Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motorkap gaat niet open

vragen over de T4
Plaats reactie
VAGman?
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:35

motorkap gaat niet open

Bericht door VAGman? »

Hallo Transporter mensen,

Onlangs heb ik een werkpaard aangeschaft in de vorm van een T4 (2.4D). Nu is echter de accu plat, eigen schuld, maar het grootste bijkomende probleem is dat de motorkap niet meer open gaat. Het rode knopje boven de gril, onder de kap, komt niet meer naar voren toe. Heb inmiddels de carterbescherming verwijderd maar heb via de onderzijde nog altijd geen zicht op het mechanisme. Wellicht heeft iemand dit topic reeds eerder gepost. Bij deze dan mijn excuses, al kan ik verder niets vinden op het forum. Hoop dat iemand van jullie mij spoedig uit de brand kan helpen. Alvast hartelijk dank voor diegene die een poging doet!!

Gegroet,

Richard
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: motorkap gaat niet open

Bericht door Johan191 »

Onderstaande info komt uit het weetjewel forum 2003-2006, ik hoop dat je er wat aan hebt.

probleem met de motorkap
Help, ik krijg mijn motorkap niet meer open van mijn t4 korte neus. Heeft iemand misschien ervaring om hem zonder al te
veel schade toch open te krijgen? De hendel die in de cabine zit kan ik helemaal uittrekken dus ik denk dat de kabel uit
het slot gesprongen is.

henk 106 Re: probleem met de motorkap
als je tussen je grill kijk zie je het rode palletje zitten wat normaal naar buiten springt als je aan de hendel trekt. Als je die met een punttangetje naar buiten trekt gaat hij open, zo heb ik het de laatste keer gedaan ging die ook niet open van binnenuit
suc6
VAGman?
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:35

Re: motorkap gaat niet open

Bericht door VAGman? »

Snelle reactie! Ga zo eens kijken. Momenteel zit ik nog op mijn werk.
Misschien iets te voorbarig maar zeker bedankt!
Plaats reactie