Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remprobleem

vragen over de T4
Plaats reactie
cocoverk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007, 19:33
Locatie: Aarhus (DK)

remprobleem

Bericht door cocoverk »

Ik heb een voorrem (rechts) die konstant aanloopt en daardoor heet wordt onder het rijden.javascript:emoticon(':bonk') Het remvloeistof peil was gedaald en heb em daarna iets bijgevuld. Kan het zijn dat er lucht in de leiding zit? En hoe moet ik dat ontluchten? Kan bij tips en trucs nix vinden hieover. Of is er meer aan de hand?

T4 van 1991, 2,0 B
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Of je remzuiger is vast aan het lopen of rubberen cup is stuk, deze zorgt voor afdichting en dat na remmen de zuiger weer iets terug gaat.
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

volgens mij ook theo ik heb het ook gehad recht achter, bij mij hebben schoon gemaakt en met schuur papier geschuurd en probleem was verholpen.
aernout

Bericht door aernout »

en dan bestaat er ook nog zoiets als remmenvet (inwendig) en kopervet (uitwendig) om de zooi gangbaar te houden!

succes!
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Ja alles lekker in het echte ATE vet. Blauwe tube.

Afbeelding

Ik ben lekker bezig met de Goggomobil voor Diana.

Hoofdremcilinder gereviseerd en stuurhuis ook.

Het gaat voorspoedig, 22 april moet ie de weg op zijn.

Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
cocoverk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007, 19:33
Locatie: Aarhus (DK)

Bericht door cocoverk »

Ja , ben er nog niet helemaal achter wat het nou is . remzuiger? rubberen cup? zitten die in het remcilinder huis? Ik heb inmiddels wel een fantastisch boek in de bib gevonden waar alles wel zo'n beetje instaat : SO WIRD'S GEMACHT van h.r Etzold over vw transporter (von 9/90 bis 1/03) . Nog maar even goed in kijken dan. Weet iemand of dit boek ook in het nederlands is vertaald?
Jacob
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

ben er nog niet helemaal achter wat het nou is . remzuiger? rubberen cup? zitten die in het remcilinder huis? Ik heb inmiddels wel een fantastisch boek in de bib gevonden
als je niet zeker bent van je zaak, :politie ga dan niet zomaar aan je remmen sleutelen :politie
laat er liever door een vakman naar kijken!!als je kunt lezen betekend dit niet automatisch dat je het kunt! :muur
veiligheid voor alles :ie
groetjes black caravelle 111kW
Plaats reactie