Wie kan me het verschil vertellen tussen een Volkswagen Carthago en een Westfalia?
De indeling ed. lijkt hetzelfde maar er zal ongetwijfeld verschil in zitten ... in ieder geval zijn de Carthago's goedkoper heb ik gezien.
Groeten,
Ans
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verschil Carthago en Westfalia
Re: Verschil Carthago en Westfalia
de leveransier van de inrichting, met het bij behorende prijs verschil
vooral lastig als je onderdelen er voor zoekt
voor de westfalia is er nog wel wat te vinden, aangezien er meer van verkocht is
voor de carthago is dat wat moeilijker
evenals de dehler
vooral lastig als je onderdelen er voor zoekt
voor de westfalia is er nog wel wat te vinden, aangezien er meer van verkocht is
voor de carthago is dat wat moeilijker
evenals de dehler
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Verschil Carthago en Westfalia
Ans & Mark,
heb een paar maand geleden ook een carthago aangekocht,
de belangrijkste verschillen zijn denk ik :
frigo werkt op gas -220v- 12v (enkel bij rijden), temeratuur kan je niet vanuit de cockpit instellen zoals bij california.
frigo is een staand model en geen koffer zoals bij california
Truma nachtverwarming op gas ipv diesel, kan je programmeren of constant laten aanstaan (wettelijk enkel bij stilstand natuurlijk, al werkt het ook al rijdend)
geen vaste properwatertank, wel 2 (of meer) water bidons en natuurlijk een pompje om het water tot de spoelbak te brengen, zo hoef je niet de ganse tijd veel water mee te zeulen.
de bidons kan je onder de kraan vullen dus geen gezeul met slangen e.d.
speciale afgesloten gaskast met 2 flessen van x l (heb ze nog niet moeten vullen :-)
natuurlijk een andere kastindeling
geen rails in de vloerbekleding achteraan
hefdak zit met 2 clipsen vast L&R
tafel zit in de kastdeur gewerkt met een drukpomp en kan dubbel open zodat je erbij kunt vanop de achterbank en tegelijk ook vanop de gedraaide voorzetels
En hij koste inderdaad minder dan de opgefokte verkoopprijzen van de california's.
wat betreft onderdelen, verwarming is van Truma, de frigo is een standaard caravan model, de kastjes ... dat is hout,
en zitten allemaal aan de linkerkant, dus in 99% van de aanrijdingen kwam je van rechts :-)
als je nog antwoorden zoekt, laat je maar iets weten
groeten
Patt
heb een paar maand geleden ook een carthago aangekocht,
de belangrijkste verschillen zijn denk ik :
frigo werkt op gas -220v- 12v (enkel bij rijden), temeratuur kan je niet vanuit de cockpit instellen zoals bij california.
frigo is een staand model en geen koffer zoals bij california
Truma nachtverwarming op gas ipv diesel, kan je programmeren of constant laten aanstaan (wettelijk enkel bij stilstand natuurlijk, al werkt het ook al rijdend)
geen vaste properwatertank, wel 2 (of meer) water bidons en natuurlijk een pompje om het water tot de spoelbak te brengen, zo hoef je niet de ganse tijd veel water mee te zeulen.
de bidons kan je onder de kraan vullen dus geen gezeul met slangen e.d.
speciale afgesloten gaskast met 2 flessen van x l (heb ze nog niet moeten vullen :-)
natuurlijk een andere kastindeling
geen rails in de vloerbekleding achteraan
hefdak zit met 2 clipsen vast L&R
tafel zit in de kastdeur gewerkt met een drukpomp en kan dubbel open zodat je erbij kunt vanop de achterbank en tegelijk ook vanop de gedraaide voorzetels
En hij koste inderdaad minder dan de opgefokte verkoopprijzen van de california's.
wat betreft onderdelen, verwarming is van Truma, de frigo is een standaard caravan model, de kastjes ... dat is hout,
en zitten allemaal aan de linkerkant, dus in 99% van de aanrijdingen kwam je van rechts :-)
als je nog antwoorden zoekt, laat je maar iets weten
groeten
Patt