Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

en weer een waterpomp!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door Multivan Generation »

@ Maarten,
dat wordt bij de dealer langs.
Offe in jouw geval, zou ik even bij D'ieteren binnenwippen, dat is wel zo dichtbij :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door maartent5 »

deze morgen bij het willen vertrekken een stop teken op het dashboard, "check coolant"... :gif :gif :gif
Garage zegt dat ik nog tot bij hun mag rijden (+/- 15km), op hun verantwoordelijkheid!
Zal wel goed zijn voor de motor :politie :groteogen :gif
Maarreuh... vervangwagen ga ik nu wel eisen! Leuk zo na 13dkm......

iemand een idee of de motorolie nu ook moet vervangen worden?
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door hendrikus »

je hebt wel geluk met de T5. Binnen 2k zoveel problemen met zo'n dure bus. Monteren ze bij VW geen gemodificeerde pompen oid? Je zou al bijna de neiging krijgen om zo'n bus een schop te geven volgens mij
T4 2.5TDI 88pk 1999
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door Joey »

hallo maarten

ik heb een t5 van mei een 174 pk aut mijn olie koeler is er ook al twee keer uit geklapt ik had het zelfde als op jou fotos mijn eerste keer gebeurde ook al heel snel weet niet meer precies met hoeveel km dach zo +- 3000 km en de tweede keer met ik dacht +- 9 dkm maar wat hadden ze de eerste keer nou gedaan ,,, een gedeelte vervangen terwijl het uit twee gedeeltes bestaat zeggen ze tegen mij misschien hebben ze dat bij jou ook de eerste keer gedaan je moet gewoon een gehele nw oliekoeler vragen en daarna heb ik hem denk zo 4 keer laten spoelen zodat alle olie eruit is want dat is slecht voor de slangen groeten
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door maartent5 »

nou, de T5 is binnen in de garage.... zou zo'n 2 dagen duren!
Toch gratis vervangwagen gekregen (zo'n koekedoos) Polo 1.2 :bonk :bifun een grappig klein autootje.
wim T5
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2008, 16:06

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door wim T5 »

Ik lees uit sommige reacties dat een nieuwe T5 automatisch tot 30.000km een mobiliteitsgarantie heeft. Dit is maar ten dele waar.
Waarom:
Het kan voorkomen dat op het service display al ruim voor de 30.000km een bericht komt dat er service gegeven moet worden. In mijn geval begon de berichtgeving al na 14.000km (nieuwe auto)
Rijdt je dan door en verschijnt dit bericht constant op het display dan is ook gelijk je mobiliteitsgarantie vervallen. En hier is men streng in. Volgens de dealer is het overschrijden van een klein aantal km al genoeg om de mobiliteitsgarantie te laten vervallen. Wissel je (noodgedwongen) de goede longlifeolie uit bij een niet VW garage dan ben je sowieso je mobiliteitsgarantie kwijt. En dat weten de VW garages in het buitenland! Kijk maar naar de rekening (343 euro voor alleen maar olie verversen en de computer resetten).
Tot 2 jaar geldt dan nog wel altijd de standaard VW garantie.
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door Daan »

precies, daAROM LAAt IK HET BIJ MIJ OM DE HOEK DOEN ,EN IK KOOP ZELF ORIGINELE onderdelen bij een dealer 30 min . werk .
mobiliteitsgarantie pff.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door maartent5 »

zojuist bij de vw garage (dealer) langsgeweest, de auto is langs vooraan grotendeels gedemonteerd! :ie spijtiggenoeg had ik geen fototoestel bij. Men wist mij te vertellen dat ze een nota hadden ontvangen, stellende dat alle dichtingen van het water/oliecircuit moesten vervangen worden, 4 keer gespoeld en 1000km mee gereden moest worden. :nuts Ik heb ook even met de monteur gepraat die er aan bezig was, en die had ook de waterpomp gedemonteerd (waar niks mis mee is). Volgens hem zit er al een nieuw type waterpomp in dat niet meer dezelfde problemen zou geven als het oude model.

Als ze de wisselstukken morgenvroeg hebben zou hij klaar moeten zijn voor het weekend. Zoniet is het voor maandag. Sowieso verlaat ik morgenavond de garage niet zonder minibus, ik heb er echt een nodig dit weekend! :groteogen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door Multivan Generation »

Misschien mag je die van uw pa even gebruiken,
die Berlingo :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door maartent5 »

Multivan Generation schreef:Misschien mag je die van uw pa even gebruiken,
die Berlingo :nuts
als ik kan kiezen toch liever een vw'tje dan :lach
Ben de auto deze ochtend gaan ophalen, alles lijkt in orde te zijn. Ze hebben ook iets veranderd aan de afstelling van de koppeling en het rempedaal (is beter nu), en de handrem aangespannen.

Gelukkig is dit alles binnen de garantieperiode afgehandeld, hij is maandagavond binnengebracht en zaterdagochtend pas terug opgehaald! Ik vraag mij af wat dit mij gekost zou hebben... :ie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door Multivan Generation »

Kosten?

Grijze haren :nuts
Hopelijk blijft je bus nu wel goed...
Blijft toch erg veel geld en het moet gewoon goed zijn.
Je betaald voor de naam en de kwaliteit, dus mag je wel wat goeds verwachten...

Groeten ook aan je pa.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
cwind
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2008, 23:33

Re: en weer een waterpomp!

Bericht door cwind »

Duidelijk kwestie van een lekke oliekoeler; vervelende reparatie; let vooral op het meermalen doorspoelen van het systeem: minimaal 4 keer wil je de olie er een beetje uit hebben.
Plaats reactie