5 zoals jouw genoemde versie van KPN)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: Anti diefstal beveiliging

Bericht door black caravelle »

Ik kom dit net tegen op het internet, :toppie http://www.wimp-software.co.uk/
schijnt een progje te zijn dat op telefoon werkt onder windows mobile 5 en 6
stuur een sms naar de telefoon en je ontvangt de GPS coordinaten waar de telefoon zich bevind.
mischien is dit iets om je een keer in te verdiepen, telefoon moet dan wel gps ontvanger hebben.
oude telefoon scoren en inbouwen.

prepaid tegoed vervalt niet als je er minimaal 1x belt of gebeld wordt per 6 maanden tenminste bij vodafoon dacht ik. :zwaai
groetjes black caravelle 111kW
Plaats reactie