Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sidebars van VGV INOX

vragen over de T5
Plaats reactie
bensmann
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2008, 09:24

Sidebars van VGV INOX

Bericht door bensmann »

Ben wat aan het rondneuzen op het net naar sidebars. Kwam terecht bij VGV INOX te Breda. Ziet er bijzonder fraai uit allemaal. Heb eigenlijk wel zin in een setje ( Sidebar's buis 60 mm L1 gebogen naar dorpel). Ben benieuwd naar ervaringen over dit bedrijf. Hoe lang duurt de montage? Komen er nog speciale aanpassingen voor mijn T5 of kunnen de sidebars zo gemonteerd worden?
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door maartent5 »

gebruik de zoekfunctie van dit forum even, er is al eerder over geschreven.....
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door Adrie 260 »

Even een telefoontje plegen en je kan terecht, je wordt goed en vriendelijk geholpen, en op afspraak wordt een en ander direct gemonteerd (alleen op zaterdag meen ik).
Mijn sidebars komen er ook vandaan en ben zeer tevreden.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo alle,

Als je ff op de side kijk bij VGV Inox zie je bij de pushbar met carterbescherming een Wheatbeige T5 met pushbar.
Deze is van mij en ik heb er een byzondere goede ervaring met die man.

Nix op aan te merken, vriendelijk makkelijk en eenvoudig, ff bellen en je kunt er volgens mij nog steeds direct terecht en voor het geval klaar terwijl u wacht.

De groenten van

De Bloemenman 211
Damy

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door Damy »

Ik heb hetzelfde merk eronder alleen dan via de dealer (bij aflevering zaten ze eronder. onder de nieuwe bussen)
Prima kwaliteit en blijft zeer mooi zelfs na 2 jaar :)
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door azzie »

bensmann schreef:Ben wat aan het rondneuzen op het net naar sidebars. Kwam terecht bij VGV INOX te Breda. Ziet er bijzonder fraai uit allemaal. Heb eigenlijk wel zin in een setje ( Sidebar's buis 60 mm L1 gebogen naar dorpel). Ben benieuwd naar ervaringen over dit bedrijf. Hoe lang duurt de montage? Komen er nog speciale aanpassingen voor mijn T5 of kunnen de sidebars zo gemonteerd worden?
ben er paar maanden geleden langs geweest en zoals eerder gezegd goede service , vriendelijk en producten zien er heel goed en mooi uit .

wat betreft de montage heb ik me laten vertellen dat ze op bestaande punten worden gemonteerd dus niks geen gepruts en gelas aan je "koets"

( ps heb geen aandelen ofzo in dit bedrijf )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door Adrie 260 »

De bull-bars e.d. worden inderdaad op bestaande punten gemonteerd, er moeten alleen een paar gaten gemaaakt worden in de kunststof panelen aan de onderzijde.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door zeef »

*schop*

Een vraag voor de weetjewellers : hebben side bars nu echt nu bij het voorkomen van schade? Onze Multivan staat bij de aanpasser en wordt over een maandje of 2 afgeleverd. Zal ik er nou nog sidebars onder laten zetten of is de preventieve werking niet voldoende? Van de aanpasser en een autoschadeherstelbedrijf kreeg ik te horen dat het in 90% van de gevallen weinig tot geen invloed op het voorkomen heeft. Maar klopt dat ook? Wat zijn jullie ervaringen? Heeft het zin of niet?

Afbeelding
Voor de passing een plaat op de vloer gemaakt. Helaas toch te weinig ruimte tussen knieën en stuur dus er komen extra geulen in de vloerplaat.

Afbeelding
Een foto van een andere T5 die er stond. De vergrendeling wordt anders maar dit is basically het idee

Afbeelding
Master of his new Universe :+

Afbeelding
over 3 weken weer passen :)
Multivan T5 Comfortline 130pk
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door Fred loodrecht »

Het ligt eraan hoe stevig de sidebars zijn, ik heb geen ervaring met bovengenoemd merk, maar heb een goede set(venpro) op mijn t4 zitten en die heeft mij al voor diverse schades behoed.
Die goedkope dunne dingen hebben geen zin.
Op mijn t5 heb ik ze ook nog niet ,(helaas) want ik raakte een paaltje met mijn schuifdeur, 3000 euro schade, met sidebars had ik dit niet gehad, mits ze genoeg uitsteken.

Ze hebben zeker nut.

Fred
Fred
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Sidebars van VGV INOX

Bericht door Jeroen T5 204 »

Mijn buurman heeft wel een aardige grote schade voorkomen met zijn sidebar. Hij was tegen een rechtopstaande betonband aangereden in een nieuwbouwwijk. Sidebar was iets ingedeukt en stukje onderkant deur. Als de sidebar er niet had gezeten was ook een groot gedeelte van de dorpel ingedeukt geweest.

@zeef bij welk bedrijf laat jij je bus ombouwen, ik heb ook een zelfrijsituatie in mijn bus. Zie tips en trucs. :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie