Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

15 liter olie?

vragen over de T5
Plaats reactie
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

15 liter olie?

Bericht door Werner »

Onze VW California is na +/- 15.000 km. terug uit klein onderhoud. Ik viel omver van de factuur.
Zo staat er dat er 15 liter olie (type: Solaris LLX 5W30 1/2) is toegevoegd. Dat spul kost iets meer dan 9 Euro de liter excl BTW.

Is dat normaal dat er zoveel olie in die bus gaat? Het gaat over een T5 California 2.5 TDI 130 pk. Dit lijkt me echt gek.

Groetjes en bedankt,

Werner
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: 15 liter olie?

Bericht door marko t5 114 »

Mijn dealer heeft er niet 6,5 liter ingekregen en mijn peilstok ziet er goed uit. Hebben ze het niet per ongeluk in je tank gegoten? :nuts 15 Liter olie kan nooit. Da's echt veel te veel. Ik zou eens in overleg gaan met je dealer.
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: 15 liter olie?

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Werner schreef:Onze VW California is na +/- 15.000 km. terug uit klein onderhoud. Ik viel omver van de factuur.
Zo staat er dat er 15 liter olie (type: Solaris LLX 5W30 1/2) is toegevoegd. Dat spul kost iets meer dan 9 Euro de liter excl BTW.

Is dat normaal dat er zoveel olie in die bus gaat? Het gaat over een T5 California 2.5 TDI 130 pk. Dit lijkt me echt gek.

Groetjes en bedankt,

Werner
Hoi Werner

Wij hebben een paar weken geleden ook een klein onderhoud laten doen. Bij ons op de factuur staat bij aantal 15,000 maar bij de omschrijving staat olie 503.00/506.00-1 5W30 1/2L. (Dus dit zijn halve liters). Bij ons is er dus 7,5L olie in gedaan.
Het staat wel wat onduidelijk op de factuur vind ik.

mvg
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: 15 liter olie?

Bericht door painter »

Ik zou maar eens snel kijken, of ze de plug er wel ingedraaid hebben, klopt dus geen hout van.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: 15 liter olie?

Bericht door Werner »

Ze hebben inderdaad 15 liter tegen mij gezegd. Maar op de factuur staat wel 1/2. Dus zou het kunnen gaan om 7,5 liter olie wat betekent dat die olie 18 Euro excl BTW de liter kost???

Als ik hier van jullie uitsluitsel over krijg dan ga ik toch eens mijn stoutere schoenen aantrekken.

Groetjes
Werner
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: 15 liter olie?

Bericht door De Bloemenman 211 »

hallo allemaal...,

Het is wel Castrol SLX Longlife III olie. Het is duur maar je hebt wel wat....

Ik heb het getracht dit te kopen via een ander inkoop kanaal die ook Castrol olie verkoopt maar het is speciale olie die alleen bij VW te verkrijgen is. Het is volgens die man een goede olie die echt goed voor de VW T5 is. Ik weet het niet ik heb alleen verstand van bloemen....Maar dat deze duur is staat boven aan. Dat is naar mijn idee het grote negatieve punt wat aan een T5 kan worden toegeschreven..

Maar is er geen olie die qua kwaliteit net zo goed is als die van VW.

Ik ben blij dat het niet de grote heeft net de ruitensproeierwatertank van een MB Vito in het oude model zat er een van 10 liter. 2 Grote kannen van de halfords verdwenen in het vooronder...

De groente van ......

De bloemenman 211
cali
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:21

Re: 15 liter olie?

Bericht door cali »

een T5 California met long life olie moet niet binnen op 15 000 km voor onderhoud of verse oilie dat is gewoon zakken vullen dat de garage doet , de boordcomputer geeft aan wanneer je de wagen moet binnen brengen voor onderhoud , kijk maar in het bijgevoegde onderhoudsboekje van de T5 het staat er klaar en duidelijk in :zwaai
PDBH
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:01

Re: 15 liter olie?

Bericht door PDBH »

Voorheen werd er SHC van Mobil de zg. LongLife II 0W-30 voor 21 euries erin gegoten.
Tegenwoordig ESP van Mobil de zg. LongLife III 0W-30 voor ook pakweg 20 euries en er gaat standaard zo'n 7 liter in de t5 om de standtijd van 30.000 km te bereiken.

Kijk op Ebay.de daar wordt 6 ltr voor 48 euries aangeboden dezelfde olie!!!!!
wim T5
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2008, 16:06

Re: 15 liter olie?

Bericht door wim T5 »

Een VW T5 met longlife olie moet volgens de dealer verwisseld worden:
1. of om de 2 jaar
2. of om de 30.000km
3. of indien dit aangegeven wordt op het display

Mijn T5 begint om de 14.000km al om een servicebeurt te vragen.
Dure grap (mobiliteitsgarantie): voor de eerste servivebeurt moest ik voor de olie bijna 30 euro per liter betalen. Plus 95 euro arbeid en verder nog wat materiaal. Bij elkaar 343 euro.
Dus: 15 liter olie (wat er niet ingaat) van 7 euro is goedkoper dan 7 liter van 30 euro !!
Bij sommige dealers kun je alle kanten op.
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: 15 liter olie?

Bericht door Werner »

Bedankt iedereen voor de reacties.
Plaats reactie