Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

carterplug

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: carterplug

Bericht door Johan191 »

:ie Dat zou ik dus nooit doen. Je hebt dan géén enkele controle of idee wat voor gewicht er op losgelaten wordt.
Vernuftig bedacht maar mij niet gezien.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: carterplug

Bericht door Multivan Generation »

ik begreep het al niet...

Er zijn wel andere merken/type die wel inwendige imbus hebben in de aftapplug, zo dacht ik.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: carterplug

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik moet Johan bijvallen.....de manier die Freek omschreef vind ik ERg lomp en risicovol. Dat het bij Freek goed ging kan ook ERG veel geluk zijn.

Het is zeker niet een manier die ik iedereen zou aanraden.

Als je onder de auto staat en een lang wringijzer op de dop zet krijg je hem met de hand ook wel los, maar heb je wel nog gevoel in de mate van kracht zetten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: carterplug

Bericht door koos 890 »

Voor Rotor : Je moet het gat niet door boren maar als je er een gat van 6/8 m/m in boor en 10 m/m diep dan heb je hou vast zat en de plug is toch langer dus daar ga je niet doorheen . Je ga toch niet nooit met je gezicht recht onder je boor liggen met de kans van staal/aluminium boorkrullen in je ogen te krijgen (beetje boel DOM) :bonk :bonk
En als het een inwendig rond is geworden is daar een grotere linkse tap voor.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: carterplug

Bericht door Rotor »

Okeee Koos, ik dacht al wil je olie aanboren kun je beter bij de NAM gaan werken, maar ik snap het nu, net voordat je aan het einde bent stoppen met boren :bifun
shah
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2008, 17:59

Re: carterplug

Bericht door shah »

beste mensen bedankt voor de vele reactie's maar het niet zo dat de dopsleutel niet meer paste
er is in de garage zelfs een speciale dopsleutel gebruikt die zichzelf vast draaide op de zeskantige plug en deze ging er niet meer af,
er is toen een pijp van ongeveer 1mtr op die dopsleutel gezet maar hij gaf geen krimp.
Ik denk dat ik toch maar zo'n pompje ga halen en zo de olie ga vervangen.
gr. Ton
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: carterplug

Bericht door GerJol 716 »

Het blijkt dus wel dat men niet het juiste aanhaalmoment hanteerd, zou dit wel het geval zijn, heb je al die poespas niet nodig.

De carterplug moet met een aanhaalmoment (dus met momentsleutel) van 30 Nm vastgezet worden.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: carterplug

Bericht door freek »

Mijn methode is een beetje lomp maar als de plug onbeschadigd is en je met beleid de auto cm voor cm laat zakken is er geen enkel risico. En het was voor mij een laatste poging om het zelf thuis te doen. Natuurlijk sta ik ook liever onder de auto zoals Roger beschrijft, maar ik heb nou eemaal geen brug thuis..... Shah schrijft dat de plug nog helemaal onbeschadigd is dus ik zou het gewoon proberen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie