Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handrem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

handrem

Bericht door willem451 »

Weet iemand wat er gebeurd als ik de handrem aantrek in een bocht met ijs en sneeuw met de 4 wielaandrijving kan ik hier iets kapot maken? Geeft de Haldix dan niet ekstra kracht op de a wielen?
Ik weet het niet :nuts .
Bedankt voor jullie antwoord
Willem 451
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: handrem

Bericht door Roger B. (11)61 »

je zult hoogstwaarschijnlijk (ook met 4wd) in een slip raken (al dan niet corrigeerbaar, afhankelijk van gladheid, snelheid en hoe hard en hoe lang je aan die handremhengst)

Als het goed glad is zul je er niet snel erg veel schade mee veroorzaken, maar de auto is daar zeker niet op gebouwd.

geen idee wat een haldix is? (ga er vanuit dat het het limited slip dif (bij veel vw's neem aan ook bij de T4 een viscokoppeling)is)

een viscokoppeling doet niets anders dan de verbinding tussen voor- en achter as strakker met elkaar verbinden (stroever tov elkaar laten draaien) in dat licht zal er dus "remwerking" vanaf de achterwielen op de voorwielen komen, doe je het geintje terwijl je gas geeft...dan wordt je viscokoppeling warmer en zal harder sperren, zolang je handrem aangetrokken is zul je dan DUS je motor extra belasten en wellicht smoren. Dit extreem belasten van je viscokoppeling is zeker niet goed ervoor, de platen kunnen verbranden evenals de olie die er in zit, met als uiterste effect kapotte viscokoppeling.

positief zal het zeker niet zijn voor de gesteldheid van diverse onderdelen van je T4
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie