Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AIRCO

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

AIRCO

Bericht door predikant »

Zoals sommigen weten heb ik een heerlijke T4 2.5 TDI uit 2002, omgebouwd tot campertje. :yes
Het enige dat ik denk te gaan missen in het zonnige zuiden :ikrij is een airco. Nu lees ik op Marktplaats dat er airco's tweedehands worden aangeboden vanaf zo'n E750. Ik heb alleen geen flauw idee wat inbouw dan nog zou kosten en wie dat voor me zou kunnen doen en of het sowieso wel een goed idee is om dit tweedehands te doen :politie
Wie heeft een mening, tip, advies?

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: AIRCO

Bericht door Oskar 725 »

Hallo predikant,
heb zelf een tweedehands, originele airco ingebouwd en werkt tot 100 % tevredenheid.
De set komt te koop daar ik ga ombouwen naar dubbele airco, en hou dan de nu huidige set over.
Weet niet of je haast hebt maar laat bij interesse maar wat horen. :winter
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: AIRCO

Bericht door predikant »

Oskar 725 schreef:Hallo predikant,
heb zelf een tweedehands, originele airco ingebouwd en werkt tot 100 % tevredenheid.
De set komt te koop daar ik ga ombouwen naar dubbele airco, en hou dan de nu huidige set over.
Weet niet of je haast hebt maar laat bij interesse maar wat horen. :winter
Hoi Oscar,

Ik ga eind juni naar Spanje :ikrij Het zou wel leuk :jump zijn als ik hem dan zou hebben.
Hoe oud is jouw airco en kan jij hem ook in mijn bus inbouwen?
En natuurlijk heel belangrijk :nouwatkostdat
Mail me anders maar even.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Dehler_Bert
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
Locatie: Delft

Re: AIRCO

Bericht door Dehler_Bert »

Hallo Predikant,

Eentje van die aanbieders op MP ben ik. Ik heb mijn airco via een bekende op dit forum gekocht om in te bouwen in mijn toenmalige camper. Maar ik verkocht 'm voordat ik de airco had ingebouwd. De airco die te koop is staat is helemaal compleet. Je hoeft "alleen" de inbouw uit te voeren en de airco naderhand af te vullen.
't is wel een redelijke klus!

Groeten, Bert

P.S. aan de MP prijs is nog wel iets te doen
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: AIRCO

Bericht door Tvier »

Hallo,

Ik heb een T4 2.5kW LWB en er zit bij mij een 'normale' airco in. Weet iemand toevallig of het erg moeilijk is om van 'normale' airco om te bouwen naar climate control met 1 DIN ?? Ik heb nu namelijk de airco bediening van 2 DIN en daar wil ik vanaf, aangezien ik een MFD wil hebben...

Iemand ideeën of kennis te delen.. :yes
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AIRCO

Bericht door Multivan Generation »

Tvier schreef:Hallo,

Ik heb een T4 2.5kW LWB en er zit bij mij een 'normale' airco in. Weet iemand toevallig of het erg moeilijk is om van 'normale' airco om te bouwen naar climate control met 1 DIN ?? Ik heb nu namelijk de airco bediening van 2 DIN en daar wil ik vanaf, aangezien ik een MFD wil hebben...Iemand ideeën of kennis te delen.. :yes
Ik ga er even voor het gemak van uit dat het een enkelvoudige climatronic zou moeten worden, dus alleen de voorzijde.
Het dashboard moet er helemaal uit, er komt namelijk een nieuwe climatronic kast in, waarbij de kleppen op vaccuum bediend worden.
Je hebt dashboard kabelbomen nodig, de bedienunit met afwerkroostertje, een andere kabelboom voor in de motorruimte, misschien andere ventilatoren omdat ze bij een bus met climatronic toch net even iets anders werken en altijd moeten werken. Ook komt er dan een zonnesensor in je dashboard, een uitstroomsensor in je voetenruimte, en eventueel je middenconsole anders, maar dat hangt af van welke versie je nu hebt..

Dus het kan wel :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: AIRCO

Bericht door predikant »

Tvier schreef:Hallo,

Ik heb een T4 2.5kW LWB en er zit bij mij een 'normale' airco in. Weet iemand toevallig of het erg moeilijk is om van 'normale' airco om te bouwen naar climate control met 1 DIN ?? Ik heb nu namelijk de airco bediening van 2 DIN en daar wil ik vanaf, aangezien ik een MFD wil hebben...

Iemand ideeën of kennis te delen.. :yes
He Tvier,

Misschien is het handiger om hier een nieuw onderwerp van te maken?
Het is ineens namelijk zo rustig met reacties op mijn vragen. :groteogen

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Plaats reactie