Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Folie ja of nee? (voordeel van tinten)

vragen over de T4
Plaats reactie
Smit
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:23
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Folie ja of nee? (voordeel van tinten)

Bericht door Smit »

Nee niet een zoveelste topic over het feit wat nu wel en niet mag, puur een vraag over het feit of het wel handig is om folie over je ruiten te plakken met betrekking tot de diestal gevoeligheid.

Ik gebruik mijn bus vooral voor de hobby en er zal snachts/ of op de parkeerplaats nooit echt wat waardevol spul in de bus staan (enkel een subwoofer + versterker die niet echt de moeite waard zijn, en ook niet zichtbaar zijn met ongetinte ruiten).

Maar nu vind ik getinte ruiten best leuk staan, en het biedt ook wat privacy voordelen :knipoog . Maar zou de bus er juist niet diefstal/inbraak gevoeliger op worden omdat het dievengilde misschien wel denkt dat ik de boel heb geblindeert om de (waardevolle) inhoud niet aan hen zichtbaar te maken...(terwijl er eigenlijk niet echt waardevolle spullen instaan, maar ik ook weer niet wil dat ze die subwoofer + versterker jatten omdat nieuwkoop natuurlijk altijd weer duur is)


Dilemma :bonk :groteogen
1,8 8v Benzine Thee 4 1991
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

Zat ik ook altijd mee. Heb toendertijd een clifford alarm erin laten zetten. Omdat er toch eigenlijk nooit wat inzat de boel express niet laten blinderen. Al die jaren me lopen irriteren aan die lelijke dubbele cabine.

Nu een half jaar terug achter alles laten blinderen en het bevalt me eigenlijk wel. :toppie
Roosje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2007, 21:41

Bericht door Roosje »

het is natuurlijk wel zo dat als je met een zaklamp door de folie heen schijnt, dat je nog steeds kan zien wat er achter in de bak licht!
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Kan vriezen en het kan dooien. De ene crimineel zal door de geblindeerde ramen niet tot inbraak overgaan omdat ie niet kan zien of er iets interessants inligt en dus misschien alle moeite voor niets doet en loopt daarom door.

De andere is juist geprikkeld door de geblindeerde ramen en slaat een ruitje in.

Het zijn onvoorspelbare gasten waar je toch niet op in kunt spelen.
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

ik ben van mening dat folie alleen maar voordelen heeft waarom:

a)het wordt niet zo heet in de auto
b)je bekleding verkleurt niet door de zo (kan)
c)bij in braak of aanrijding en de ruit mocht eruit springen blijft alles mooi bij elkaar als een pakketje dus het glas ligt niet overal
d)geeft een veel mooiere look
c)je verbrand niet zo snel in de zon

nadelen zijn:

a)s'avonds zie je minder
b)het kan inbraak gevoeliger zijn (ligt eraan wat er in die rotkoppen om gaat van de dievengilde)
c)als je folie eraf haald ben je wel even bezig om die lijmlaag eraf te halen

dit zijn zo'n beetje de voor en nadelen van folie of als je de ramen blindeerd

gr stefan989 (ex boomingbus)
LIFE IS LIKE A DREAM
Plaats reactie