Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanvraag Duits Exportkenteken

vragen over de T4
Plaats reactie
jek spirit
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:57

Aanvraag Duits Exportkenteken

Bericht door jek spirit »

Ben me aan het orienteren op gebied van invoeren van een T4 vanuit duitsland. Heb hier de tips en truks ook al over gelezen. Echter wat me nog niet duidelijk is, is waar je een Duits exportkenteken kan aanvragen? Is dat ook bij de gemeente? Graag reactie.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Aanvraag Duits Exportkenteken

Bericht door Harry 341 »

Heel makkelijk,kijk even bij tips en trucs....zelf importeren.Daar staan heel veel tips.(links op de openingspagina)
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
jek spirit
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:57

Re: Aanvraag Duits Exportkenteken

Bericht door jek spirit »

Bedankt voor je reactie. Zoals ik al liet weten heb ik dit al gelezen. Echter begrijp ik dit niet juit het stukje van de tips en truks:

"De tenaamstelling moet je regelen in de ochtend op het gemeentehuis van het "Kreis" waar de auto is toegelaten. In dit geval komt de bus dan al op je naam te staan en je krijgt een kentekenplaat met een rood vlak waarop de geldigheid van de
Zulassung staat."

Wordt hiermee bedoelt dat je gewoon een exportkenteken aangevraagd kan worden bij het gemeentehuis waar de bus te koop staat? Ik zie meerdere bussen in Berlin staan. Als ik dus 's morgens hier naar het stadhuis ga en deze daar overschrijf, dan krijg ik meteen dat betreffende kentekenplaat mee? Al met al, is dit me nog onduidelijk. Ik weet niet wie dat zeeer zinvolle en behulpzame stuk heeft geschreven? Misschien kan ik hem een mail sturen?
Daarnaast heb ik nog een vraag:
De duitste APK laat zich omschrijven als HU, heb ik begrepen. Heb je een geldige HU nodig om in Duitsland te rijden?
Gebruikersavatar
Hans de Looij
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 dec 2007, 21:53

Re: Aanvraag Duits Exportkenteken

Bericht door Hans de Looij »

Ik heb in november een Multivan geimporteerd, echt simpel. In Duitsland wordt het kenteken op de Kraftfahrtstelle (in bijna ieder middelgrote tot grote plaats aanwezig) overgeschreven. Rond zo'n Kraftfahrtstelle zijn zaakje die kentekenplaten maken. Exportkenteken erop en op naar Nederland. Je auto kun je op chasisnummer direct verzekeren bij je verzekeringsmaatschappij in Nederland. In Nederland ga je op de bonnefooi 's ochtends vroeg naar het RDW. Schouwing en apk kun je dan gelijk regelen. Daarna BPM aftikken en binnen twee/drie dagen heb je je nieuwe kenteken thuis. Succes, het is meer dan de moeite waard.
Plaats reactie