Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raamhoogte

vragen over de T4
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Berrie en Rene schreef:Ik heb ook nog een set originele gordijnen liggen voor een multivan. Waarschijnlijk is dit wat je zoekt. Zal eerdaags de afmeting eens opmeten. Even vor de duidelijkheid, wat heb jij nu voor gordijnen??


René
Ik heb een zelfbouwcampertje, raam t.o. schuifdeur is er later ingezet. Ik heb liggen: 2x setje voor ramen links (achter bestuurder), idem rechts, 1x setje voor achterruit, 1x setje voor achter de voorstoelen, inclusief bevestigingsmateriaal (grijze railtjes, etc.)
De gordijntjes zitten gespannen tussen een onder en een bovenrail. Als ik de gordijntjes strak trek, dan kom ik tot zo'n 46 cm. Maar ik heb bij het keukenraam al zeker in totaal 55cm nodig :muur . Voor de schuifdeur nog meer.

Ik zoek een setje voor de schuifdeur, raam t.o. de schuifdeur en de achterdeuren.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Raamhoogte

Bericht door René »

Kun je een foto maken en doorsturen, gaarne ook van de railtjes.

René
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat deze duidelijk genoeg zijn?

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Raamhoogte

Bericht door Multivan Generation »

Heb je misschien ook een foto van de binnenkant?
Dan is het misschien gemakkelijker te antwoorden?

Als je Multivan gordijnen zou hebben, dan zou, mijnsinziens je probleem opgelost kunnen zijn.
Rond deze periode zijn die vrij goedkoop (ook op diverse veilingsites). Rond de zomer worden ze soms wel 2 keer duurder als rond deze tijd.

Als René multivan gordijnen heeft, dan zou je probleem wel eens opgelost kunnen zijn :toppie
Als je dan drukknopjes van Prym koopt in de handwerk hobby winkel, dan kun je ze mooi strak vastmaken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Raamhoogte

Bericht door René »

Zijn geen originele gordijn railsen zeker?? Zoek namelijk wat om de camper van binnen knap te krijgen. (zo origineel mogelijk)

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Raamhoogte

Bericht door Multivan Generation »

René,
origineel zijn ze ingewerkt in de lijsten he :knipoog
Ik heb nog een setje gordijnen voor camper liggen, mocht je interesse hebben.
ze zijn gewassen, krimpvrij :nuts :gekte

TIP: kijk eens in de catalogus van Vetus of Talamex of Plastimo, daar moet je wel iets in kunnen vinden.
Zijn toeleveranciers voor boten lui
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Multivan Generation schreef:Heb je misschien ook een foto van de binnenkant?
Dan is het misschien gemakkelijker te antwoorden?

Als je Multivan gordijnen zou hebben, dan zou, mijnsinziens je probleem opgelost kunnen zijn.
Rond deze periode zijn die vrij goedkoop (ook op diverse veilingsites). Rond de zomer worden ze soms wel 2 keer duurder als rond deze tijd.

Als René multivan gordijnen heeft, dan zou je probleem wel eens opgelost kunnen zijn :toppie
Als je dan drukknopjes van Prym koopt in de handwerk hobby winkel, dan kun je ze mooi strak vastmaken.
Laatste reacties zijn me niet helemaal duidelijk. :bonk Wie reageert er op wie? :nuts
Foto van welke binnenkant? :muur
Wie heeft nu wat liggen? :kijkt
En :nouwatkostdat

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Raamhoogte

Bericht door Multivan Generation »

De vraag was of u foto's van de binnenkant van de bus had, zodat we misschien een beter antwoord kunnen geven.

En het vervolg was een reactie van mij op een vraag van rené over de gordijnrails.


Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Mocht u die gordijnen (california) kunnen gebruiken/ er interesse in hebben, dan kunt u een mailtje sturen.

Maar rené had, zo dacht ik te lezen, multivan gordijnen liggen.
En die passen misschien wel beter?
Ik weet alleen niet of hij ze zou willen verkopen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Dank voor de verhelderende reactie.
Ik zal morgen wat foto's van de binnenkant van de bus maken en er ook wat maten bij vermelden. Ik ben op busgebied een leek :bonk dus ik weet het verschil ook niet tussen gordijntjes voor een Multivan of voor een California :nuts
Ik hou me aanbevolen voor alles dat past en niet al te moeilijk te bevestigen is.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Raamhoogte

Bericht door René »

Ik zal straks na de voetbal ff wat foto's schieten van de gordijnen met cm erbij, dan weet je waar ik over praat, wordt anders zo eenzijdig.

René
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

predikant schreef:Dank voor de verhelderende reactie.
Ik zal morgen wat foto's van de binnenkant van de bus maken en er ook wat maten bij vermelden. Ik ben op busgebied een leek :bonk dus ik weet het verschil ook niet tussen gordijntjes voor een Multivan of voor een California :nuts
Ik hou me aanbevolen voor alles dat past en niet al te moeilijk te bevestigen is.
Hierbij de fotootjes. De maten zijn de maten van de glasoppervlakte!

Afbeelding

keukenraam: 109 x 48

Afbeelding

schuifdeur: 109 x 53

Afbeelding

achterdeur: 59 x 52

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
don ton
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:07
Locatie: horst a/d maas

Re: Raamhoogte

Bericht door don ton »

Hoi Predikant

Als ik het goed zie op de foto's van jouw gordijnen heb ik dezelfde. Ik heb ze via de duitse E-bay gekocht. Als het dezelfde zijn, zijn ze ze zowel op "kale" raamranden als op de beklede randen van een multivan te gebruiken. Ze zijn namelnlijk van stretchstof. Probeer ze maar eens (niet met een ruk, maar voorzichtig) wat langer te trekken.

Groeten, Ton
Afbeelding
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

don ton schreef:Hoi Predikant

Als ik het goed zie op de foto's van jouw gordijnen heb ik dezelfde. Ik heb ze via de duitse E-bay gekocht. Als het dezelfde zijn, zijn ze ze zowel op "kale" raamranden als op de beklede randen van een multivan te gebruiken. Ze zijn namelnlijk van stretchstof. Probeer ze maar eens (niet met een ruk, maar voorzichtig) wat langer te trekken.

Groeten, Ton
Hallo Ton,

Bedankt voor de tip, maar uitrekken heb ik al geprobeerd. Als ik ga uitrekken tot ik de gewenste lengte heb dan moet ik de gordijntjes zover rekken dat de rollers niet meer in de rails kunnen bewegen en de naden van de stof op knappen staan. Voor de schuifdeur bijvoorbeeld moet ik de stof dan uitrekken van ca.40 cm naar zeker 60cm. Dat is echt te veel. Zo veel stretch zit er niet in.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
don ton
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:07
Locatie: horst a/d maas

Re: Raamhoogte

Bericht door don ton »

Hoi Predikant

Mijn reserve gordijntjes even gemeten: 45 cm.. "Raamgat" schuifdeur: 54cm. en bestuurderskant: 53 cm.. Zijn die van jouw toch korter. Echter het gat wat ze op moeten vullen is hetzelfde, dus geen 60cm..

Groeten, Ton
Afbeelding
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

don ton schreef:Hoi Predikant

Mijn reserve gordijntjes even gemeten: 45 cm.. "Raamgat" schuifdeur: 54cm. en bestuurderskant: 53 cm.. Zijn die van jouw toch korter. Echter het gat wat ze op moeten vullen is hetzelfde, dus geen 60cm..

Groeten, Ton
Klopt Ton, :klappen

Hoogte raamgat schuifdeur (glas!): 53/54 cm. Zal bij iedereen wel hetzelfde zijn. Om de rails te kunnen bevestigen in het raamgat heb ik zowel boven als onder zeker 3 cm extra nodig.
Dus totaallengte incl.rails moet ca. 60 cm zijn. Uitgerekt kom ik in totaal niet verder dan dan 46 cm! (gordijn + 2 rails) :muur
Al zou ik de rails op het glas van het raam schroeven :politie dan zou zou ik nog 8 cm te kort komen.

2e probleem: Breedte raamgat: 109 cm. lengte rails 100 cm.
Aan beide zijden 4,5 cm glas onbedekt? :bonk
Laatst gewijzigd door predikant op 10 feb 2008, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Plaats reactie